شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز چهارشنبه 4 دی

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز چهارشنبه 4 دی
دولت به ازای هر ایرانی در سال آینده چقدر هزینه می‌کند؟

میزان هزینه کرد برای هر شهروند ایرانی در سال آینده در بخش دفاعی و امنیتی برابر با ۸۲۴ هزار و ۸۵۲ تومان است. در عین حال در حوزه قضایی نیز این هزینه کرد به ۸۲ هزار و ۶۲۷ تومان می‌رسد. در حوزه سلامت، سهم هر ایرانی ۲۶۱ هزار و ۶۰۷ تومان و در بخش آموزش و پرورش برابر با ۹۳۷ هزار و ۷۰۷ تومان است. در بخش فرهنگ و هنر، تربیت بدنی، گردشگری و ... این سهم به ۸۳ هزار و ۳۵ تومان می‌رسد. نزدیک به یک درصد یعنی یک از هزار حساب‌های بانکی شخصی، بالای یک میلیارد تومان موجودی دارند. حدود سه در ۱۰ هزار خودرو‌های سواری داخل کشور بنز با سال ساخت بالای ۲۰۱۰ هستند. این رقم برای بالای ۲۰۱۵، به هفت در صدهزار می‌رسد. هر کودکی که امسال در کشور به دنیا خواهد آمد با حداقل ۸ میلیون تومان بدهی عمومی انباشته چشم به جهان خواهد گشود. هر ایرانی امسال ۱ میلیون تومان بدهی بودجه‌ای خواهد داشت/خبرآنلاین.

divider1

جزئیات سقوط هواپیما در سبلان

هواپیمای جنگی در دامنه کوه سبلان در منطقه گردشگری سردابه سقوط کرد

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.divider1

با این روند آلودگی بدتر خواهد شد

مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با خبرآنلاین اظهار داشت: اگر با همین روند ادامه بدهیم سال دیگر هم وضعیت بدتر از امسال می‌شود. کشور باید در رابطه با آلودگی هوا به یک نتیجه‌گیری برسد. اینکه کدام را انتخاب کنیم؛ هوایی پاک یا رشد اقتصادی؟ اندازه گیری‌هایی که در این مدت در مناطق مختلف انجام شده است نشان می‌دهد که نباید درباره کیفیت بنزین ماشین‌های سواری نگرانی داشته باشیم. موضوع آلودگی هوا باید از بحث سیاسی به یک خواسته و اراده تبدیل شود و مسئولان از بالا بخواهند آن را درست کنند. مسئولان نظام نسبت به موضوعات دیگر مثل کنترل ارز، تحریم‌ها و ... بسیار جدی‌تر هستند و آلودگی‌هوا را انقدر جدی نمی‌گیرند.divider1

اولین شنبه پس از استعفای حسن روحانی از ریاست جمهوری!

در یک ماه اخیر در چندین نوبت بحث استعفای حسن روحانی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری همراه با انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح شده است؛فرض کنید پیشنهاد استعفای روحانی عملی شد و امروز اولین شنبه پس از استعفای روحانی است.روحانی رفته است و دولت یا با سرپرست اداره می شود و یا انتخابات برگزار شده و فرد دیگری دولت را در دست گرفته،آیا مسائل و مشکلات حل خواهد شد؟

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.divider1

روحانی پیغام فرستاده که رأی‌گیری بر سر FATF عقب بیافتد

آقای روحانی اواخر سال پیش از طریق آقای دژپسند، وزیر اقتصاد، پیغام فرستاده بود که برای رأی‌گیری بر سر FATF فعلاً دست نگه داریم. همچنین آقای مجید انصاری هم خواست تصمیم‌گیری را عقب بیندازیم، چون آن‌ها می‌دانستند در صورت رأی‌گیری، رأی مجمع به این موضوع منفی خواهد بود. گروهی می‌گویند «اگر دولت در اختیار اصولگرایان بود، تا به حال مجمع برای پیوستن به FATF رأی مثبت داده بود»، که در جواب باید گفت: چنین برداشت‌هایی غلط است. من نمی‌دانم چطور این دروغ‌ها را می‌گویند و ۴۳ نفر از اعضا را به بی‌دینی متهم می‌کنند. اساساً مساله به این مهمی را نباید وارد رقابت‌های سیاسی کنیم و چنین مواضعی بگیریم. /اعتماد آنلاینdivider1

دلیل اختلال در اینترنت کشور چیست؟

اینترنت چند شهر قطع و یا با اختلال همراه شده است. این خبری است که از چندین شهر به خصوص استان البرز به گوش می‌رسد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.divider1

توصیه استاد اخلاق احمدی‌نژاد به اصولگرایان

حجت‌الاسلام «مرتضی آقاتهرانی» در تشریح مهمترین محور‌های مدل انتخاباتی گفت: پایداری برای ⁧وحدت⁩ بین انقلابیون طرحی داده و در جلسات با دوستان از آن رونمایی کرده است. امیدوارم که در این گفتمان رضای الهی باشد و مطالبات مقام ولایت سلام‌الله علیه به دست فرزندانشان در این انتخابات تحقق یابد. وی ضمن توصیه به پرهیز از تخریب، خاطرنشان کرد: ما که در اصول، ولایت‌مداری، حفظ نظام، مجاهدت زیر سایه مقام ولایت و... تردیدی نداریم؛ پس به هیچ وجه بر سر اختلاف سلایق به جان یک‌دیگر نیفتاده، به مخالف مشترک سوژه نداده و آب به آسیاب آن‌ها نریزیم. دبیرکل جبهه پایداری افزود: شاخص‌های "اصلح" را معین کنیم، تا بر آن مبنا به "اصلح" برسیم و بر وحدت شاخص‌ها گفتگو داشته باشیم تا که به شاخص‌های واحدی که برگرفته از اولیاء اسلام، امام عزیز (ره) و مقام معظم رهبری باشد، دست یابیم. از افراد صلاحیت‌دار دعوت کنیم که برای انتخابات ثبت‌نام کنند تا در بزنگاه دستمان برای رسیدن به لیست واحد و افراد مطمئن خالی نباشد.آقاتهرانی یادآور شد: پس از این باید تلاش شود که به لیست واحدی برسیم، اگر به لیست واحد نرسیدیم، مشترکات لیست را در حد امکان بالا ببریم.divider1

مردم نسبت به سریال «وارش» چه واکنشی داشتند؟

الهام طهموری از تجربه بازی خود در سریال «وارش» گفت.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.divider1

 
آمار جان‌باختگان حوادث آبان چه زمانی اعلام می‌شود؟

یک منبع آگاه با اعلام اینکه آمار قطعی جان‌باختگان حوادث آبان به‌زودی اعلام می‌شود، گفت: آمار جان‌باختگان بسیار کمتر از ۱۵۰۰ است و رسانه‌های غربی نمی‌توانند حتی اسامی یک دهم از آمار ادعایی خود را اعلام کنند.یک منبع آگاه در گفتگو با فارس با اشاره به جان باختن تعدادی از هموطنان در حوادث ناشی از سوءاستفاده برخی آشوب‌طلبان از اعتراضات به سهمیه‌بندی بنزین گفت: در بررسی‌های انجام شده فقط در ۲ استان تهران و البرز مشخص شد تاکنون حدود ۶۰ درصد جانباختگان اغتشاشات اخیر ربطی به آشوب‌گران نداشتند و با اسلحه‌های سبک غیرسازمانی و یا سلاح سرد به قتل رسیدند.وی افزود: مطابق دستور اخیر رهبر انقلاب این افراد به عنوان شهید به بنیاد شهید معرفی خواهند شد.این منبع آگاه همچنین درباره تعداد کشته‌شدگان گفت: آمار قطعی به‌زودی و پس از اتمام بررسی‌ها توسط مراجع ذیربط اعلام خواهد شد.وی با مضحک خواندن آمار‌های رسانه‌های غربی درباره تعداد کشته شدگان که میزان آن را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرده اند، گفت: آمار جانباختگان بسیار کمتر از این تعداد است و این رسانه‌ها مطمئنا نمی‌توانند حتی اسامی یک دهم از آمار ادعایی خود را اعلام کنند.divider1

مجیدی بهترین گزینه برای استقلال است

سیدمهدی سیدصالحی، بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد که آندره‌آ استراماچونی دنبال بهانه برای جدایی از این تیم بوده است و دیگر به ایران باز نمی‌گردد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.divider1

 
اظهارات جدید یک نماینده درباره «روح‌الله زم»

ابطحی با بیان اینکه اپوزوسیون سعی کرد از شرایطی که در کشور به وجود آمد بهره برداری کند، ادامه داد: ماهیت بسیاری از دستگیر شدگان اغتشاشات اخیر که بخشی از آن هم در تلویزیون منتشر و مشخص شد که این افراد دوره دیده بودند. او در پایان تاکید کرد: در پروسه اعترافات روح الله زم و آنچه از «لپ تاپ» او اخذ شد، نشان می‌دهد که او دنبال تاسیس یک شبکه تلویزیونی اینترنتی بوده است و قصد داشته است که فعالیت‌های خود را در آستانه انتخابات مجلس انجام دهد.

divider1

 

سورپرایز باحال محمدرضا گلزار برای امیر مقاره (ماکان بند) در روز تولدش + فیلم

محمدرضا گلزار با ورود غافلگیرانه‌اش با کیک تولد به روی سن در کنسرت گروه ماکان بند، امیر مقاره را به بهانه تولدش سورپرایز کرد. گلزار روی سن کنسرت تولد امیر مقاره را به همه حضار تبریک گفت.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied