شمانیوز
شما نیوز

نوباوه در گفت‌وگو با شمانیوز:

چیزی به نام لیست سیاه FATF وجود ندارد/ آمریکا اهدافش را با دوتابعیتی‌ها در ایران پیش می‌برد

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: چیزی به نام لیست سیاه FATF برای کشوری که آن را به طور کامل نپذیرفته است، اصلاً وجود ندارد.

چیزی به نام لیست سیاه FATF وجود ندارد/ آمریکا اهدافش را با دوتابعیتی‌ها در ایران پیش می‌برد

بیژن نوباوه، نماینده سابق مردم تهران در مجلس نهم و فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: آقای واعظی یا هر شخص دیگری در دولت که درباره لیست سیاه FATF صحبت می‌کنند، یک دروغ بزرگ را برای مردم بیان می‌کنند، در صورتی که اصلاً چنین لیست سیاهی برای کشوری که به طور رسمی آن را امضاء نکرده، وجود ندارد.

وی افزود: FATF، دارای 41 بند است که 32 بند آن توسط جمهوری اسلامی ایران بدون اینکه رسماً به آن پیوسته باشد، اجرایی شده است.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس هشتم و نهم خاطرنشان کرد: این یک دروغ بزرگ است که در چهارچوب پازل برجام قابل تعریف است، همانطور که توسط برجام به کشور خیانت بزرگ صورت گرفت، با تصویب FATF هم این خیانت در حال تکرار است.

نوباوه یادآور شد: اگر ملت در مورد برجام یک تسویه حساب اساسی و قانونی با آقای روحانی و دولتش انجام می‌دادند، قطعاً مشکلات فعلی در کشور به وجود نمی‌آمد و همچنین جرئت نمی‌کردند در حالی که زخم برجام در یاد مردم باقی مانده، مسئله FATF را مطرح کنند.

 

وی ادامه داد: اطمینان داشته باشید که خود دولت نمی‌داند FATF چیست و امروز این دولت یه یک دولت ناکارآمدی تبدیل شده و کاملاً نشان داده در همه بخش‌ها بسیار ضعیف عمل کرده و این حرف‌هایی هم که مطرح می‌کند برای فرار رو به جلوست و این پازلی است که از سوی غرب علیه نظام اسلامی ما طراحی شده است.

 

فعال سیاسی اصولگرا گفت: یکی از مسائلی که بر جهت‌گیری دولت در سیاست خارجی و گرایش او به غرب تأثیرگذار بوده، حضو افراد نفوذی و دوتابعیتی در دولت هستند، مانند رئیس کل سابق بانک مرکزی و بسیاری از افرادی که در جریان مذاکرات برجامی حضور داشتند و یا حتی برخی از معاونان وزارت امور خارجه؛ بنابراین مردم از این قبیل مسائل شفافت‌تر در تاریخ خواهند دید، اما آن زمان بسیار دیر شده است.

 

نوباوه خاطرنشان کرد: دولت در بدنه خودش حاکمیت را به شکل منافع کامل جمهوری اسلامی قبول ندارد و رفتارهایش قطعاً در جهت حفظ منافع ملی نیست.

وی گفت: من بسیاری از افراد دوتابعیتی و فرزندان آنها را در غرب می‌شناسم و قطعاً سیاست‌های آنها به سمت و سویی خواهد بود که منافع جمهوری اسلامی ایران تأمین نمی‌شود و نیز امروز آمریکا با سربازان خودش در داخل ایران که همان دوتابعیتی‌ها هستند، اهداف ضدایرانی خود را پیش می‌برد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied