شمانیوز
شما نیوز

کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با شمانیوز:

طرح استعفای رئیس‌جمهور کشور را به سمت بی‌ثباتی می‌برد

کارشناس مسائل سیاسی و فعال سیاسی اصولگرا گفت: طرح استعفای رئیس‌جمهور نه‌تنها کمکی به حل مشکلات کشور نمی‌کند، بلکه با توجه به شرایط منطقه، کشور را به سمت بی‌ثباتی هدایت می‌کند.

طرح استعفای رئیس‌جمهور کشور را به سمت بی‌ثباتی می‌برد

عباس خسروانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با بیان اینکه طرح استعفای آقای رئیس جمهور یک نوع فرافکنی از سوی جریان اصلاحات است، گفت: هدف آنها از طرح این موضوع فرار از پاسخگویی است.

وی افزود: اصلاح‌طلبان به خاطر عملکرد ضعیف و عدم پاسخگویی به افکار عمومی به مرحله‌ای رسیده‌اند که یکی پس از دیگری تمامی نهادهای اجرایی و حکمرانی را دارند از دست می‌دهند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه احتمالاً مجلس آینده یک مجلس انقلابی و در رأس امور خواهد بود، خاطرنشان کرد: اغلب اصلاح‌طلبان از این مسئله که مبادا مجلس آینده، دولت را در برابر عملکردش پاسخگو کند، هراس دارند؛ بنابراین از الان به دنبال اجرای طرح استعفای رئیس‌جمهور هستند تا از ضعف و ناکارآمدی در این 6 سال، فرار کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز سران اصلاحات خود را در موضع سؤال‌کننده و منتقد دولت قرار داده‌اند، یادآور شد: در حالی که پس از 6 سال باید دیگران در جایگاه سؤال‌کننده قرار بگیرند و اصلاح‌طلبان در جایگاه پاسخگو، اما گویا آنها درصدد تغییر این جایگاه هستند.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه جریان اصلاحات به دنبال انحراف افکار عمومی و هدایت آن از مسائل اصلی به سوی مسائل دم دستی و دست چندم است، گفت: این گونه طرح‌ها نه به دولت کمک می‌کند و نه به نفع کشور خواهد بود.

خسروانی با طرح این سؤال که آیا استعفای رئیس‌جمهور کمکی به حل مشکلات کشور خواهد کرد، افزود: قطعاً پاسخ به این پرسش، منفی است. دولت باید تا آخرین روز مسئولیت قانونی خود در این مسئولیت باقی بماند و به وظایف قانونی خودش عمل کند و در برابر عملکردش پاسخگو باشد.

وی ضمن بیان این مطلب که کشور امروز بیش از گذشته نیازمند آرامش و آسایش است، تأکید کرد که باید در یک فضای آرام مسائل را به پیش برد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: تحولات منطقه نشان می‌دهد که طرح‌های خطرناکی برای منطقه در نظر گرفته شده؛ بنابراین باید از تحولات عراق و لبنان درس گرفت و اجازه ندهیم طرح‌های مدنظر دشمن مانند طرح استعفای رئیس جمهور در ایران اجرا شود.

وی افزود: ادامه طرح استعفای رئیس جمهور به بی‌ثباتی کشور کمک خواهد کرد و به دوقطبی دامن می‌زند، پس باید با یک هوشمندی و مدیریت کامل چنین فضایی را کنترل کرد و نیز مردم را آگاه و آنها با تبعات چنین طرح‌هایی آشنا کرد.

خسروانی گفت: باید با طراحان چنین طرحی مقابله جدی شود تا کشور را به اغتشاش و ناامنی نکشانند؛ همان‌طور که تجربیات گذشته نشان می‌دهد، این افراد ظرفیت ایجاد اغتشاش در کشور را دارند و هیچ ابایی از هدایت کشور به این سمت ندارند و از رسانه‌ها انتظار می‌رود مردم را با تبعات این طرح آشنا سازند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied