شمانیوز
شما نیوز

جزئیاتی از گام پنجم هسته‌ای ایران

​​​​​​​رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: کاهش و حتی به صفر رساندن تعهدات از حقوق مسلم ایران در مسئله برجام است.

جزئیاتی از گام پنجم هسته‌ای ایران

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از جهان نیوز ؛ محمدابراهیم رضایی، با اشاره به گام پنجم ایران اسلامی در حوزه هسته‌ای اظهار داشت: منطبق با بند 37 برجام گام‌های بعدی برداشته می‌شود ولی مفادآن فعلا مشخص نیست قطعا درگام‌های بعدی شروع کاهش تعهدات کشور ما خواهد بود.

وی افزود: میزان تعهدات دوطرف در برجام محور قرار می‌گیرد به این صورت که وقتی تعهدات دو طرف متناسب و متوازن نباشد یکی از طرفین می‌تواند عملکرد و تعهدات خود را کاهش دهد تا متوازن و متناسب شوند.
رضایی عنوان کرد: ایران اسلامی طبق این مفاد باتوجه به اینکه کشورهای اروپایی و غربی به تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند، می‌تواند تعهدات خود را کاهش و حتی درگام‌های بعدی به صفر برساند.
نماینده مردم خمین در مجلس تصریح کرد: پیش بینی ما این است که اروپا اقدام خاص و موثری در راستای حفظ برجام انجام ندهد که همین موضوع گام پنجم کاهش تعهدات برجامی را به همراه دارد.
رضایی بیان کرد: ما باید برظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم چراکه متاسفانه ظرفیت‌های داخلی نادیده گرفته شده و یا اینکه باور نداریم جمهوری اسلامی با تکیه برظرفیت‌های داخلی در برابر اقدامات امریکا ایستادگی کند چراکه دولتمردان امریکا زبان زور را می شناسند.
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس ادامه داد: چراکه هرچه ایران برروی مواضع خود ایستادگی کند، به همان میزان آمریکایی‌ها کوتاه می‌آیند که نشان می‌دهد دولت آمریکا تنها زبان زور را می‌فهمد و این مهم گامی برای مقابله با تحریم‌های دشمن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied