شمانیوز
شما نیوز

نیروهای جبهه مقاومت در منطقه آماده‌باش داده‌اند

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد که در پی ترور سردار سلیمانی بسیاری از نیروهای جبهه مقاومت آماده‌باش داده‌اند.

نیروهای جبهه مقاومت در منطقه آماده‌باش داده‌اند

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس: حسین اکبری کارشناس مسائل منطقه، طی سخنانی در ویژه برنامه شبکه سوم سیما ضمن محکوم کردن جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: آمریکایی‌ها از آنجا که در رسانه‌های بین‌الملل از خودشان خیلی تعریف می‌کنند در میدان که می‌آیند می‌گویند نکند که ما اینقدر قدرتمند هستیم؟ اما در میدان نشان می‌دهد که این گونه نیستند.

وی افزود: این عملیات اشتباه دومی بود که آمریکایی‌ها مجبور شدند برای جبران اشتباه اول خود انجام دهند چرا که اینها اکنون می‌گویند اتفاقی که در سفارت آمریکا انجام شد ما می‌خواهیم جبران کنیم لذا کار پیچیده‌تری انجام داده‌اند.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: سؤالی که نه ما بلکه در آمریکا می‌پرسند این است که کاری که ترامپ شروع کرده اگر نتواند پاسخش را مهار کند چه اتفاقی برای آمریکایی‌ها می‌افتد؟ آیا این موضع قدرت است؟ که در این صورت اگر چند امتیاز گرفته باید چند برابر امتیازش را از دست بدهد؛ به ویژه اینکه آنها نمی‌فهمند جبهه مقاومت دیگر فقط در عراق و  ایران نیست بلکه همه جبهه مقاومت در مقابل آمریکا جبهه‌گیری کرده است. نه اینکه بگوییم اینها زیر نفوذ ما هستند بلکه آنها به یک مکتب عقیده و اعتقادی رسیده‌اند که بر اساس آن معتقدند اگر اینجا جلوی آمریکایی‌ها گرفته نشود این زیاده‌خواهی در یمن و فلسطین و جاهای دیگر هم تکرار خواهد شد.

اکبری همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از جبهه مقاومت حتی بیشتر از ما آمریکا را تهدید کرده‌ و حتی نیروهای خود را آماده‌باش داده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: اکنون ترامپ به شدت دنبال این است که یک دستاوردی در پرونده‌های بین‌المللی داشته باشد و دلیل آن هم این است که اکنون ترامپ در داخل آمریکا هم استیضاح می‌شود و هم انتخابات ریاست جمهوری را در پیش دارد و همچنین هر چه نگاه می‌کند جز شکست هیچ چیز دیگری نداشته است و پرونده‌های بین‌المللی از کره شمالی گرفته تا برخوردی که با چین، آمریکای لاتین و ونزوئلا دارد. در سوریه هم که وارد جنگ شده‌اند و در فلسطین و بصره هم معامله قرن را ایجاد کردند.

اکبری افزود: ترامپ این همه پول و هزینه و خسارت داد اما سؤال همگان این است که با وجود این همه هزینه چه کردید؟ بنابراین اینها نیاز به یک امتیاز دارند. خیلی‌ها می‌گویند قضیه کارتر دوباره تکرار می‌شود یعنی همان اشتباهی که کارتر درباره ایران کرد ترامپ هم انجام داده است.

کارشناس مسائل منطقه در پاسخ به این پرسش که امروز حتی سناتورها نیز خواستار خلع نظامی ترامپ شدند،‌گفت: وقتی این اتفاق افتاد پنتاگون خیلی عجله کرد و بلافاصله اعلام کرد که این اقدام را ما با دستور مستقیم ترامپ انجام دادیم و از آن سو کنگره آمریکا اعلام کرد که روش ما در دنیا این گونه نیست که شخصیت‌های سیاسی مملکت‌ها را ترور کنیم.

وی افزود: آنها می‌گفتند که آقای سلیمانی را نفر دوم ایران می‌دانیم و این اشتباه است؛ ترامپ حتی از کنگره هم اجازه نگرفت و خیلی از سناتورهای آمریکا به اتفاق مخالفت کردند و ابراز داشتند که این کار اشتباه بوده و حتی گفتند که هزینه این حرکت را باید مردم آمریکا بدهند. 

کارشناس مسائل منطقه با طرح این پرسش که این اتفاقی که ترامپ انجام داده چه نتیجه‌ای خواهد داشت، گفت: ترامپ حتی قوانین داخلی را هم نقض کرد در محیط انتخابی آمریکا ضمن اینکه یک رقابت وجود دارد اما واقعیت نیز موجود است. آمریکایی‌ها در دو الی سه سال پیش تمام امکانات خود را پای کار آوردند اما هیچ کاری نتوانستند کنند و خیلی جاها شکست خوردند و همه چیز هم رو شده است آنها دیگر چیز پنهانی ندارند. 

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌گفتند یک هفته‌ای یمن را ساقط می‌کنیم 5 سال است که با تمام امکانات خود جنگیدند اما هنوز آمریکایی‌ها رو به ضعف هستند و یمنی‌ها رو به پیش. در سوریه هم همین اتفاق افتاده است. 

اکبری با بیان اینکه همه مردم ایران حوزه مقاومت و آزادیخواهان عالم ترور سردار سپهبد سلیمانی را جنایت ضدبشری می‌دانند، گفت: این جنایت بی‌سابقه بود، تنفر دنیا از  آمریکا افزایش یافت. 

کارشناس مسائل منطقه با طرح این پرسش که آیا اکنون که سردار شهید سلیمانی رفته کل مسیر مبارزه و معادله تغییر می‌کند؟ گفت: ما نمایندگان زیادی در حوزه دفاع مقدس داشتیم که الگو شدند و رفتند وقتی از شهید همت سخن می‌گوییم یعنی از فردی حرف می‌زنیم که از روی اخلاص دنیا را رها کرد و کار مجاهدت انجام داد تا فرهنگ عاشورا زنده شود. 

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی در حوزه مقاومت الگویی بود که اکنون تثبیت شده است. سردار شهید سپهبد سلیمانی خیلی‌ها را مثل خود توانستند تربیت کنند و این تربیت شده یک سیستمی است که اکنون به یک مکتب تبدیل و نهادینه شده است. 

اکبری تأکید کرد: اکنون مقاومت در همه دنیا یک استقلال ذاتی دارد و می‌تواند با هویت خود از ارزش‌های ذاتی‌اش دفاع کند. 

کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: بعد از اینکه این بازی انتخاباتی تمام شد آمریکایی‌ها می‌خواهند با جبهه مقاومت چه کار کنند؟ 10 نفر مثل سردار سلیمانی را شهید کردید بعدش چه می‌شود؟ آیا قصه تمام می‌شود؟ آیا اسرائیل را می‌توانید نجات دهید؟

وی افزود: روزی مردم فلسطین با سنگ مبارزه می‌کردند اما اکنون با موشک‌های نقطه‌زن در میدان مبارزه حضور دارند، یمنی‌ها مواد غذایی نداشتند اما الان اراده کنند می‌توانند هر کجای سعودی را تهدید کنند. بالاخره این قدرت است معادله تغییر کرده، آمریکایی‌ها باید به یک عقلانیت برسند و سریع فریب هیبت و مبالغه قدرت خود را نخورند.

اکبری تصریح کرد: خود آمریکایی‌ها این پرسش را می‌پرسند که چرا باید در اقصی نقاط دنیا هزار پایگاه نظامی داشته باشند مگر می‌خواهید چه کار کنید؟ شما که هیچ کاری را پیش نبردید، باید به این واقعیت برسند و مردم آمریکا را از رهبران خود نجات دهند، چرا که رهبران ‌آمریکا زیر بلیط لابی صهیونیستی نقش ایفا می‌کند.

کارشناس مسائل منطقه در همین خصوص افزود: صهیونیست‌ها هر چقدر خود را لبه پرتگاه می‌بینند سعی می‌کنند آمریکا را بیشتر هزینه کنند و هزینه شدن آمریکایی‌ها برای اسرائیلی‌ها حتماً مشکلات داخلی این کشور را افزایش می‌دهد و سرعت ‌آمریکا به سمت افول را بیشتر می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied