شمانیوز
شما نیوز

سناتور آمریکایی خواستار سلب اختیارات جنگی ترامپ شد

«تیم کین»، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا امروز جمعه خواستار سلب اختیارات جنگی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شد.

سناتور آمریکایی خواستار سلب اختیارات جنگی ترامپ شد

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از فارس : کین درباره اقدام ترامپ در خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران گفت: «تصمیم ترامپ برای پاره کردن یک توافق کارساز دیپلماتیک و آغاز مجدد ستیزه‌جویی‌ها با ایران ما را به آستانه جنگی دیگر در خاورمیانه کشانده است.»

 

وی اضافه کرد: «کارزار فشار حداکثری ترامپ، ثبات منطقه را کمتر و ما را از متحدان کلیدی‌مان دور کرده و دشمنانمان را گرد هم آورده است. کنگره باید جلوی ترامپ را از کشاندن آمریکا به ورطه یک جنگ غیرضروری دیگر در خاورمیانه بگیرد.»

 

به نوشته پایگاه خبری هیل، تیم کین علاوه بر این از کنگره خواسته فوراً و قبل از آنکه جنگی دیگر را آغاز کند، اختیارات جنگی او را سلب کند.

«تیم کین» همراه با «تام یودال» چند ماه پیشنهاد افزودن یک متمم به لایحه بودجه دفاعی آمریکا را ارائه دادند که طبق آن، استفاده ترامپ از بودجه دولتی برای حمله به ایران بدون مجوز کنگره را ممنوع می‌کرد. این طرح به تصویب نمایندگان نرسید. 

شهادت سردار سلیمانی در عملیات تروریستی آمریکا 

رفتار تنش‌آمیز ترامپ اخیراً باعث نگرانی نمایندگان کنگره شده است. بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. 

در بیانیه پنتاگون آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس گفت، سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied