شمانیوز
شما نیوز

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با شمانیوز:

ترامپ از اقدامات دومینووار ایران واهمه داشت/ با رفتن آمریکا از خاورمیانه ناتو هم می‌رود

عضو خانه احزاب گفت: ، ترامپ با تحلیل شرایط ترجیح داد تا ضمن رعایت مخفی کاری، آمار تلفات را اعلام نکند و با عبور راحت از کنار این موضوع، مانع اقدامات دومینووار بعدی ایران شود.

ترامپ از اقدامات دومینووار ایران واهمه داشت/ با رفتن آمریکا از خاورمیانه ناتو هم می‌رود

حسین کنعانی مقدم، عضو خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره چرایی عقب‌نشینی ترامپ بعد از پاسخ موشکی سپاه و هدف قرار دادن پایگاه نظامی عین الأسد اظهار کرد: آقای ترامپ بعد از مشاوره با مشاوران امنیتی خودش به این نتیجه رسید که اگر اعلام کند آمریکایی بعد از حمله موشکی سپاه به عین الأسد کشته یا زخمی شده است، چاره‌ای جز اقدامات مقابله به مثل ندارد و به خوبی می‌دانست اگر وارد چنین فضایی می‌شد، چهار بندی که سپاه در بیانیه خود اعلام کرده بود، اجرایی می‌شد و یک مسئله غیرقابل کنترل برای آمریکایی رقم می‌خورد.

وی افزود: به نظر می‌رسد، ترامپ با تحلیل شرایط ترجیح داد تا ضمن رعایت مخفی کاری، آمار تلفات را اعلام نکند و با عبور راحت از کنار این موضوع، مانع اقدامات دومینووار بعدی ایران شود.

دبیر کل حزب سبز ایران گفت: عدم واکنش ترامپ به اقدام موشکی ایران، به این معنی است که او شکست را پذیرفته و آماده عقب‌نشینی از عراق است ؛ چون می‌داند که پایگاه عین الأسد به کلی ویران شده و دیگر نمی‌تواند نفعی برای آمریکا داشته باشد.

کنعانی مقادم در تحلیل این بخش از صحبت‌های ترامپ که گفته بود دیگر به نفت خاورمیانه نیاز ندارد، گفت: بارها آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که تأمین امنیت خلیج فارس به خاطر هزینه‌های گزاف آن باید بر عهده ناتو باشد یا برعهده کشورهای استفاده کننده از آبراه خلیج فارس؛ لذا این بدین معناست که امکان دارد آمریکا از خلیج فارس خارج شود و ناتو و سایر کشورها را جایگزین خود در این منطقه کند، اما در واقع کشورهای عضو ناتو حاضر نیستند هزینه سنگین تأمین امنیت خلیج فارس را بپذیرند، پس باید انتظار داشت که حضور ناتو کمرنگ شود.

به گفته او؛ هزینه استخراج نفت شیل آن‌قدر زیاد است که برای دولت آمریکا صرفه اقتصادی ندارد، پس ترامپ دروغ می‌گوید که به نفت خاورمیانه نیازی ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه ترامپ در سخنان اخیر خود اعلام کرده به دنبال صلح و مذاکره با ایران است، گفت: ترامپ با ترور سردار سلیمانی تمام راه‌های مذاکره را مسدود کرد و دیگر مردم ایران هیچ اعتمادی به او ندارند. 

کنعانی مقدم ضمن بیان این مطلب که ترامپ مدام برای ملت ایران پیام دوستی ارسال می‌کند، گفت که همه این حرکات بازی و بلوف‌های سیاسی است و او می‌خواهد از این طریق وحدت و انسجام ملی مردم ایران را خدشه‌دار کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی