شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز جمعه 6 دی

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز جمعه 6 دی

قیمت طلا کاهش پیدا می کند؟

به گفته نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا تهران، طی یک هفته اخیر همچون روال سال‌های گذشته، در آستانه سال نو میلادی قیمت طلای جهانی افزایش یافت که به دنبال آن قیمت‌ها در بازار داخلی نیز صعودی پیش رفت اما پیش‌بینی می‌شود که در هفته پیش‌رو قیمت‌ها مجدد متعادل شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید .

divider1

اتاق فکری وجود دارد که به صورت مداوم بر علیه بودجه ۹۹ تولید اطلاعات می کند

علی اکبری نماینده شیراز و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ با اشاره به ادعای اخیر پژمانفر نماینده طیف تندرو مجلس مبنی بر تهدید نوبخت به استعفای روحانی در صورت رد کلیات بودجه، گفت: آقای نوبخت اصلا چنین حرفی نزدند و این ادعای آقای پژمانفر کذب محض است. او با اشاره به مباحث مطرح شده در کمیسیون تلفیق، تاکید کرد: مخالفان دولت تلاش کردند تا کلیات لایحه بودجه ۹۹ در کمیسیون تلفیق رد شود اما موافقان هم استدلال‌های محکمی داشتند. یارکشی جدی در کمیسیون تلفیق وجود داشت و در نهایت کلیات بودجه به تصویب رسید. این نماینده مجلس ادامه داد: مخالفین دولت نسبت به درآمدهای دولت در بودجه، منابع درآمدی و میزان آن انتقاداتی داشتند و بحث‌هایی را مطرح می‌کردند. مخالفین با پیش داوری مباحث را مطرح می‌کردند و به موازات آن در شبکه های مجازی همین ادبیات را برای نمایندگان ارسال می‌کنند./خبرآنلاین

divider1

میزان افزایش حقوق معلمان و کارکنان دولت در سال اینده

نوبخت گفت: پیش‌بینی بودجه سال ۹۹، افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان و ۶ هزار میلیارد تومان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید .

divider1

چرا گوشت ارزان نشد!؟

رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی گفت: دام سبکی که ۲۸ درصد ارزان شده، دام گله است نه دام سوا شده است. دامی که سوا می‌شود و به دست قصاب می‌رسد یا برای تهران آورده می‌شود، به مراتب قیمت متفاوت‌تری دارد، به همین دلیل کاهش قیمتی در گوشت تحویلی به مردم نداشته‌ایم. طبق اعلام سازمان دامپزشکی کشتار بین ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به گذشته کم شده‌ است. قدرت خرید مردم کاهش یافته و به طور کل سرانه مصرف گوشت کم شده است./ایسنا

divider1

فرهاد مجیدی از حضور در استقلال منصرف شد

فرهاد مجیدی با انتشار پستی در اینستاگرام از حضور در تیم فوتبال استقلال تهران کناره گیری کرد.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

ترکیه اولین خودروی ملی خود را رونمایی کرد

رجب طیب اردوغان در آیین رونمایی از این خودرو گفت : بیش از 100 مهندس کشورمان به طور شبانه روزی برای پروژه تولید خودرو ملی تلاش کردند. تفکری که مخالف خرید هواپیما از کارخانه ساخت هواپیما در شهر قیصریه و صادرات هواپیماهای این کارخانه بود، امروز نیز وجود دارد. آرزوی ما داشتن خودرویی است که با فناوری ملی و تلاش طراح و مهندسان‌ ترکیه تولید شود و باعث سربلندی کشورمان در سراسر جهان باشد. شمار برنامه نویس را به سرعت از 170 هزار به بیش از 500 هزار نفر خواهیم رساند. ترکیه دیگر تنها بازار فنآوری‌های جدید نیست، بلکه تبدیل به کشوری شده که آن را گسترش، تولید و صادر می کند. توانستند از تولید خودرو «دئوریم» (انقلاب) جلوگیری کنند، اما نخواهند توانست از تولید خودروی قرن که اکنون آن را می سازیم، ممانعت کنند. کارخانه خودروی ملی را در زمین متعلق به نیروی مسلح ترکیه در منطقه گملیک بورسا تاسیس خواهد شد. اردوغان درباره خودروی ملی گفت: از هیچ کسی اجازه نمی‌گیریم، هرگونه ویژگی فنی آن را خودمان تعیین می‌کنیم. دیگر قوانین بازی را ما تعیین می‌کنیم. من به‌عنوان رجب طیب اردوغان نخستین سفارش خرید خودروی ملی را همین الان می‌دهم. خودروی ملی ما بدون آلاینده بوده و محیط زیست را آلوده نخواهد کرد. در سال 2022 در ترکیه تمامی زیرساخت‌های شارژ‌ نیز آماده خواهد شد./آناتولی

divider1

تصمیمات برای تعطیلی مدارس تهران در روز شنبه

محمد تقی زاده اظهار کرد: با توجه به کاهش غلظت  آلاینده‌ها  تمامی مدارس در مقاطع مختلف فردا شنبه ۷دی دایر است.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

موسوی لاری: اکثریت جامعه ما خواستار تغییر و اصلاح است

نایب رئیس شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان گفت: لیست دادن در این انتخابات منوط به این است که ما کاندیدا داشته باشیم.این یک حرف کاملا منطقی است و جای تفسیر ندارد.متأسفانه این دوره از انتخابات وزارت کشور و هیأت های اجرایی بسیار بد عمل کردند.اینکه ما احراز نکردیم چه حرفی است؟ وظیفه شما احراز عدم صلاحیت است. ما در دوره های قبل هم مشکل داشتیم اما مطمئنا این دوره مشکلات ما تشدید شده و به مراتب نسبت به دوره های قبل بیشتر است. همینکه تا اینجا آمدیم و این شورا را تشکیل دادیم معنی آن شرکت در انتخابات است. شورای عالی جبهه اصلاح طلبان به عنوان نماد ائتلافی جریان اصلاحات است. این شورا نیروی جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی است . استان ها و شهرستان ها بررسی دقیق داشته باشند.شوراهایی که تشکیل نشده در اولین فرصت تشکیل شوند. اگر کاندیدا داشتیم شرکت می کنیم و اگر نداشتیم به طور طبیعی لیستی نخواهیم داشت. ما امروز با یک پیش فرض در انتخابات شرکت می‌کنیم ، به اعتبار این که اصلاح طلبان اکثریت جامعه را نمایندگی می‌کنند و اکثریت جامعه خواستار تغییر و اصلاح است و اگر کسانی را بخواهند این فکر و نگاه را نمایندگی کنند همین شورای عالی اصلاح طلبان هستند.

divider1

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و نتانیاهو بر سر ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه در خصوص مسائل ایران به گفتگو پرداخت.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

رفیق‌دوست: من از اول انقلاب حقوق نگرفتم!

گفت و گوی محسن رفیقدوست که سال‌ها ریاست بنیاد مستضعفان را بر عهده داشته و در ابتدای انقلاب اسلامی وزیر سپاه ایران بوده در گفت و گویی با تی وی پلاس تقریبا از تمام روسای جمهور کشور انتقاد کرده است و حرف‌هایی را در تقدشان به زبان آورده. او در این مصاحبه که خلاصه اش منتشر شده گفته مردم باید خودشان پول سر سفره شان بیاورند و ادعا کرده در تمام این سال‌ها ریالی حقوق نگرفته است. بخش‌هایی از این گفت و گو را مشاهده می کنید

divider1

اغتشاشگر خیابان ولیعصر (عج) دستگیر شد

رئیس پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: یکی از عوامل اصلی تخریب اموال دولتی و سازمانی در اغتشاشات اخیر دستگیر شد.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

حمله تند الیاس نادران به دولت

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت می‌خواهد دهان کارشناسان مرکزپژوهش‌های مجلس را ببندد.الیاس نادران نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در توئیتی ضمن انتقاد از لایحه بودجه ۹۹ توسط دولت، نوشت: دولت می‌خواهد دهان کارشناسان مرکزپژوهش‌های مجلس را ببندد. مرعوب دولت و رئیس مجلس نشوید!وی تاکید کرد: اعتبار امیرکبیر و مدرس به دفاع از حقوق مردم در مقابل قلدرها بود به نظرات کارشناسی اعتنا کنید و بودجه را طوری تصویب کنید که مجلس بعدی در مقابله با رانت‌خواری مجبور نباشد ساختار آن را تغییر دهد.

divider1

بارش برف و باران در ۱۴ استان تا سه شنبه

در کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، دامنه‌های زاگرس در جنوب اصفهان بارش برف و باران شدت داشته و در شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

حسین شریعتمداری: آقایان مسئول! نگاهتان با نگاه دشمن چه فرقی دارد؟

حسین شریعتمداری در سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران: با تاکید بر اینکه این امانت است که نباید این کار را بکنید، خطاب به برخی مسئولین کشور گفت: من یک سوال دارم آقایان نگاهتان در عرصه‌های اقتصادی سیاسی و فرهنگی با نگاه دشمن چه فرقی دارد؟ یک نمونه را بگویید در تمامی موارد شبیه هستید. وی با بیان اینکه چطور شد هنگامی که مالک اشتر در آستانه پیروزی کامل در جنگ صفین بودبه عقب برگشت گفت: دیگر بر نمی‌گردد. دیدید که بر نگشت همه تلاشتان را بکار گرفتید علی زمان ما اجازه برگشت نداد.

divider1

وضعیت الودگی هوا در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش برف و باران در شمال غرب و غرب کشور طی امروز، گفت: آلودگی هوا از اواسط هفته آینده مجدد به شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور بازمی‌گردد.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

توییت سایت رهبر انقلاب درباره علت فروپاشی شوروی

حساب توییتری سایت رهبر معظم انقلاب در سالگرد فروپاشی شوروی با انتشار ویدیویی نوشت: عامل فروپاشی شوروی، نبود رابطه‌ای بین رهبری شوروی و مردم بود؛ یعنی رهبری آنها، هیچ وقت نمیتوانست روی مردم حساب کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied