شمانیوز
شما نیوز

تماس تلفنی روحانی با همتای اوکراینی خود درباره سانحه هوایی اخیر

دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور قرار است با همتای ایرانی خود درباره حادثه سقوط هواپیمای مسافری اوکراین تلفنی گفت‌وگو کند.

تماس تلفنی روحانی با همتای اوکراینی خود درباره سانحه هوایی اخیر

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین گزارش داد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور قرار است با حسن روحانی، همتای ایرانی خود درباره حادثه سقوط هواپیمای مسافری اوکراین تلفنی گفت‌وگو کند.

 

پیش از این رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد انتظار آغاز تحقیقاتی کامل را از سوی ایران در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی دارد. 

 

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین بامداد چهارشنبه در محمود آباد شهریار سقوط کرد و تمام سرنشینان آن که ۳۲ نفر از آن‌ها اتباع دیگر کشور‌ها بودند، جان باختند.

 

ساعاتی پیش ستاد کل نیرو‌های مسلح در پی سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین در کشورمان اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه اعلام شده هواپیمای اوکراینی به علت خطای انسانی در ایران مورد اصابت قرار گرفت و سقوط کرد.

 

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، هم امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در فضای تهدید و ارعاب رژیم متجاوز آمریکا علیه ملت ایران پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و به منظور دفاع در برابر حملات احتمالی ارتش آمریکا، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در آماده باش صددرصد قرار داشتند که متأسفانه خطای انسانی و شلیک اشتباه، به یک فاجعه بزرگ منجر شد و ده‌ها انسان بی‌گناه قربانی شدند.

 

روحانی همچنین گفت مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied