شمانیوز
شما نیوز

«سپهبد سلیمانی»؛ پدری که دو دختر به نام «زینب» داشت

همسر و دو فرزند شهید حسین محرابی با سردار سلیمانی دیداری داشتند که به گفته خانواده شهید، صمیمیت، شیرینی این ملاقات را تکمیل کرده بود.

«سپهبد سلیمانی»؛ پدری که دو دختر به نام «زینب» داشت

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مشرق: کم نیستند خانواده‌های شهیدی که عزیزان خود را برای دفاع از اسلام و وطن فدا کرده و همیشه در معرض اتهام کسب مادیات بوده‌اند؛ اما شرایط این خانواده‌ها ثابت می‌کند که هنگام فدا کردن عزیز خود به منافع دنیوی چشمی نداشتند.

فراموش نشدن، کم‌ترین حقی است که خانواده‌های شهید دارند و این بار سرداری از جنس انقلاب است که این حق را به نحو احسن ادا می‌کند. 

همسر شهید حسین محرابی در مورد چگونگی فراهم شدن این دیدار می‌گوید: هنگامی که ما در هتل استقلال تهران برای دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بودیم، دخترم زینب در صحبتی که آن‌جا با سردار داشتند، قول یک دیدار خصوصی در منزل را از ایشان می‌گیرد و سردار بدون هیچ حرفی قبول می‌کنند. 

مرضیه بلدیه در مورد احساس خود از حضور این سردار در منزل شهید توضیح می‌دهد: ما انتظار دیدار و حضور چهره‌های انقلابی مانند حاج قاسم سلیمانی را داشتیم و برای ما باعث افتخار بود که یک سردار سپاه آن هم سردار سلیمانی در منزل ما حضور پیدا کنند. 

وی حال و هوای دیدار را این‌گونه توصیف می‌کند: من و دخترانم حس نمی‌کردیم که یک مسؤول عالی رتبه با ما صحبت می‌کند؛ ذره‌ای احساس دوری یا رسمیت در برخوردهای سردار حس نمی‌شد و رابطه‌ای که در همان زمان کوتاه بین سردارسلیمانی و دختران من ایجاد شده بود از جنس پدردختری و صمیمیت، چاشنی این دیدار بود. 

همسر شهید محرابی ادامه می‌دهد: این دیدار فراموش نشدنی برای ما تداعی کننده دیداری بود که با مقام معظم رهبری داشتیم و سردار را که با رشادت و عملکرد خود در میدان جنگ، لرزه به تن دشمنان می‌اندازد، مانند عضوی از خانواده تصور می‌کردیم. 

وی درباره حضور و تأثیر افرادی مانند حاج قاسم سلیمانی نیز اضافه می‌کند: وجود چهره‌هایی مانند سردار سلیمانی که در جریان انقلابی به اسطوره تبدیل  شده‌اند، می‌تواند برای نسل جوان کشور ما در ایثار و فداکاری برای اسلام و انقلاب اسلامی انگیزه ایجاد کند. 

حفظ رابطه خالصانه با شهدا، توصیه سردار سلیمانی به دختر شهید 

دختر شهید محرابی هم در ادامه از احساس خود نسبت به این دیدار می‌گوید: من هیچ احساس دوری از سردار نداشتم و از صمیم قلب مشتاق دیدار ایشان بودم؛ وقتی از ارادت قلبی خودم نسبت به سردار سلیمانی برای دوستانم می‌گفتم، من را با گفتن اینکه ‌"چه‌طور کسی را الگوی خودت قرار داده‌ای که حتی یک‌بار هم او به شما سر نزده؟" مسخره می‌کردند، اما اکنون با کمال افتخار می‌توانم شیرینی این دیدار و رابطه‌ پدر و دختری را به ‌آن‌ها یادآوری کنم. 

زینب محرابی درباره نقل‌قول و توصیه سردار سلیمانی به خودش تشریح می‌کند: " عمو قاسم" به من گفت که من از این به بعد دو دختر به اسم زینب دارم و من را هم دختر خودش دانست و به حفظ رابطه خصوصی و خالصانه با شهدا به من توصیه کردند. 

وی با اشاره به اینکه موقع رفتن، سردار سلیمانی درخواست من را برای حضور در اتاقم قبول کردند، تصریح می‌کند: سردار از محافظان و عکاس خواست که بیرون بمانند و من و " عمو قاسم"  لحظاتی تنهایی صحبت کردیم و ایشان ضمن تحسین من از اینکه عکس شهید جهاد و عماد مغنیه را در اتاقم داشتم، از شخصیت این دو شهید نیز برایم تعریف کردند. 

دختر شهید محرابی وقوع اتفاقی جالب در این دیدار را نیز این‌گونه توضیح می‌دهد: خانواده دایی من که در این دیدار حضور داشتند از سردار درخواست کردند که به اختیار خودشان، نام دختردایی سادات من را که آرشیدا بود، تغییر بدهند و " عمو قاسم" نام زینب را برای او انتخاب کردند. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    سردار شهادت مبارک با امام حسین علیه السلام محشور شوی.

  • معصومه صفری

    سردار خسته نباشی

  • امید صنیعی

    سردار رشید اسلام ..شهادتت مبارک

  • عباس

    روحت شاد و یادت گرامی باد .
    سردار عزیز.

  • Fatemeh

    شهیدان زنده اند.ودرنزد خدا روزی میخورند...شهادت مبارک سردار عزیز😥

  • ناشناس

    خوش به سعادتت سردار قلبها بعد از مرگ پدرم باز قلبم با از دست دادن شما شکسته دوس دارم با تمام وجودم داد بزنم ای کاشکی من هم توی اون ماشین با شما بودم و افتخار بزرگیه که با تو و در کنار تو شهید شد

  • sayyadian

    آمریکا این را بدان که هیچ کاری نمیتوانی کنی چون ما همه باهم یک صدا میگیم« مرگ برآمریکا»

  • کیومرث

    واقعا بی نظیر بود بخدا قسم نمیدانم چه کنم روحت شاد یاور دلها یار رهبر