شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با شمانیوز:

مؤسسات کنکور مانع اجرای سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش هستند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مؤسسات آموزشی و کنکور مانع اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش هستند.

مؤسسات کنکور مانع اجرای سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش هستند

میرحمایت میرزاده، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: مؤسسات آموزشی و کنکور مانع اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش هستند.

وی افزود: همچنین مؤسسات کنکور مانع این هستند که هر ایرانی به مسلمان بودن و ایرانی بودن خود افتخار کند تا هویت ایرانی-اسلامی خود را دریابند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: مؤسسات کنکور مانع این هستند که به دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی‌کردن را آموزش دهیم و مؤسسات کنکور غیر از مدرک‌گرایی، آرزوی استخدام شدن، پست گرفتن و نیز آماده‌سازی برای سفر از این کشور چیز دیگری را در دانش‌آموزان به وجود نمی‌آورد.

میرزاده خاطرنشان کرد: حتی مؤسسات کنکور و رویه‌ای که این مؤسسات در پیش گرفته‌اند، استرس بسیار زیادی را در دانش‌آموزان ایجاد کرده‌اند که گاهی به خودکشی منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه مؤسسات کنکو فضای روحی و روانی نظام آموزشی کشور را متشنج کرده‌اند، افزود: این مؤسسات طوری به دانش‌آموزان تلقین می‌کنند که اگر در کنکور مردود شوید؛ یعنی از زندگی مردود خواهید شد؛ بنابراین مردودی در کنکور با مردودی در زندگی قابل مقایسه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مؤسسات نه مالیات می‌دهند و نه هیچ مؤسسه‌ای و دستگاه‌های نظارتی بر روند کاری آنها نظارت ندارد تا هم مهارشان کنند و هم از آنها مالیات بگیرند.

میرزاده ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی مانند وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی موظفند تا از مؤسسات کنکور نسبت به درآمدی که دارند، مالیات اخذ کنند و هیچ منع قانونی هم وجود ندارد.

وی بیان کرد: کل نظام باید پرونده مؤسسات کنکور که به یک آفت در جامعه تبدیل شده‌اند را ببندد، تا زمانی که کنکور و مؤسسات کنکور هست نه اشتغال جوانان حل خواهد شد و نه مشکل کارآفرینی؛ چون کنکور یعنی مدرک‌گرایی و دیگر هیچ.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied