شمانیوز
شما نیوز

جزئیات شهادت سردار قاسم سلیمانی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.

جزئیات شهادت سردار قاسم سلیمانی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

 

 

خبر فوری :

درگیری شدید و محاصره پایگاه امریکا توسط نیروهای حشد الشعبی

 

جزئیات شهادت «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه مدعی شد فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون الحشد الشعبی در حمله آمریکایی‌ها در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیده‌اند.

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه مدعی شهادت سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد شد. 

خبرگزاری رویترز هم به نقل از «احمد الاسدی»، یک سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراقی این خبر را تأیید کرده است. 

الحمد الاسدی گفت: «دشمن آمریکایی و اسرائیلی مسئول قتل دو مجاهد، ابو مهدی المهندس و قاسم سلیمانی است.»

ساعاتی قبل، رسانه‌های عراقی از اصابت دست‌کم سه راکت به محوطه اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند. اندکی بعدتر مشخص شد که هدف حمله خودرو حامل اعضای الحشد الشعبی بوده است. 

سازمان الحشد الشعبی ساعاتی بعدتر اعلام کرد مسئول تشریفات و روابط عمومی این سازمان در این حمله به شهادت رسیده است.

مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفته‌اند که این حمله را برای هدف قرار دادن دو فرد مرتبط با ایران انجام داده‌اند. 

همچنین گزارش‌هایی که هنوز صحت آنها به تأیید نرسیده حاکی است تفنگداران دریایی آمریکا «هادی العامری»، فرمانده سازمان بدر عراق و «قیس خرعلی»، دبیر کل گروه عصائب اهل حق را نیز دستگیر کرده‌اند. 

4324724

 

چه کسی سردار سلیمانی را به شهادت رساند؟

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه درباره حمله به کاروان سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد. 

در این بیانیه آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس گفته سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

وزارت دفاع آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه، از اعتراضات ضد آمریکایی مقابل سفارت امریکا در عراق به عنوان «حمله به سفارت امریکا» یاد کرده و مدعی شده این اقدام به دستور سردار سلیمانی صادر شده است. 

در پایان این بیانیه آمده است: «هدف از این حمله جلوگیری از برنامه‌های آتی ایران برای حمله بود. ایالات متحده همه اقدامات لازم را برای حراست از مردم و منافعمان در سراسر جهان انجام خواهد داد.»

 

جزئیات شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی از زبان سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق

 

 

واکنش ترامپ به شهادت سردار سلیمانی

در پی ترور سردار حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی پیش تصویری از پرچم آمریکا را در توئیترش منتشر کرد. 

13981013000034_Test_PhotoL (1)

 

 

بیوگرافی سردار قاسم سلمانی

سرلشکر شهید قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای کوهستانی و دورافتاده قنات ملک در شهرستان رابر استان کرمان به دنیا آمد.

وی در ۱۲ سالگی، پس از پایان تحصیـلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار بنایی در کرمان شد و چندی بعد نیز به عنوان پیمانکار در سازمان آب مشغول به کار شد و در همان سال‌ها نیز فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد.

وی که پس از پیروزی انقلاب، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. او در ابتدای جنگ فرماندهی دو گردان از نیروهای کرمانی را برعهده داشت تا اینکه با پیشنهاد شفاهی سردار شهید حسن باقری، تیپ جدیدی از نیروهای کرمان را تشکیل داد که اندکی بعد در زمستان سال ۶۱ به لشکر ۴۱ ثارالله ارتقا یافت که شامل نیروهایی از کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌شد.

وی در طول دوران دفاع مقدس، با لشکر تحت‌ امر خود در عملیات‌های زیادی از جمله، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه حضور موثر داشت.

لشکر 41 ثارالله را باید جزو لشکرهای خط شکن سپاه در سال‌های دفاع مقدس نامید که نیروهای آن نقش بسزایی در عملیات‌های بزرگی مثل والفجر8، کربلای5 و... داشتند.

اگر برای بسیاری از همرزمان قاسم سلیمانی، جنگ در تابستان سال 67 به پایان رسید، ولی برای او آغاز دوران جدیدی در میادین نبرد بود.

وی به واسطه حضور مدر مرزهای شرقی و سابقه مبارزه با اشرا و باندهای مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان، در سال ۱۳۷۶ از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی کل قوا از کرمان به تهران فراخوانده و مسئولیت نیروی قدس سپاه به او سپرده شد.

 

13980427000608_Test_NewPhotoFree

 

از جمله نقاط درخشان فرماندهی سردار سلیمانی بر نیروی قدس، تقویت حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی بود که نمود عینی آن را در نبردهای متعددی ازجمله جنگ ۳۳روزه حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و پیروزی مبارزان فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه غزه علیه ارتش مجهز اسرائیل دیدیم.

در واقع قاسم سلیمانی توانسته بود استراتژی جمهوری اسلامی یعنی کمک به گروه های مبارز علیه اسرائیل را به خوبی دنبال کرده و هر روز در این مسیر گام های دیگری بردارد.

قاسم سلیمانی در سال ۱۳۸۹ با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با یک درجه ارتقا به درجه سرلشکری نائل آمد اما هنوز هم در افکار عمومی همه او را «حاج قاسم» می‌خوانند.

13981013000037_Test_NewPhotoFree

اما این پایان ماجرا نبود. با توطئه جدید غرب و پشتیبانی مالی کشورهایی مانند عربستان سعودی، که به شکل‌گیری گروهک‌های تروریستی تکفیری اعم از داعش و جبهه‌النصرة در منطقه انجامید، قاسم سلیمانی ماموریتی تازه یافت و آن هم مقابله با این تهدیدات در دو کشور عراق و سوریه بود.

سلیمانی در عراق «حشد الشعبی» و در سوریه «بسیج مردمی» (قوات دفاع وطنی) را شکل داد و با کمک آنها و هدایت و مشاوره نیروی قدس سپاه، طی 6 سال، بساط تروریست‌ها در این دو کشور تقریبا جمع شد.

در واقع باید این طور گفت که او و نیروهایش که با درخواست رسمی دولت‌های سوریه و عراق، به این دو کشور رفتند، مانع سقوط دمشق و بغداد شدند و هم او بود که با سفر به مسکو، نقش بسزایی در همراه کردن روسیه و پوتین برای ورود به میدان نبرد سوریه داشت.

13981013000036_Test_NewPhotoFree

شاید یکی از اهداف اصلی دشمنان برای سقوط سوریه، قطع کردن ارتباط ایران و حزب‌الله لبنان بود ولی با شکست داعش و نقش آفرینی نیروی قدس در سوریه و عراق، یک حلقه مستحکم به نام حلقه مقاومت تشکیل شد و زنجیره ایران، عراق، سوریه و لبنان و فلسطین را به هم متصل کرد.

جای تردید نیست که این موضوع خلاف خواست آمریکا و اسرائیل است ولی با فرماندهی «قاسم سلیمانی» در عمق میدان و تشکیل بسیج مردمی در سوریه و عراق این موضوع به واقعیت بدل گشت و اتحادی از جنس پاسداران، فاطمیون، زینبیون، حیدریون و... ایجاد کرد.

نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی در مدیریت منطقه و مقابله با دشمنان، القابی چون «شبح فرمانده»، «قدرتمندترین فرد خاورمیانه» و «کابوس اسرائیل» را از سوی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها، برای او به دنبال داشته است.

13971208000203_Test_PhotoN

حضور موثر حاج قاسم در صحنه مبارزه با داعش و  شکست این توطئه‌ صهیونیستی در منطقه باعث شد تا در اسفندماه ۱۳۹۷ نشان ذوالفقار بعنوان عالی‌ترین نشان نظامی ایران از سوی فرمانده معظم کل قوا به سردار سلیمانی اهدا شود.

سرانجام این فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل سحرگاه امروز (13 دی‌ماه) در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی حامل وی در اطراف فرودگاه بغداد، شهد شیرین شهادت را سر کشید و به یاران شهیدش پیوست.

 

 

تکمیلی//

سفیر ایران در عراق گفت: ١٠ نفر همراه سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بودند که همه به شهادت رسیدند.

حدود ساعت ۱ بامداد امروز جمعه دو خودرو که شهید سلیمانی و «ابو مهدی المهندس» را از فرودگاه بغداد به شهر بغداد انتقال می دادند مورد اصابت حمله موشکی قرار گرفتند و همه سرنشینان که ۱۰ نفر از همراهان و محافظان شهید المهندس و شهید سلیمانی بودند تماما به شهادت رسیدند.

در حال هماهنگی برای انتقال پیکر شهدا به جمهوری اسلامی ایران هستیم که ان شاءالله در اسرع وقت این اقدام انجام شود.  

سفیر ایران در عراق در رابطه با واکنش عراقی ها به خبر شهادت «سردار سلیمانی»، گفت: از ساعات اولیه بامداد جمعه زمانی که خبر حدود ۲ و نیم یا ۳ بامداد منعکس شد مقامات و مسئولان عراقی و شخصیت ها در حال تماس با ما بودند و می خواستند به سفارت ایران بیایند که من خواهش کردم اجازه دهند کارهای ما برای انتقال پیکر انجام شود.

 

تکمیلی2//

دفتر فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسامی شهدای عضو سپاه پاسداران را که در حمله تروریستی آمریکایی ها در بغداد به شهادت رسیدند اعلام کرد.

دراین حمله تروریستی، جمعا ده نفر به شهادت رسیدند که پنج نفر از جمله سردار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی, ایرانی و پنج نفر دیگر از جمله ابومهدی مهندس معاون نیروهای حشدالشعبی عراق، عراقی بودند.

اسامی شهدای پاسدار همراه سردار شهید سلیمانی به این شرح است:

1-سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری نیا

2-سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا

3- سرگرد پاسدار هادی طارمی

4- سروان پاسدار وحید زمانیان

بر این اساس برخی شایعات مبنی بر حضور و شهادت داماد سردارسلیمانی در حمله تروریستی بامداد امروز امریکاییها تکذیب می شود.

 

 

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰۱۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • علی

    تسلیت بر جهان تشیع

  • ناشناس

    روحش شاد خیلی فداکاری کرد امنیت رو مدیون این ابرمردان هستیم

  • ناشناس

    خدایا دیگه بسه
    خدایا آخه تا کی
    خدایا تو رو خدا فرج مولامون برسون

  • ناشناس

    واقعآ ادم بزرگی بود خدارحمتش کنه

    • احسان

      خدا رحمتشون کنه،دلاور مرد ایران بود

  • ناشناس

    انشاالله‌هرچه‌سریعتر‌انتقام‌خون‌سردار‌عزیزمان‌گرفته‌شود.

    • باقر

      شهادت مبارک حاج قاسم

  • رضا

    شهادتت مبارک سردار بزرگ

  • سميه

    خييييللللللاييييي ناراحتم

  • ، شریفی

    مرگ بر آمریکا

  • مرییی

    جنگ نمیشه؟!

  • مهدی313

    شهادتت مبارک حاج قاسم خیلی دلم گرفت...

  • زهرا

    کاشکی اشتباه شده باشه😔

  • قربان استادی

    مقاومت پشتوانهءبزرگی راازدست داد

  • ناشناس

    انالله و انا الیه راجعون

  • ابولفضل

    خدا لعنت کنه هرکسی روکه سردار رو شهید کرده

  • رضااینانلو

    شهاذت مبارک.انتقامت راخواهیم کرفت به یاری خدا

  • زارعی

    تسلیت به امام ومردم

  • ناشناس

    متأسفانه خبر شهادت سردا سلیمان صحت دار
    ایرانم تسلسیت😭

  • ناشناس

    خیلی ناراحت شدم

  • رمنا قاسمی

    واقعا ناراحت کننده است😱😱😱😭😭😭😭

  • مسلم

    ایران تسلیییییت

  • ساحره

    کاخ سفید را باید بکوبیم

  • ...

    یا خدا....

  • سلیمان

    سردار دلها شهادتت مبارک

  • ناشناس

    روحش شاد
    😢😢😢

  • بازوبندی

    روحش شاد

  • علیرضا

    خوش به سعادت حاج قاسم،امشب مهمونه سالاره شهیدان،امام حسینه...

  • وهاب کهن ترابی کرج

    باسلام
    سهادت سردار رشید اسلام تسلیت باد
    خدا لعنت کند ترامپ وتمامی مقامات امریکایی را انشاللله به یاری خدا انتقام سختی را از عوامل این شهادت میگیریم

  • ناشناس

    تو روووو خدا انتقام سردارو بگیریننن

  • شهرام

    مرگ بر ترامپ شهادات مبارک واقعا ناراحت کنند است

  • ناشناس

    شهادتت مبارک ای ابر مرد ..مرگ بر امریکای نجس وهمه پلیدان عالم

  • محسن

    سردار رشید اسلام شهادتت مبارک.راه کربلا ادامه دارد.مردم ایران تسلیت تسلیت

  • Hasti

    وای چقد ناراحت شدم واقعا مرد بزرگی بود 😭😭😭😭😭😭

  • بازوبندی

    لعنت به ترامپ بی شرف

  • فرزاد

    کمرمون شکست😭😭😭

  • ناشناس

    تبریک و تسلیت.شهادت آغاز زندگی ابدی

  • محمدحسین

    روحت شاد سردا بزرگ ذوالفقار ایران ،،ان شاالله انتقام خونت را خواهیم گرفت صددرصد،،،

  • سرباز امام زمان

    آمریکا به زودی تاوان سختی را به حول و قوه الهی پس خواهد داد کمرم شکست یا زهرا یا زهرا یا زهرا الهم عجل ول یک الفرج.

  • ناشناس

    روحت شاد سردار🖤 یادت تا همیشه در خاطر ما باقی خواهد ماند

  • ناشناس

    ایشالا با امام حسین محشور بشه سر سفره اهل بیت
    سردار شهادتت مبارک امیدوارم آخرتت هم همانند دنیایت پاک پاک وبدون هیچ عیب و نقضی باشد باشد .

  • ابوالفضل

    منکه باورم نمیشه شهادت مبارکت باشه سردار شجاع

  • ابراھیم

    تسلیت بہ کل ملت شھید پرور ایران روحش شاد

  • مریم

    لعنت الله بر امریکا واسراییل

    • جواد حسن پور

      خیلی ناراحتم

  • ناشناس

    خدابیامرزتش

  • علی

    سردارخداحافظ روحت شاد😢😢😢
    مرگ برآمریکا✊✊

  • ناشناس

    تا‌زندهایم‌‌ایستاده‌ایم‌گوش.به‌فرمان‌آقا‌هستیم آقا‌جان‌نگران‌نباشید‌ما‌تا‌آخرین‌قطره‌خونمان در‌کنارتان‌میمانیم

  • فیروز

    واقعآ ناراحت شدم کاش این خبر دروغ باشه

  • احمداحمدی

    روحت شادسرداررشیداسلام حاج قاسم سلیمانی تسلیت به رهبرعزیزمان وکل ملت ایران وامت اسلام لعنت به ترامپ وآمریکا انتقام خونت راخواهیم گرفت راهت راادامه خواهیم داد روحت باامام حسین محشوربشه

  • ناشناس

    روحت شادسردارفداکار

  • نازنین

    خدا رحمتش کنه آدم خوبی بود با دل و جرات

    • ناشناس

      انالله و انا الیه راجعون
      تمام ما مردم ایران و شیعه های عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و حاج قاسم سلیمانی هستیم فرزندان اسلام انتقام شهادت این فرزند شجاج ایران را خواهند گرفت بنده شهادت این سردار شهید را به رهبرعزیزمون و تمام همرزمانش و مردم ایران و مظلومان جهان تبریک و تسلیت عرض میکنم‌. مطمئن باشید انتقام شهادت حاج قاسم را مردم ایرا از امریکا و اسرائیل خواهند گرفت امریکارا و اسرائیل را به خون میکشم مرگ بر امریکا

  • دختران سردار سلیمانی

    منتظر اقدام شدید ما باشید

  • محمد رضا

    حاج قاسم خیلی انسان شریفی بود بر عکس شیطانهایی که داخل ایران مسئولند و خون مردم را میمکند
    در آخر امیدوارم که تقاس خون حاج بقاسم را از آمریکا بزودی گرفته شود

  • گودرز

    السلام علیک یا مهدی موعود(عج)
    انشاالله که ظهور نزدیک است و انتقام خون شهیدان را خواهد گرفت السلام علیک یا فاطمه زهرا(س) السلام علیک یا حسین ابن علی سید الشهدا (ع)
    خدایا ظهور را نزدیک بگردان همه دعا کنیم برای ظهور

  • ناشناس

    شهادت ات مبارک

  • مرصاد

    انتقام میگیریم از این حرامزادها بی ناموس

  • ناشناس

    انالله واناالیه راجعون

  • h.f.n

    خاک برسراین ترامپ دیوانه:مرگ برآمریکای تروریست:زنده بادایران ودرود به سردارعزیزمان حاج قاسم

  • ناشناس

    انالله و انا الیه راجعون
    شهادت بزرگ مرد ایران سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت عرض میکنم ، به یاری حق انتقام سختی خواهیم گرفت،

  • ناشناس

    😢

  • قاسم سلیمانی

    این مزد جهاد و ایثار است . ترامپ سگ باز و قمارباز ... شب و روزت را بزودی گم میکنی

  • ستاره

    ناراحتم اما یادت تا ابد برامون زنده اس

  • ياسمن

    روحت شاد،يادت گرامى .،راهت پر رهرو.

  • ناشناس

    خوک امریکایی کثیف با این جنایتت گور خودتو کندی

  • ناشناس

    یادش یادو روحش شاد.بدانند که سردار سلیمانی همشه زنده وجاوید می ماند

  • ناشناس

    قلبم به درد امد 😔😔😔😔

  • حاج قاسم سلیمانی

    سکوت در مقابل آمریکا بسه . باید تلافی کنیم . مرگ بر آمریکا

  • امیر

    تسلیت غم بزرگی هس

  • علی احمدی

    خداوند رحمت کنه روحش شاد ویادش گرامی باد

  • سیدحسین حسینی

    سردارعزیزم دلم گرفت روحت شاد راهت ادامه دارد

  • ناشناس

    روحش شاد به خانواده تسلیت می گوییم

  • تیمور صفوی نژاد

    شهادت مبارک سردار دلها.....

  • مهراد

    سلام واقعا ناراحت شدم به مردم کشور ام و خانواده محترمشان تسلیت میگم .

  • محمد کلانتری

    تسلیت سردار دلاور

  • مهدی

    آمریکای جنایتکار گور خود را کند...

  • علی اس

    خیلی متاسف شدیم تسلیت به تمام مردم ایران اسلامی

  • ناشناس

    شهادتت مبارک سردار دلها...انتقامت را میگیریم💪

  • مهران

    ایرانم تسلیت ترامپ...................

  • عزیز

    تبریک و تسلیت
    راهش ادامه دارد

  • کرمی

    منتظر انتقام هستیم ... همین

  • مجتبی

    ایرانم تسلیت

  • مهدی

    درود خدا بر سردار اسلام. راهت ادامه دارد....

    • سعید

      روحت شاد شیر مرد

  • رامین

    روحش شاد واقعاً مرد بزرگی بود باید انتقامش گرفته شود

  • م .م تهران

    انشاالله که رشادتهای این ابرمرد به ثمر بنشیند و قاسمهای دیگر انتقام سختی بگیرند

  • یاریان

    الهی حضرت عباس بزنه به کمر ترامپ

  • ناشناس

    مرگ برآمریکا مرگ برترامپ مرگ برعراقی های خاینی که اورافروختند

  • زهراخانم

    سلام.منم به نوبه خودم شهادت این آقای آسمونی رو تبریک وتسلیت میگم .امیدوارم ما جوونای غیور ایرانی با تلاش کوشش و ایمان به خدا انتقاممون رو از این قاتل بگیریم و ضربه ای بزرگ بهشون وارد کنیم. روحت شاد ای ابر قهرمان ایرانی. ایران تسلیت

  • مهدی‌چنکشی

    سردار‌همیشه‌در‌قلب‌منی‌

  • محرم اصغری

    شهادتت مبارک سردار راهت ادامه دارد ترامپ در چه فکریه ایران پر از سردار سلیمانیهاست انشااله انتقام خونت را میگیریم

  • اکبری

    دلم برای خودمون میسوزه خیلی برامون سخته شهادت سردار دلها

  • گیتی بهرامی

    سردارشهادت مبارک

  • عباس

    سردار شهادتت مبارک.......مرگ بر ترامپ ....

  • رضا محمدی

    نظر خود را بنویسیدمرد عمل ..امید همه مردم.پشتوانه محکم را از دسدادیم.نمیدانم حتی شهادت بدادرم .نتوانسته بود تا این حد غمگینم نماید.روحش شاد

  • AIi

    سردار بزرگ جناب آقای قاسم سلیمانی امیدواریم که ماهم بتوانیم راه تورادربربگیریم روحش شاد

  • محمدمهدی نظری

    سلام حیف شدماهنوزبهش نیازداشتیم بغضم گرفته خیلی ناراحتم یک مردبه تمام معناراازدست دادیم خدارحمتش کنه تسلیت ❤

  • ناشناس

    اول انتقام رو از کوفیانی که رقص و پایکوبی میکنند رو بگیریید بیشرفان بی چشم و رو

  • محمد سام

    دلاور مردی برای خود ووطن بود روحش شاد ویادش گرامی باد

  • مونا

    تسلیت بر ایرانمون

  • محمد

    سردار.شهادت.مبارکص

  • ناشناس

    کاش بعصضی از مسئولان بی مسئولیت ما از این سردار بزرگ مردانگی رو یاد بگیرن بخدا الان که دارم مینویسم اشک امونم نمیده مرد بزرگی رو از دست دادیم

  • بنیامین

    امریکایی ها خون سردارمان را میگیریم

  • نیما

    روحت شاد سردار بزرگ 😢😢😢

  • سیدعلی برزگر

    انا لله و انا الیه راجعون

  • t mohsen

    سردار بزرگ
    امروز چ سخت بر هموطنانت گذشت.
    روحت شاد

  • ناشناس

    خدایا هرچه زودتر خبر نابودی آمریکا رو بشنویم.نه خبر شهادت سرداران یا مدافعان کشورمون.لعنت و مرگ بر آمریکا.😭😭

  • سعید

    انالله واناالیه راجعون سردارسپهبدشهیدسلیمانی شهادتت مبارک.روحت شاد.راهت ادامه داردان شاءالله.(ومن الله التوفیق)

  • ناشناس

    روحت شاد سردار بزرگ مرد ایران

  • ناشناس


    روحت شاد سردار روحت شاپ

  • مهدی

    الهی به حق خون حسین فرج مولامون امام مهدی ( عج)را زود برسان ..
    امنیت مملکت و امنیت ناموسمون رو مدیون این شهید والا مقام هستیم ..مرگ بر آمریکا

  • Nika

    انتقام خون سردار بزرگمون تنها راه آرام کردن دل مردم ایرانه

  • سعید بی همتا

    شهادت سردار سلیمانی را به مردم ایران تسلیت میگم

  • ناشناس

    شہادت مبارک سرداربزرگ مرد

  • یکی از دختران ایران زمین که آسایشش را مرهون صلابت و اقتدار شما مردان خداست

    سلام سردار، سلام سردار، سلام سردار، راهت پررهرو باد ای اسطوره شجاعت و درایت.
    خدایا این بار مصیبت را چگونه تحمل کنیم

  • مهدی

    حاج قاسم عزیز شهادتت مبارک، راهت ادامه دارد.

  • بیات

    روحش قرین رحمت لعنت خدا برامریکا ملعون

  • ف

    خدالعنتتون کنه ک این ابرمردوازماگرفتین حقارت خودتون وزیادکردین شهادتت مبارک سردارقلبها

  • ناشناس

    مالک اشتر زمان شهادتت مبارک

  • آرمین

    واقعا‌بهترین‌آدم‌ونیا‌اثلا‌مثلش‌پیدا‌نمیشد

  • علی دشتی

    انتقامت را خواهیم گرفت فقط با کشتن ترامپ حرام زاده و خانوادش چون این دستور را این بی شرف صادر کرده