شمانیوز
شما نیوز

سعودی به شهادت سردار واکنش نشان داد

یک منبع مسئول سعودی در پی شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس اعلام کرد که عربستان خواهان خویشتنداری است.

سعودی به شهادت سردار واکنش نشان داد

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایسنا : در پی شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق توسط نیروهای آمریکایی، یک منبع مسئول سعودی اعلام کرد که عربستان اتفاقات اخیر عراق را دنبال می کند؛ اتفاقاتی که در نتیجه تشدید تنش‌ها و فعالیت‌های تروریستی که بارها این کشور نسبت به پیامدهای آن هشدار داده بود رخ داد.

وی تاکید کرد که در سایه تحولات به وجود آمده عربستان خواهان خویشتنداری است.

عربستان سعودی همچنین تاکید کرد که جامعه بین المللی باید اقدامات لازم را اتخاذ کند تا ثبات و امنیت منطقه را تضمین کند.

پنتاگون، بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سردار سپهد سلیمانی را به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در فرودگاه بغداد ترور کرده است.

صبح امروز، خبر شهادت سردار سلیمانی در بیانیه‌ای از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هم تایید شد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در رشته توییت دیگری پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی نوشته بود: امروز با یانگ جیچی گفت‌وگو کردم تا بر سر تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر ترور قاسم سلیمانی که تهدید علیه جان آمریکایی‌ها بود، صحبت کنم. من بر تعهدمان مبنی بر کاهش تنش‌ها تاکید کردم.

وی همچنین در توییت دیگری افزود: من با دومینیک راب در خصوص اقدام دفاعی‌مان مبنی بر ترور قاسم سلیمانی گفت‌وگو کردم. از اینکه متحدانمان متوجه تهدیدات مدام نیروهای قدس ایران هستند، قدردانم. آمریکا همچنان متعهد به کاهش تنش‌هاست.

پمپئو در توییت دیگری هم نوشت: با هایکو ماس در خصوص تصمیم ترامپ مبنی بر اقدام دفاعی‌مان در خصوص ترور قاسم سلیمانی گفت‌وگو کردم. آلمان نیز در خصوص "فتنه‌انگیزی‌های" مداوم جمهوری اسلامی ایران نگران است. آمریکا همچنان متعهد به کاهش تنش‌هاست.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در خصوص این اقدام جنایتکارانه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایتکاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبرو خواهند شد.

شورای امنیت سازمان ملل نیز چند ساعت پس از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی، یک جلسه غیر علنی درباره تحولات خاورمیانه تشکیل داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied