شمانیوز
شما نیوز

صادقی در گفت‌وگو با شمانیوز:

200 مورد صندلی‌فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشاهده شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از یک سال است که گزارش‌هایی در خصوص فروش صندلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به ما رسیده که بالای 200 مورد صندلی شناسایی شده است.

200 مورد صندلی‌فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشاهده شده است

محمود صادقی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره معضل صندلی‌فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد:  بیش از یک سال است که گزارش‌هایی در این زمینه داشتم که به‌صورت محرمانه به مسئولان وزارت بهداشت و نهادهای اطلاعاتی ارجاع داده‌ام.

وی با اشاره به اینکه در این بررسی‌ها محرز شد که متأسفانه چنین جریانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد، افزود: بالای 200 مورد صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی شناسایی شده که با رقم‌های 500 تا یک میلیارد تومان صندلی‌ دانشگاه را خریداری کرده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون هم دکتر نمکی وزیر بهداشت اعلام کرده که با این موضوع برخورد خواهد کرد.

صادقی با تأکید بر اینکه گران شدن قیمت ارز، زمینه‌ساز چنین معضلی در دانشگاه است، بیان کرد: دانشجویانی که با هزینه شخصی برای تحصیل به خارج از کشور رفته بودند، می‌خواستند به کشور بازگردند و اختلاف قیمت ارز این کانال را باز کرد که اینها وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی شوند.

وی اضافه کرد: وجود چنین خلأیی سبب شد به‌رغم دانشجویانی که خارج از کشور درس می‌خواندند و اکنون به کشور بازگشته بودند، افرادی در داخل هم از چنین شکافی بهره بگیرند و به صورت غیرقانونی صندلی دانشگاه را خریداری کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از معاون و وزیر بهداشت دعوت کردیم تا به کمیسیون بیایند و در این مورد گزارش دهند. همچنین آقای نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت هم پیگیر موضوع هستند، قطعاً موضوع پیگیری و با متخلفان برخورد می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: معاون وزیر و خود وزیر بیایند به کمیسیون نوبخت هم پیگیرند در کمیسیون بررسی شود.

صادقی همچنین با اشاره به اعتراض‌های وارده در خصوص داوطلبان کارشناسی ارشد اظهار کرد: تخلفی وجود نداشته و قانون به صورت کامل و درست اجرا شده، این موضوع در کمیسیون مطرح شد و اعتراض‌های برخی داوطلبان را مطرح کردیم، مشخص شد اجرای مصوبه مجلس در توسعه سهمیه ایثارگران در اینجا چنین ابهاماتی را برای داوطلبان ایجاد کرده؛ بنابراین اعتراض دانشجویان به مصوبه مجلس است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied