شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 1 دی

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 1 دی

اصولگرایی محدود به یک گروه تندرو شده است

آرین منش، فعال سیاسی اصولگرا گفت: فقدان یک تعریف مشخص از اصولگرایی، نبود احزاب بزرگ و فراگیر و تمامیت‌خواهی برخی جریانات تندرو و تمامیت‌خواه باعث شده که دایره اصولگرایی هر روز در مقایسه با گذشته محدودتر و تنگ‌تر شود و برخی طیف‌های تندروی اصولگرا دایره اصولگرایی را به خودشان محدود کنند. شخصیت‌هایی، چون آقای لاریجانی، ناطق نوری و بزرگانی از این دست که تعدادشان هم بسیار فراوان است، به دلیل تنگ‌نظری‌ها و برخورد‌های پردافعه ترجیح دادند که در زمین اصولگرایی بازی نکنند. اکنون تکلیف لیست ۵ نفره مشهد مشخص است، یک نفر از لیست خارج شده و یک نفر هم که سهم آقای قالیباف بوده، مشخص شده، بنابراین سوال این است که جایگاه شورای ائتلاف کجاست؟ /ایسنا

divider1فوری/تمام مقاطع تحصیلی تهران فردا تعطیل است

مدارس تهران و شهرستان های استان تهران بجز فیروزکوه و دماوند فردا به علت آلودگی هوا تعطیل است .

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

مجلس: انتقال ایدز در لردگان بر اساس روش‌های شایع بوده است

امینی‌فردعضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش مقدماتی به کمیسیون اعلام شد و طبق گزارشی که این تیم آماده کرده‌اند، هیچگونه دخالت سوئی که منجر به شیوع بیماری ایدز در چنار محمودی شود، صورت نگرفته است و انتقال بیماری بر اساس روش‌های شایع در دنیا صورت گرفته است. هرگز سرنگ آلوده عامل شیوع ویروس HIV در این روستا نبوده است. وزارت بهداشت متعهد است که به طور رایگان، خدمات مربوط به درمان بیماری ایدز را در اختیار مبتلایان در روستای چنارمحمودی قرار دهد و حمایت روانی لازم را هم از آسیب‌دیدگان انجام دهد.

divider1

تهران در سومین روز پیاپی آلودگی هوا

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت برای سومین روز پیاپی در شرایط نامطلوب قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود که این شرایط کماکان ادامه داشته باشد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید .

divider1

نسل جدید اصولگرایان یک تهدید جدی هستند؟

صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان به خبرآنلاین گفت: اصولگرایان قربانی غرور تاریخی خودشان شدند. مرحوم آقای عسگراولادی خیلی آدم واقع‌بین و شریفی بود، اما خصلتی داشت و می‌گفت: مردم به ما رو آورده‌اند و به ما اعتماد دارند و هرکه را که ما انتخاب کنیم میاید؛ من سر این موضوع با ایشان تماس گرفتم و گفتم که آقا شما به خانه طرف رفته‌اید و به طرف گفته‌اید که بیاید برای خبرگان رهبری، طرف را از خانه‌اش بیرون کشیدید، اما اهل این کار‌ها نیست، اصل کار مراجع کشور است. گفت: خواهیم دید آقا صادق. مردم به علما احترام می‌گذارند و به ما هم احترام می‌گذارند. ما امنای مردم هستیم، اتفاقا همین هم شد. یعنی طرف در تهران در انتخابات یک‌میلیون و خورده‌ای رای آورد. من می‌خواهم به شما بگویم که این نگاه دیگر جواب نمی‌دهد، در خود اصولگرایان هم جواب نمی‌دهد، نسل جدید اصولگرایان تهدید جدی اصولگرایان هستند.

divider1

مصوبه‌ای برای پرداخت مطالبات فرهنگیان

نمایندگان مجلس با اضافه شدن یک درصد درآمد شرکت‌ها و سود خالص بانک‌های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت به اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت آموزش و پرورش موافقت کردند.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

 
رونمایی از اصلاح طلبان بدون اسمِ به شدت باسواد!

ابراهیم فیاض درباره معادلات انتخابات مجلس شورای اسلامی به نامه نیوز گفت: همه اصولگرایان اعم از قالیباف و پایداری باورشان این است که دیگر رأی آورده‌اند و انتخابات را برده‎‌اند بنابراین دائم درباره تصمیماتی که می‌خواهند در مجلس آینده برای اداره کشور بگیرند، حرف می‌زنند. وی افزود: البته اصلاح طلبان هم از این طرز فکر اصولگرا‌ها راضی هستند و بر آتش همین باور اصولگرا‌ها می‌دمند و بیشتر بیشتر فضای بازی در این زمین را برای آن‌ها مهیا می‌کنند، چون یادمان نرفته که همه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ باور داشتند که رأی آوری رئیسی قطعی است، اما همین تصور باعث شکست آن‌ها شد. وی ادامه داد: احتمالا نسل جدیدی بدون اسم که من به آن‌ها «اصلاح طلبان بدون اسم» می‌گویم، از شهرستان‌ها برای انتخابات مجلس رأی خواهند آورد. این گروه نه اصولگرا و نه اصلاح طلب است، اما به شدت باسواد هستند و می‌توانند کشور و نظام را نجات دهند. اگر نسل جدید سیاسی در انتخابات مجلس رأی نیاورد نظام دچار مشکل خواهد شد، چون چرخش نخبگان رخ نخواهد داد. فیاض با بیان اینکه سیاسیون فعلی کشور همه فسیل شدند و دیگر نباید در انتخابات مجلس سرکار بیایند، توضیح داد: این افراد وضع مالی شان هم خوب است و دیگر وقت آن رسیده که استراحت کنند و خاطرات شان را بنویسند. ایران در حوزه سیاست خارجی به خاطر قدرت نظامی و نفوذ‌های منطقه‌ای به ثبات رسیده است؛ امروز بزرگترین مشکل کشور فسیل‌های سیاسی هستند برای اقتدار آینده نظام، باید فسیل‌ها کنار بروند و جوان‌ها بیایند.

 

divider1

چه کسانی مشمول دریافت یارانه می شوند؟

یازدهمین اطلاعیه ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شد.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

 
ماجرای عجیب ممنوع کردن چلوکباب برگ در خراسان

عبدالرضا هاشم‌زایی مسن‌ترین نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید می‌گوید: در سال ۶۰ معاون سیاسی-امنیتی استاندار خراسان بودم، به همراه کارشناسان و امور اجتماعی به این نتیجه رسیدیم که چلوکباب برگ را در استان خراسان ممنوع کنیم. با این استدلال که پولداران چلوکباب برگ و مستضعفان آشغال‌گوشت مصرف می‌کنند.

divider1

ماجرای جنجالی ویزای احمدرضا عابدزاده در فرودگاه

دروازه‌بان اسطوره ای و اسبق تیم‌ملی فوتبال؛ هم در گذشته و هم حال یکی از محبوب‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال ایران بوده است. ماجرای خط خوردن او از تیم‌ملی هنوز جنجال‌ساز است.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

نماینده مریوان: مشکل کولبران با پیام تسلیت حل نمی‌شود

نماینده مردم مریوان در مجلس گفت: آقای جهانگیری با تسلیت و همدردی مشکلات کولبران حل نمی‌شود. آقای روحانی تا کی می‌خواهید شرمنده مردم کردستان باشید؟ کولبران برای کسب روزی حلال و لقمه نانی، جانشان را از دست می‌دهند. منصور مرادی نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه اول دی) پارلمان و در تذکر شفاهی ضمن تسلیت به خانواده دو کولبری که در سرمای زمستان برای لقمه نانی، جانشان را از دست دادند و با تشکر از مردم مریوان و سروآباد گفت: آقای روحانی وقتی از مظلومیت کردستان و کولبران سخن می‌گوییم قصد سیاه نمایی نداریم. وی افزود: در سراسر استان کردستان به ویژه مریوان و سروآباد که مستعد سرمایه گذاری هستند، کارخانه‌های صنایع تبدیلی وجود ندارد و با ایجاد محدودیت‌های سرمایه گذاری، مانع از ایجاد کارخانه‌ها شده اید. آقای رئیس جمهور چگونه انتظار دارید این شهرستان با جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار نفر بدون ایجاد اشتغال پایدار به کولبری روی نیاورند.نماینده مریوان در مجلس تصریح کرد: آیا اگر مسئولان فرزندانشان در فقر و گرسنگی به سر ببرند، برای سیر کردن فرزندانشان به شغل کاذب روی نمی‌آورند؟ ما نمایندگان با چه زبانی با دولت مواجه شویم که بالاخره به فکر معابر کولبری باشید. به تذکرات ما هیچ توجهی نمی‌شود. مرادی در پایان مطرح کرد: آقای جهانگیری با تسلیت و همدردی مشکلات کولبران حل نمی‌شود. آقای روحانی تا کی می‌خواهید شرمنده مردم کردستان باشید؟ کولبران برای کسب روزی حلال و لقمه نانی، جانشان را از دست می‌دهند.

divider1

تقابل مانژوکیچ- کاوانی با پرسپولیس و استقلال؟

فوتبال قطر در آستانه دو انتقال بسیار بزرگ بین المللی قرار دارد و بار دیگر توجه دنیای فوتبال را به خود جلب خواهد کرد.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

تذکر یک نماینده به روحانی: مردم قدرت نفس کشیدن ندارند

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای قانون نحوه‌ی جلوگیری از آلودگی هوا گفت: مردم در شهر‌های بزرگ توان نفس کشیدن ندارند. علی‌محمد شاعری در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به رییس جمهور گفت: مردم قدرت نفس کشیدن ندارند، تورم و گرانی کمر مردم را شکسته و سفره مردم هر روز کوچک‌تر می‌شود از سوی دیگر دولت هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و گوش اجتماعی‌اش کر شده است. وی ادامه داد: افزایش قیمت بنزین، کاهش قدرت خرید مردم و کاهش ارزش پول ملی مردم را مایوس کرده است فکری به حال آن‌ها کنید. نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: پنج میلیون تن مرکبات در داخل تولید شده که دو میلیون تن از آن‌ها مازاد است و چرا در صادرات آن اقدامی نمی‌شود. این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور گفت: چرا قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا اجرا نمی‌شود و امروز شاهد این هستیم که مردم شهر‌های بزرگ توان تنفس ندارند. از سویی دیگر اعتبار لازم به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص ندادید جلوی تردد خودرو‌های فرسوده را نگرفتید و صنایع آلوده را از شهر‌های بزرگ خارج نکردید.

divider1

خواسته نماینده مجلس درباره پشت‌پرده مذاکرات روحانی و آبه

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، خواستار افشای پشت پرده مذاکرات «روحانی» و «شینزو آبه» شد. در پایان جلسه علنی نوبت صبح روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در تذکری شفاهی، گفت: رئیس‌جمهور مذاکرات پشت پرده‌ای با شینزو آبه داشته که باید این مذاکرات شفاف شود تا ببینیم علاوه بر آب، نان هم دارد. چطور آبه به ترامپ در مورد مذاکرات گزارش می‌دهد، اما نمایندگان نباید از این مذاکرات اطلاع داشته باشند؟ وی تصریح کرد: چرا دولت در برجام به نحوی عمل کرد که اروپایی‌ها امروز شمشیر مکانیزم ماشه را بلند کردند و ما را تهدید می‌کنند؟ متأسفانه واکنش دولت هم انفعالی است. عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به ماجرای سیل خوزستان در فروردین ماه سال جاری، اظهار داشت: دولت از فروردین ماه تا امروز برای جلوگیری از تکرار فاجعه سیل چه اقداماتی انجام داده است؟ چرا امروز باز هم اهواز با مشکل فاضلاب مواجه است؟ سلیمی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مردم یارانه کمک معیشتی را دریافت نکرده‌اند؛ مجلس بررسی کند که آیا دولت واقعاً به ۶۰ میلیون نفر یارانه کمک معیشتی داده است؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied