شمانیوز
شما نیوز

ابطحی در گفت‌وگو با شمانیوز:

دولت بر مجمع تشخیص برای تصویب FATF فشار می‌آورد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به شدت از جانب دولت برای تصویب FATF تحت فشار قرار دارند.

دولت بر مجمع تشخیص برای تصویب FATF فشار می‌آورد

سید محمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره اصرار در تصویب FATF اظهار کرد: تعجب من از این است که برخی سیاستمداران، موضع‌گیری‌های استکبار و دستگاه‌های وابسته با آن را دیده‌اند، اما با خوشبینی به مسائل نگاه می‌کنند.

وی افزود: اگر نگوییم در دولت یک نوع غرب‌گدایی وجود دارد، اما نوعی سلیقه‌گرایی در دولت حاکم است که تنها راه‌حل برون‌رفت از تحریم‌ها را پیوستن به FATF می‌دانند؛ در صورتی که اصلاً FATF ربطی به تحریم‌ها ندارد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌های فعلی جزئی از تحریم‌های ثانویه آمریکاست و چه ما به FATF بپیوندیم یا نپیوندیم، تمام این تحریم‌ها به قوت خودش باقی است.

ابطحی ادامه داد: از 41 بند FATF، 39 بند از دستورالعمل‌های آن را پذیرفته‌ایم و با امضایی که آقای طیب‌نیا کرد و حتی قانون‌های مرتبط با پولشویی را هم به تصویب رساندیم، اما نه‌تنها تحریم‌ها کاهش پیدا نکرد، بلکه بر دامنه آن اضافه شده است.

وی بیان کرد: آقایان باید جواب دهند که تا به امروز که ما 39 بند از FATF را اجرا کرده‌ایم، چه نتیجه‌ای برای ما داشته که بخواهیم به 2 بند دیگر آن بپیوندیم؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: هدف غرب از تحمیل FATF به ایران این است که موشک‌های نقطه‌زنی پیدا کنند تا راه دور زدن تحریم‌ها را توسط ما سد کنند و ما با دست خودمان خودکشی کنیم، اما هیچ عاقلی این را نمی‌پذیرد.

ابطحی افزود: وقتی FATF را بپذیریم، استقلالمان را زیرسؤال خواهیم برد؛ چون با مجوز آنها باید خرید کنیم، باید دارو وارد کنیم، پس یک مسلمان چگونه می‌تواند قاعده نفی سبیل را زیر پا بگذارد.

وی گفت: معلوم نیست که آقایان از تعهداتی که در برجام داده‌اند، نگرانند یا اینکه می‌خواهند زمینه را برای فروپاشی نظام فراهم کنند؟ امیدوارم که این‌طور نباشد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی دولت تحت فشار است، عنوان کرد: به شدت اعضای مجمع از جانب دولت برای تصویب FATF تحت فشار قرار دارند، اما من فکر می‌کنم در نهایت این طرح در مجمع تصویب نخواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied