شمانیوز
شما نیوز

مراسم گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم گرامیداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی جمعه شب از سوی تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و شورای عالی حوزه علمیه خراسان در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

مراسم گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایرنا :یکی از استادان حوزه علمیه در این مراسم که با حضور پرشور زائران و مجاوران، خانواده شهدا، مسوولان لشکری و استانی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: نفرتی که امروز در دل مردم نسبت به آمریکا به وجود آمد بی‌سابقه است.

 

حجت الاسلام شهاب مرادی افزود: شهادت سپهبد سلیمانی همه ما را غافلگیر و عزادار کرد، سردار سلیمانی در قلب ایرانیان جا داشت، حتی کسانی که نسبت به انقلاب زاویه دارند نیز از خبر شهادت این مرد بزرگ غمگین شدند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی، ولایتمداری بود که هرگز نمی‌خواست مطرح شود بلکه پیوسته به دنبال خدمت بود و آرزوی شهادت در سر داشت.

حجت الاسلام مرادی گفت: شهادت طلبی از دعاهای همیشگی سردار سلیمانی بود و تمام خصوصیات یک اسوه واقعی را داشت، او با برخورد مهربانانه خویش برای همه فرزندان مدافع حرم مانند پدری مهربان بود.

وی افزود: سپهبد سلیمانی با اینکه عالی‌ترین رتبه و مسوولیت نظامی را داشت اما بسیار متواضع، فروتن و مردمی بود. 

وی ادامه داد: ما نیز باید پیرو راه این شهید والا مقام باشیم و بطور یقین جوانان و نوجوانان ادامه دهنده راه حاج قاسم سلیمانی خواهند بود.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied