شمانیوز
شما نیوز

گزارش نیویورک تایمز از اجتماع بزرگ مردم عراق در تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی در مورد برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی اخیر آمریکا، نوشته است که ده‌ها هزار نفر در بغداد فریاد انتقام‌خواهی سردادند.

گزارش نیویورک تایمز از اجتماع بزرگ مردم عراق در تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی

به گزارش شمانیوز به نقل از فارس، روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز یکشنبه در گزارشی به حضور ده‌ها هزار نفر از مردم عراق در مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی اخیر آمریکا اشاره کرده و نوشته است که شرکت‌کنندگان در این مراسم انتقام از عاملان این حمله را خواستار شدند.

این روزنامه ده‌ها هزار شرکت‌کننده در مراسم امروز را «جنگجویان طرفدار ایران» خطاب کرده و نوشته است که آن‌ها با در دست داشتن پرچم عراق «خطاب به ایالات متحده شعار "انتقام در راه است" سر دادند.»

نیویورک‌تایمز مراسم عظیم امروز در بغداد را از زمان سقوط صدام تقریبا بی‌سابقه توصیف کرده و نوشته است که حاضران در مراسم تشییع سردار شهید «قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس»، شعار می‌دادند که خون آن‌ها هدر نخواهد رفت و انتقام در راه است.

در این گزارش به حضور «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق و دیگر شخصیت‌های برجسته عراقی در مراسم تشییع اشاره و عنوان شده است که عبدالمهدی به شکل آشکاری ناراحت به نظر می‌رسید. 

این روزنامه در انتها به اظهارات «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران اشاره کرده که حمله آمریکا را «اشتباهی بزرگ» توصیف و عنوان کرده است که آمریکایی‌ها تا سال‌ها با آثار این اقدام خود روبرو خواهند بود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied