شمانیوز
شما نیوز

ممنوع شدن فروش هرگونه مواد مخدر به افراد زیر ۲۱ سال در آمریکا

رئیس جمهور آمریکا در پی افزایش مصرف مواد مخدر میان نوجوانان و جوانان این کشور، فروش مواد مخدر به افراد زیر ۲۱ سال را ممنوع کرد.

ممنوع شدن فروش هرگونه مواد مخدر به افراد زیر ۲۱ سال در آمریکا

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از مهر : رئیس جمهور آمریکا در پی افزایش مصرف مواد مخدر میان نوجوانان و جوانان این کشور، فروش مواد مخدر به افراد زیر ۲۱ سال را ممنوع کرد.

 

براساس مطالعات دانشگاه میشیگان آمریکا مصرف ماریجوانا در میان نوجوانان این کشور در سال ۲۰۱۹ بیش از دیگر مواد افیونی رشد داشته است.

 

به دلیل افزایش استفاده نوجوانان از مواد افیونی، روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی توییتی از ممنوعیت فروش هرگونه مواد مخدر به افراد زیر ۲۱ سال خبر داد.

 

نورا ولکو مدیر موسسه سو مصرف مواد مخدر می گوید: مصرف مواد مخدر میان نوجوانان بسیار بیش تر و عجیب تر از سال های گذشته شده است.

 

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا، ۲ هزار و ۴۰۹ نفر از نوجوانان مصرف کننده ماریجوآنا به دلیل مشکلات ریوی ناشی از مصرف این ماده تا ۱۰ دسامبر سال جاری در بیمارستان بستری شده اند.

 

۷۸ درصد بستری شدگان نیز افراد نوجوانان و افراد زیر ۳۵ سال و کوچک ترین بیمار ریوی بر اثر مصرف ماریجوانا ۱۳ ساله بوده است.

 

مصرف کنندگان ماریجوانا در آمریکا به ترتیب بیش ترین میزان مصرف خود به سه طبقه ی مصرف کنندگان درجه ۱۲، ۱۰ و ۸ تقسیم می شوند.

 

بررسی بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان نشانی می دهد، ۲۰.۸ درصد دانش آموزان آمریکا مصرف کننده درجه ۱۲، ۱۹.۴ درصد مصرف کننده درجه ۱۰ و ۷ درصد درجه ۸ هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied