شمانیوز
شما نیوز

آخرین جزئیات شناسایی پیکر جان باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی

فروزش درباره آخرین جزئیات شناسایی پیکر جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی توضیحاتی داد.

آخرین جزئیات شناسایی پیکر جان باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : مهدی فروزش مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در نشست خبری گفت: پروفایل ۱۱ تبعه اوکراینی جان باخته در حادثه سقوط هواپیما توسط پزشکی قانونی به دست ما رسیده است.

وی درباره دلیل عدم مراجعه ۵ خانواده ایرانی برای دادن نمونه پروفایل گفت: این ۵ خانواده خارج از کشور زندگی می‌کنند و تا این لحظه نتوانستند به کشور مراجعه کنند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: ۴۹ پیکر از ۵۰ پیکر شناسایی شده جان باختگان ایرانی هستند و فقط یک نفر تبعه کشور اوکراین است.

فروزش تصریح کرد: کار شناسایی ۵۰ پیکر ساعت ۱۰ صبح امروز به پایان رسید و از همان ساعت با خانواده جان باختگان تماس گرفته شد تا پیکر‌ها به آن‌ها تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه تماس با خانواده‌ها به تدریج انجام می‌شود، افزود: تنها خانواده‌هایی به مرکز کهریزک مراجعه کنند که با آن‌ها تماس گرفته می‌شود و خانواده‌هایی که با آن‌ها تماس گرفته نشده است، از مراجعه به پزشکی قانونی کهریزک خودداری کنند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: تمام دنیا از کیت‌های ۱۶ آلل برای شناسایی نمونه‌ها استفاده می‌کنند که ما برای شناسایی پیکر‌های حادثه سقوط هواپیما اوکراینی از کیت‌های ۲۴ آلل استفاده می‌کنیم که امکان خطا در آن‌ها صفر است.

فروزش بیان کرد: امکان اینکه از یک جسد نمونه‌ای پیدا نشود تقریبا صفر است.

در ادامه مسعود قادی پاشا معاون پزشکی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی کشور گفت: از اجساد جان باختگان حادثه سقوط هواپیما ۸۰۰ نمونه تهیه شده است که پیش بینی می‌کنیم با همین ۸۰۰ نمونه بتوانیم اجساد را شناسایی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied