شمانیوز
شما نیوز

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با شمانیوز:

حماسه 9 دی یک نوع همه‌پرسی برای تداوم اسلامیت نظام بود

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: حماسه نهم دی در بعد خارجی و داخلی یک نوع همه‌پرسی به نفع تداوم اسلامیت جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

حماسه 9 دی یک نوع همه‌پرسی برای تداوم اسلامیت نظام بود

محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره فتنه 88 و حماسه 9 دی اظهار کرد: حماسه نهم دی در بعد خارجی و داخلی یک نوع همه‌پرسی به نفع تداوم اسلامیت جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

او با بیان اینکه حماسه نهم دی به دولت‌ها و دشمنان انقلاب نشان داد که ملت ایران به نظام اسلامی خود پایبند هستند، گفت: این حماسه به فعالان سیاسی، مسئولان، خواص و جریانات نشان داد که تصمیم‌گیری آینده آنها باید در چهارچوب نظام اسلامی ایران باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: مسئولان باید با عقلانیت و درایت طوری عمل کنند که تا مدت‌ها این‌گونه پرده‌دری‌ها و وقایع ناگوار در مسیر انقلاب اسلامی تکرار نشود.

کوشکی به وظایف رسانه‌ها در تبیین دستاورهای نهم دی اشاره کرد و یادآور شد: رسانه‌ها باید به عمق این حماسه و به تحلیل عوامل بروز فتنه در جامعه بپردازند. همچنین رسانه‌ها خود باید بفهمند تا بتوانند حماسه ۹ دی را به عموم جامعه بفهمانند.

به گفته او؛ رسانه‌های کشور تنها به تکرار یک موضوع عادت دارند و این رسانه‌ها به مرحله‌ای نرسیده‌اند که حوادث و وقایع را بفهمند.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه شواهدی در دست است که نشان می‌دهد اندیشکده‌ها و طراحان سیاست‌های استکباری در غرب و آمریکا، در حال تدارک فتنه‌ای پیچیده‌تر از فتنه 88 هستند، گفت: دشمنان با کسب تجربه از ناکامی‌های گذشته،‌ خود را برای تقابلی جدید با انقلاب اسلامی آماده می‌کنند.

کوشکی ادامه داد: اگر فتنه‌ 88 را مورد واکاوی، تحلیل و بررسی دقیق قرار ندهیم، نمی‌توانیم با فتنه‌های آینده مقابله کنیم.

کارشنان مسائل سیاسی عنوان کرد: جبهه استکبار،‌ تحت لوای جنگ‌های نیابتی در منطقه، تلاش می‌کند به موازات پروژه داخلی نفوذ، جبهه مقاومت را در غرب آسیا تحت تأثیر قرار داده و قدرت داخلی و منطقه‌ای نظام اسلامی را به زعم خود تضعیف کند. مخالفت با توان موشکی و استفاده ابزاری از موضوع حقوق بشر در پسابرجام نیز همین هدف را تعقیب می‌کند تا از این طریق،‌ برجام‌های بعدی به نظام تحمیل شود و هدفی که در فتنه 88 ناکام ماند، از این طریق محقق شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • نیلوفر آبی

    شعر حبیب رضا غفّاریان شیرازی
    شهروند نمونه مشهد خطاب به سران فتنه
    حیف از تو که رهبرم علی را نشناسی
    ما یار تو بودیم و تو ما را نشناسی
    فریاد حسین کردی و سینه را کبود
    افسوس که نه حسین و نه خدا را نشناسی