شمانیوز
شما نیوز

آمریکا برای جلوگیری از اقدام ایران ۱۶ کشور را واسطه قرار داد

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از ترور سردار سلیمانی آمریکایی‌ها ۱۶ کشور را واسطه قرار دادند تا ایرانی‌ها کاری نکنند یا اگر کاری هم‌ می‌کنند یکی از سران آمریکا را ترور کنند.

آمریکا برای جلوگیری از اقدام ایران ۱۶ کشور را واسطه قرار داد

 به گزارش شمانیوز به نقل از فارس از ورامین، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش شامگاه شنبه در مراسم یاد بود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در مسجد مهدیه ورامین برگزار شد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها جهت ناامن کردن منطقه ۷ تریلیون دلار هزینه کردند ولی سردار سلیمانی همه این نقشه‌های آمریکا را از بین برده بود.

وی تاکید کرد: استیضاح ترامپ باعث می‌شود تا ترامپ و دولت آن ناکارآمد جلوه کند، ترامپ کار بسیار سختی در پیش رو دارد، چراکه ناکامی‌های آمریکا در سوریه، عراق و افغانستان به ترامپ و دولت آن مربوط می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران  گفت: بعد از ترور سردار سلیمانی آمریکایی‌ها ۱۶ کشور را واسطه قرار دادند تا ایرانی‌ها کاری نکنند یا اگر کاری هم‌ می‌کنند یکی از سران آمریکا را ترور کنند.

پوردستان خاطرنشان کرد: ترور سردار سلیمانی برای کشور بسیار سخت بود ولی شک نکنید خون حاج قاسم سلیمانی پایمال نخواهد شد و به شدت به اقدام آمریکایی پاسخ خواهیم داد.

وی در ادامه بیان داشت: ما فرزندان انقلاب خمینی(ره) هستم، بی‌شک در مسیر جبهه مقاومت با قدرت بیشتر قدم خواهیم برداشت و نام ایران را روز به روز در اقتدار قرار خواهیم داد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: نام و یاد سردار سلیمانی هیچ وقت فراموش نمی‌شود، سردار سلیمانی شهید شد ولی بیش از ۵۰ میلیون قاسم سلیمانی در کشور رشد کرد و به وجود آمد.

وی گفت: وقتی روح انسان بزرگ شد، جسم به زحمت می‌افتد، ثمره روح بزرگ این است که انسان از همه چیز می‌گذرد تا از ولایت جدا نشود و بدون چون و چرا از ولایت و رهبری اطاعت می‌کند، شهدای والامقام کشور در زمان بحران از همه چیز گذشتند و دغدغه ولایت، رهبری و مردم را داشتند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: سردار سلیمانی هیچ وقت رفاه آسایش را برای خود نمی‌خواست همیشه بهترین‌ها را برای بسیجی‌ها و زیر دستی‌ها می‌خواست.

وی در ادامه این مراسم افزود: سردار سلیمانی هیچ وقت از امکانات دولتی برای رفاه خود و خانواده‌اش استفاده نکرد، سردار سلیمانی هیچ وقت در عملیات‌ها از اتاق فرماندهی نبرد را هدایت نکرد، همیشه در وسط میدان بود و به عنوان فرمانده جهادی در دنیا شناخته شد. 

وی بیان داشت: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی همواره گوش به فرمان رهبری بود، فرماندهی که بدون چون و چرا از ولایت و امامت پیروی می‌کرد رفتار حاج قاسم مانند فرماندهی مالک اشتر در زمان امامت حضرت علی (ع) است.

پوردستان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، شهادت حاج قاسم سلیمانی جهاد اکبر بود که به آن دست یافت.

وی در ادامه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ تمام معاهدات بین‌المللی را بر هم زد، چراکه ایران در آن زمان زیر سلطه آمریکا بود و علت ناراحتی آمریکا این بود که ایران دیگر زیر بار ظلم نمی‌رفت و در همین راستا تمام کشور را بعد از پیروزی انقلاب درگیر ترورها، اغتشاشات، درگیری‌های خیابانی و غیره کرد ولی موفق نشد.

پوردستان اظهار کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که کشور را در حوزه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی ساقط کنند، هدف اصلی آنها سرنگونی کشور بود به همین منظور به منطقه خاورمیانه لشکرکشی کردند و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ به دو کشور افغانستان و عراق حمله کردند.

وی بیان کرد: در سال ۲۰۱۳ آمریکا طرح خاورمیانه جدید را مطرح کرد و هدف از این کار کوچک کردن کشورها برای تامین امنیت اسرائیل بود و اقدام دوم ایجاد گروهک تروریستی داعش و ایجاد ناامنی در منطقه خاورمیانه بود که این گروه سه چهارم کشور سوریه و بخش عظیمی از شمال عراق را اشغال کرد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied