شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 16 دی

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 16 دی

اولین تصویر منتشر شده از آماده سازی مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان + عکس

مردم شهیدپرور کرمان در کنار آرامگاه ابدی شهید حاج قاسم سلیمانی که به تازگی آماده سازی شده است، حضور یافته و به سوگ این سردار بزرگ اسلام نشسته اند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

 فاتح: بزرگترین تشییع پس از تشییع امام خمینی

در پی تشییع تاریخی شهید سپهبد قاسم سلیمانی، ابوالفضل فاتح نوشت: بزرگترین تشییع پس از تشییع حضرت امام خمینی و عظیم‌ترین تشییع برای یک فرمانده نظامی در جهان. ایران به احترام فرمانده کبیرش ایستاد.

divider1

گریه رهبر انقلاب در هنگام اقامه نماز بر پیکر سردار سلیمانی + فیلم

مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش در تهران در حال برگزاری است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

مرضیه برومند: مردم با وجود بی‌مهری‌ها پای یک "وطن‌پرست" ایستادند

مرضیه برومند با اشاره به اینکه تهدید سایت‌های فرهنگی ایران از سوی رییس‌جمهوری آمریکا از سر استیصال است، گفت: بهترین جواب به این تهدیدها، همدل و یکپارچه شدن جامعه و به رخ کشیدن فرهنگ‌مان است؛ همانطور که بسیاری از هموطنان با وجود بی‌مهری‌ها و حوادث تلخ گذشته پای ارزش‌های یک شخصیت ملی وطن‌پرست ایستادند. وی گفت: سردار سلیمانی آدم بسیار وطن‌پرستی بود و سال‌ها در میدان جنگ حضور داشت. ما در اوایل انقلاب می‌دیدیم که مقابله با امپریالیسم و دفاع از حقوق مردم فلسطین ارزش بود، اما پروپاگاندای جهانی کاری کرده که این‌ها گاهی به ضد ارزش تبدیل می‌شود، ولی بخشی از این اتفاق به نظرم به خاطر اشتباه‌هایی است که حاکمیت ما انجام داده و کم کم کاری کرد که بدنه به تفرقه دچار شد در صورتی که اگر تاکید بر این بود که همه با هم باشند، آن هم با پذیرفتن نظرات مختلف، شرایط جور دیگری بود.

divider1

استوری جنجالی بهاره رهنما درباره شهادت سردارسلیمانی + عکس

بهاره رهنما در پی شهادت سردارسلیمانی استوری زیر را منتشر کرد

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

۳۰بار تلاش برای ترور حاج قاسم در یک سال
 
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در جلسه فراکسیون ولایی درباره نحوه ترور شهید سلیمانی و نحوه برخورد و مقابله با آمریکایی‌ها و چگونگی انتقام توسط مسئولانی از سازمان اطلاعات سپاه توضیحاتی ارائه شد. ابوالفضل حسن‌بیگی در توضیح جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: این جلسه با حضور مسئولانی از سازمان اطلاعات سپاه برگزار شد که در آن نحوه ترور شهید سلیمانی را توضیح دادند و این که ایشان در فرودگاه بغداد ترور شده است و البته که امنیت این فرودگاه در دست آمریکایی‌ها بوده همانطور که امنیت فرودگاه نجف در اختیار انگلیسی‌هاست.وی ادامه داد: طبق توضیحات ارائه شده آمریکایی‌ها طی سال‌های گذشته دنبال سردار سلیمانی بودند. بالغ بر ۳۰ بار در طول سال گذشته در ترور ایشان در مناطق مختلف برنامه‌ریزی کرده و هر بار تیرشان به سنگ خورد. این بار به صورت ناجوانمردانه در مکانی که صددرصد زیر نظر آمریکایی‌ها بود ایشان را ترور کردند و مورد هدف قرار دادند. این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت که در این جلسه بر برخورد با آمریکایی‌ها تاکید شد؛ البته نوع انتقام توسط شورای عالی امنیت ملی پیش‌بینی می‌شود. طرحی که در شورا به تصویب برسد قابلیت اجرا دارد و لازم است در این شرایط همه برای حفظ وحدت و یکپارچگی درجهت مقابله با آمریکا یکصدا باشیم. محمدابراهیم رضایی عضو دیگر فراکسیون نمایندگان ولایی هم در توضیح این جلسه اظهارکرد: در این جلسه درخصوص کم و کیف حادثه تروریستی و برنامه‌ریزی آمریکا برای ترور شهید سلیمانی و نحوه شهادتشان توضیحاتی داده شد. وی افزود: همچنین در این جلسه به توضیحاتی درباره نحوه انتقام‌گیری توضیحاتی داده شد؛ این که مطالبه عمومی مردم گرفتن انتقام سخت از آمریکا است و آمریکایی‌ها باید بدانند تاوان سختی پس می‌دهند. اگر عکس‌العمل جدی صورت نگیرد آن‌ها مجددا برای این گونه اقدام تروریستی تحریک می‌شوند؛ لذا باید پاسخ کوبنده به آن‌ها داد و در عین حال هم وارد طراحی‌های دشمن برای ایجاد تشتت و اختلاف در جامعه نشد.

divider1

سخنان دختر سردار سلیمانی قبل از تشییع پیکر پدرش + فیلم

دختر سردار سلیمانی صبح امروز در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در محضر رهبر انقلاب سخنرانی کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

انتقاد برنده جایزه گلدن گلوب از توئیت ترامپ علیه ایران
 
«پاتریشیا آرکِت» برنده جایزه گلدن گلوب از توئیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره تهدید ایران به دلیل قرار دادن این کشور در آستانه جنگ انتقاد کرد.هفتاد و هفتمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب ۵ ژانویه ۲۰۲۰ (بامداد دوشنبه ۱۶ دی به‌وقت ایران) در هتل بورلی هیلتن در بورلی هیلز، کالیفرنیا برگزار شد.به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، این بازیگر زن آمریکایی که به عنوان بهترین بازیگر زن مکمل به عنوان برنده نهایی معرفی شد در مراسم دریافت جایزه خود گفت: در آمریکا، رئیس جمهوری در توئیت خود تهدید می‌کند که ۵۲ مرکز فرهنگی را مورد حمله قرار می‌دهد. جوانان (سربازان آمریکایی) جان خود را با سفر به سراسر جهان به خطر می‌اندازند و مردم نمی‌دانند که آیا بمب‌های آمریکا بر سر فرزندان شان فرودخواهد آمد یا نه.سی‌ان‌ان نوشت: اظهارات این بازیگر آمریکایی در حالی مطرح شده که آمریکا به دنبال حمله هوایی که به ترور (سپهبد) قاسم سلیمانی فرمانده ایرانی منجر شد، هزاران سرباز بیشتر را به منطقه خاورمیانه اعزام کرده است.

این رسانه در ادامه یادآورشد، عصر دیروز (یکشنبه) ترامپ بار دیگر تهدید خود را برای هدف قرار مراکز فرهنگی ایران تکرار کرد.این هنرپیشه آمریکایی که از منتقدان آشکار ترامپ و دولت اوست، گفته، از اینکه در این مکان حضور دارم مفتخرم، اما می‌دانم امشب شبی نیست که قرار باشد در کتاب‌های تاریخ به آن بازگردیم. او همچنین از مخاطبانش خواست برای داشتن جهانی بهتر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شرکت کنند.

divider1

واکنش جنجالی رابرت دنیرو بازیگر مشهور هالیوود به تشییع باشکوه پیکر سردار شهیدسلیمانی + فیلم و عکس

رابرت دنیرو بازیگر مشهور هالیوود با انتشار پستی در توییتر به تشییع باشکوه پیکر سردار شهیدسلیمانی واکنش نشان داد

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

مشاور اسد: سوریه و عراق مدیون سردار سلیمانی است

مشاور رئیس‌‌جمهوری سوریه تاکید کرد که ملت این کشور همواره مدیون فرمانده شهید سپاه قدس ایران است.به گزارش سانا، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد که ملت سوریه و عراق به دلیل خدماتی که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان حشدالشعبی به ملت این دو کشور در راستای مقابله با تروریسم انجام دادند، مدیون آنها هستند.وی تصریح کرد که سردار سلیمانی و المهندس، صرفا شهدای منطقه نیستند بلکه شهدای حق و دفاع از حقوق ملت‌ها و عدالت در برابر ستم در سراسر جهان هستند.

divider1

شوک به استقلال + عکس

بازیکن خارجی تیم فوتبال استقلال در صورت دریافت نکردن طلب خود می‌تواند از جمع آبی‌ها جدا شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

سردار باقرزاده به آمریکایی‌ها پیشنهاد برگزاری «گودبای پارتی» داد

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: من صادقانه به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنم که یک «گودبای پارتی» در منطقه هرچه زودتر برگزار کنند چرا که صاعقه‌ها در پیش است.سردار محمدباقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با ایسنا بیان کرد:شخصیت ارزنده و برجسته شهید دلاور حاج قاسم سلیمانی ابعاد مختلفی دارد. یکی از این خصوصیت‌ها که اکنون هم پس از شهادتش بیشتر متجلی شده ولایت‌مداری و اطاعت از امام بر حق جامعه است.

divider1

 
واکنش عطاالله مهاجرانی به حضور حماسی مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی
 
عطاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات در توئیتی نوشت: مطهر مطهرات حضور آفتابی و دریایی گرما بخش و عزت آفرین مردم است.عطاءالله مهاجری در واکنش به حضور حماسی مردم در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی نوشت: در عمری که در مدرسه‌ها گم کردم، می‌خواندیم که آفتاب و آب و آتش و زمین از جمله مطهراتند.در میکده دریای حضور مردم، آتشفشان شعله سرود و دشت سبز مواج مردم، در اهواز و مشهد و تهران و فردا در کرمان، دیدیم و خواهیم دید، مطهر مطهرات حضور آفتابی و دریایی گرمابخش و عزت آفرین مردم است.مهاجرانی همچنین عکس پروفایلش را عکسی از سردار شهید سلیمانی گذاشت.
 
 
divider1

شوک به لیورپول در سال 2020 + عکس

جیمز میلنر، مدافع باتجربه و انگلیسی لیورپول در دیدار مقابل اورتون آسیب دید.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

روسیه برای گام نهایی ایران بیانیه داد

مسکو با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که تصمیم ایران برای کنار گذاشتن محدودیت‌های باقی‌مانده در زمینه غنی‌سازی اورانیوم، تهدیدی در زمینه منع اشاعه ایجاد نمی‌کند. وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تأکید کرد که به عقیده مسکو، گام پنجم ایران در جهت کاهش تعهد به توافق هسته‌ای اقدامی تهدیدآمیز نیست. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: تصمیم ایران برای کنار گذاشتن محدودیت‌های باقی‌مانده در زمینه غنی‌سازی اورانیوم، تهدیدی در زمینه منع اشاعه ایجاد نمی‌کند. بنا بر این گزارش، مسکو همچنین تأکید کرده است که همچنان به طور کامل به توافق هسته‌ای و اهداف آن متعهد است و برای کار بر روی آن آمادگی دارد. در بخش دیگری از بیانیه روسیه آمده است: «غلبه بر چالش‌های پیش روی جامعه بین‌الملل در زمینه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک، نیازمند اراده سیاسی و پاسخ جمعی قدرتمند، خصوصا از سوی اعضای این توافق است.»تشییع امام خمین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied