شمانیوز
شما نیوز

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با شمانیوز:

رهبر انقلاب باید شرایط جنگ و صلح را مشخص کنند، نه رئیس‌جمهور/ FATF به سران قوا ارجاع شود

عضو شورای سیاسی جبهه ایستادگی ایران اسلامی گفت: رئیس‌جمهور حق این را که وضعیت جنگی و صلح اعلام کند، ندارد؛ چون این یکی از اختیارات رهبر معظم انقلاب است.

رهبر انقلاب باید شرایط جنگ و صلح را مشخص کنند، نه رئیس‌جمهور/ FATF به سران قوا ارجاع شود

حسین کنعانی‌مقدم، عضو شورای سیاسی جبهه ایستادگی ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مسئله اف ای تی اف به بحران تبدیل شود، اظهار کرد: آنهایی که همه چیز حتی مشکلات اقتصادی را به اف ای تی اف مرتبط می‌سازند، در واقع به دنبال فرافکنی هستند تا از زیر بار بی‌تدبیری‌های خود شانه خالی کنند.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور که گفته بود، وعده‌های انتخاباتی‌اش در زمان صلح بود و الان در شرایط جنگی قرار داریم، گفت: این سؤال را باید از آقای روحانی پرسید که تشخیص زمان صلح و جنگ بر عهده کیست؟ مگر رهبر معظم انقلاب نباید درباره شرایط صلح و جنگ نظر دهند؟ بنابراین در کدام مقطع زمانی جمهوری اسلامی با آمریکا صلح کرده بود که الان در شرایط جنگی قرار داشته باشد؟

فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: در رابطه با اف ای تی اف چاره‌ای جزء این نداریم برخی قوانینی که داخلی هستند، مانند شفاف‌سازی اقتصاد و مبارزه با پولشویی را یک مقدار تکمیل‌تر و گسترده‌تر سازیم.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: دو بند دیگر اف ای تی اف؛ یعنی سی اف تی و پالرمو باید مورد چانه‌زنی قرار گیرند که بسیاری از کشورها چنین اقدامی را انجام داده‌اند و توانسته‌اند مجاری مختلف را برای حل و فصل این موضوع پیدا کنند.

وی افزود: اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام نتواند در مورد این دو بند تصمیم قاطعانه بگیرد و برای اینکه مانع طولانی‌تر شدن بیش از حد بررسی این مسئله شد، باید بررسی سی اف تی و پالرمو به سران قوا ارجاع شود تا در این مورد تصمیم‌گیری و ابلاغ شود و بسیاری منتظر این موضوع هستند.

دبیرکل حزب سبز ایران اسلامی گفت: باید هرچه زودتر از بلاتکلیفی درباره این دو بند اف ای تی اف خارج شد؛ چون بلاتکلیفی بدترین صدمه را به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه دولت هیچ تضمینی در خصوص رفع کامل تحریم‌ها پس از پیوستن کامل ایران به اف ای تی اف ارائه نداد، تأکید کرد: وقتی دولت نمی‌تواند تضمین دهد پس چرا باید به آن پیوست؟ اما اگر دولت این تضمین را داد، آن موقع می‌توان با آن کنار آمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی