شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 21 دی

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 21 دی
نباید در شرایط جنگی اجازه پرواز داده می‌شد

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر در ابتدا دلیل حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی صادقانه اعتراف می‌شد، اثر منفی کمتری داشت. مسئولان کشور با لاپوشانی اولیه و تعلل در اعلام واقعیت علت سقوط هواپیمای اوکراینی به منافع ملی کشور، اعتماد عمومی و حیثیت دولت آسیب زدند. مدعی‌العموم باید لاپوشانی در اطلاع‌رسانی سریع و صادقانه را به عنوان یکی از تخلفات در این ماجرا بررسی کند/ اعتمادآنلاین

divider1

عبدالرضا شهلایی کیست ؟

واشنگتن پست در گزارشی مدعی شد آمریکا درست در روز ترور سردار سپهبد سلیمانی قصد داشت مسئول امور دارایی نیروهای سپاه قدس را نیز به ترور کند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

چه کسانی مسافران هواپیما بودند؟

هواپیما ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی داشت که همه آن‌ها جان خود را از دست دادند. ۱۴۶ نفر از مسافران گذرنامه ایران، ۱۰ نفر گذرنامه افغانستان، ۵ نفر گذرنامه کانادا، ۴ نفر گذرنامه سوئد و ۲ نفر گذرنامه اوکراین داشتند. هر ۹ نفر خدمه پرواز هم تبعه اوکراین بودند. تعداد زیادی از مسافران ایرانی این پرواز دارای تابعیت دوگانه بودند و ۱۴۶ نفر ذکر شده بنا به گفته مقام‌های رسمی، با گذرنامه ایران این کشور وارد شده بودند.

divider1

نیروی مسلح هواپیمای مسافربری اکراین را به اشتباه هدف قرار داد+ جزئیات

ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای اوکراینی بیانیه‌ای صادر کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

جلسه غیرعلنی مجلس با فرمانده سپاه درباره سقوط هواپیما

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس با فرمانده سپاه در روز یکشنبه خبر داد. بهروز نعمتی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: جلسه غیر علنی فردا (یکشنبه) مجلس احتمالاً با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار خواهد شد. به گفته وی، سقوط هواپیمای مسافربری تهران-کی‌یف موضوع جلسه غیر علنی فردا (یکشنبه) مجلس خواهد بود.

divider1

دستور رهبر انقلاب بعد از اطلاع از خطای انسانی

پس از سقوط هواپیمای مسافربری بلافاصله تحقیقات در مورد چگونگی این رویداد در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گرفت. صبح جمعه در فاصله  کمتر از ۴۸ ساعت پس از این اتفاق، با محرز شدن خطای انسانی برای فرماندهان ارشد نظامی کشور، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در جریان موضوع قرار می گیرند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

ادعایی درباره بازداشت یک ایرانی با چاقو و قمه نزدیک استراحتگاه ترامپ

رسانه‌ها از دستگیری یک شهروند ایرانی با چاقو و تبر در ۴ مایلی تفریحگاه ترامپ در ایالت فلوریدا خبر می‌دهند. پایگاه خبری «دیلی میل» خبر داد که پلیس آمریکا یک شهروند ایرانی را که یک چاقو در دست داشته در پالم بیچ ایالت فلوریدا بازداشت کرده و گروه چک و خنثی بمب نیز به جستجوی خودروی این فرد در نزدیکی فرودگاه پرداخته است. این فرد به بازداشتگاه منتقل شد و مشخص شد علاوه بر چاقو، ۲۲ هزار دلار پول، یک چاقوی بزرگ و یک تبر نیز به همراه داشته است. تحقیقات در حال انجام بوده و پلیس محلی در حال همکاری با مقامات فدرال است و هنوز جزئیاتی درباره این موضوع منتشر نشده است. پلیس آمریکا همچنین اعلام کرد که این فرد آدرس مشخص و شناخته شده‌ای ندارد. مکان دستگیری این فرد در چهار مایلی «مارالوگو» تفریحگاه ترامپ در دوران تعطیلات کریسمس بوده است. در حال حاضر ترامپ در کاخ سفید و در واشنگتن حضور دارد، اما احتمال دارد به زودی دوباره به اقامتگاه خود در مارالوگو بازگردد.

divider1 توضیحات سردار حاجی زاده در مورد هواپیمای مسافربری اوکراین + فیلم

تا دقایقی دیگر فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در مورد هواپیمای مسافربری اوکراین توضیحاتی ارائه خواهد کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

خبر استعفای رئیس جمهور تکذیب شد

از شب گذشته شایعاتی پیرامون استعفای حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در فضای مجازی منتشر شده است. پیگیری خبرنگار فارس از یک منبع آگاه در دولت نشان می‌دهد، این خبر از اساس کذب بوده و رئیس جمهور با پیام صبح امروز (شنبه) خود راجع به سقوط هواپیمای اوکراینی، نشان داد که در دفترش حضور یافته و درحال انجام فعالیت‌های خود است.

divider1

پرکارترین بازیگران جشنواره فیلم فجر ۳۸ + عکس 

با اعلام اسامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، پرکارترین بازیگران این بخش مشخص شدند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

اظهارنظر رئیس سرویس امنیت اوکراین درباره سقوط هواپیما

رئیس سرویس امنیت اوکراین گفت که بیانیه ایران مبنی بر شلیک به هواپیمای این کشور یکی از نظریه‌های این سازمان را درباره سرنوشت این هواپیما تایید می‌کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، «ایوان باکانوف» رئیس سرویس امنیت اوکراین، امروز -‌شنبه- اعلام کرد که بیانیه ایران مبنی بر شلیک سهوی به هواپیمای این کشور یکی از نظریه‌های این سازمان را درباره سرنوشت این هواپیما تایید می‌کند. وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که برخلاف اظهارات شماری از متخصصان، این سازمان معتقد بود که سامانه ضدموشکی ایران به‌صورت دستی وارد عمل شده و نه خودکار. روز چهارشنبه، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که از تهران به سمت کی‌یف در حال پرواز بود، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط کرد. تمامی ۱۷۶ مسافر این هواپیما کشته شده‌اند

 

divider1

دایی و تارتار گزینه‌های جدی پرسپولیس

در صورت منتفی شدن حضور گابریل کالدرون در پرسپولیس، چهار گزینه برای سرمربیگری این تیم مطرح هستند که در این بین شانس علی دایی و مهدی تارتار بیش از گزینه‌های دیگر است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

آرزو به دلمان ماند که حداقل یک نفر استعفا دهد


شهیندخت ملاوردی، معاون سابق رئیس جمهور در توییتر نوشت که "آرزو به دلمان ماند حداقل یک نفر در این شرایط استعفا دهد". ملاوردی نوشته است: "کمترین پاسخی که برای تشفی خاطر و تسکین افکار عمومی در این لحظات می‌توان داد چسبیدن به این میز‌ها و عناوین چه ارزشی دارد در برابر فوران خشم و سرخوردگی و احساس تحمیق یک ملت؟! "

 

divider1تجمع دانشجویی که به شعارهای تند و پاره کردن عکس حاج قاسم انجامید

جمعی از دانشجویان تجمع‌کننده امروز، شعارهای ساختارشکنانه‌ای دادند و فضا را به سمتی بردند که منجر به تحریک یک عده و پاره کردن بنر حاج قاسم سلیمانی شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied