شمانیوز
شما نیوز

آیت الله سیستانی : پاسخ تجاوز آمریکا را بدهید

دفتر آیت‌الله سیستانی مرجع شیعیان عراق در بیانیه‌ای حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی را شدیدا محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت عراق دانست.

آیت الله سیستانی : پاسخ تجاوز آمریکا را بدهید

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از فارس : دفتر آیت‌الله سیستانی مرجع شیعیان عراق امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای از مسئولان و دولت عراق خواست تا پاسخ حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در استان الانبار را داده و اقدامات لازم برای عدم تکرار آن را اتخاذ کنند.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، در این بیانیه آمده است: «مرجعیت عالی دینی تجاوز آشکار که جمعی از نیروهای رسمی عراق را هدف قرار داد و منجر به شهادت و مجروحیت تعداد زیادی از آن‌ها شد را محکوم می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «مرجعیت بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق و عدم تجاوز به آن به بهانه پاسخ به اقدامات غیر قانونی برخی طرف‌ها تأکید می‌کند و این تنها نهادهای رسمی عراق هستند که باید با این گونه اقدامات مقابله کرده و اقدامات لازم را برای عدم تکرار آن اتخاذ کنند.»

 

مرجعیت عراق تأکید کرد که نباید عراق به محل تسویه حساب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و محلی برای دخالت دیگران در امور داخلی‌اش تبدیل شود.

 

جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.

 

منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دست‌کم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied