شمانیوز
شما نیوز

هاشمی در گفت‌وگو با شمانیوز:

سیاست‌های غلط اقتصادی دولت کاهش قدرت پول ملی را در پی داشت

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: روحانی با تکرار سیاست‌های غلط اقتصادی دولت در افزایش حجم نقدینگی، قدرت پول ملی را کاهش داد.

سیاست‌های غلط اقتصادی دولت کاهش قدرت پول ملی را در پی داشت

محمد هاشمی، عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره وضع موجود اقتصاد کشور اظهار کرد: مشکلات اقتصادی امروز کشور ریشه در تصمیم و عملکرد غلط دولت روحانی دارد. در این دولت حجم نقدینگی چند برابر شد و مشکلاتی را به وجود آورد.

وی افزود: باید در نظر داشت افزایش نقدینگی باعث کاهش قدرت پول ملی و افزایش تولید باعث تقویت پول ملی می‌شود و نباید به این موضوع بی‌توجه بود.

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: کاهش قدرت پول ملی سبب شد تا جمعیت بسیاری از روستاها به‌ ناچار به‌ حاشیه شهرهای بزرگ هجرت کنند به‌طوری‌که 11 میلیون حاشیه‌نشین شدند.

هاشمی اضافه کرد: این پدیده باعث شد تا جمعیت بیکار کشور افزایشی چشمگیر و اثر مخرب فرهنگی - اجتماعی داشته باشد.

وی ادامه داد: در سال آخر دولت احمدی‌نژاد قدرت پول ملی به حدود یک‌چهارم تقلیل پیدا کرد و رشد اقتصادی منهای پنج ونیم در تاریخ اقتصادی کشور بی‌سابقه و میزان بیکاری در بالاترین رده بود.

عضو حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: دولت آقای روحانی تصور می‌کرد با حمایت از تولید می‌تواند جهت منفی رشد اقتصادی را تغییر دهد و مثبت کند و از افزایش نرخ بیکاری جلوگیری کند، اما نه‌تنها جلوی افزایش رشد نقدینگی را نگرفت، بلکه همان اشتباه احمدی‌نژاد را در افزایش حجم نقدینگی تکرار کرد و نتیجه این شد که یک‌بار دیگر قدرت پول ملی کاهش پیدا کند و مشکلات فعلی برای کشور و مردم به وجود آید.

هاشمی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چطور می‌توان مانع تصویرسازی غلط آمریکا از ایران شد، گفت: اگر مروری بر رفتار آمریکا داشته باشیم متوجه می‌شویم که اقدام‌های عملی آنان علیه جمهوری اسلامی باهدف تضعیف، تسلیم و حتی سرنگونی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

عضو حزب کارگزاران ادامه داد: به‌عنوان‌مثال آمریکا در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که تصورمی‌کرد ایران فاقد قدرت‌ نظامی است؛ با تحریک صدام از زمین وهوابه ایران حمله کرد و صدام در گفت‌وگوی رسانه‌ای اعلام کرد هفته آینده در تهران مصاحبه خواهد کرد.

هاشمی ادامه داد: بعد از هشت‌سال با دادن تلفات سنگین و هزاران اسیر با اعلام سازمان ملل که صدام آغازگر آن جنگ بوده است ناچار به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و آتش‌بس شد.

وی افزود: سال‌های بعد از جنگ آمریکا همواره به بهانه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه کرده است؛ یک روز به بهانه صنعت انرژی هسته‌ای یک روز به بهانه حقوق بشر یک روز به بهانه قدرت موشکی و یک روز به بهانه حمایت از تروریسم، اما به دلیل حضور پرشور مردم درصحنه و همسویی و همدلی مسئولان توطئه آمریکا شکست‌خورده و پیروزی از آن جمهوری اسلامی بوده است.

عضو حزب کارگزاران با بیان اینکه در شرایط فعلی راه مقابله با توطئه آمریکا یعنی تصویرسازی بد از ایران حضورمردم درصحنه و همدلی و همسویی همه مسئولان در قوای سه‌گانه همه نهادهای مختلف عمومی است، گفت: امروز بیش ازهر زمان دیگری نیاز به همدلی، همراهی مشارکت برای رفع مشکلات کشورومردم داریم و باید از سیاه‌نمایی پرهیز کنیم؛ راه برون‌رفت از مشکلات مشارکت و همسویی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied