شمانیوز
شما نیوز

فاطمه حقیقت جو کیست؟

در میان همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در دوره های مختلف موفق به کسب رأی و ورود به مجلس شده اند، هستند کسانی که اکنون در کشورهایی مثل آمریکا زندگی می کنند و از هیچ اقدامی علیه منافع ملی ایران دریغ نمی کنند؛ افرادی مثل فاطمه حقیقت جو که گفته می شود توئیت های فارسی کاخ سفید به قلم او تهیه می شود.

فاطمه حقیقت جو کیست؟

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تابناک: در میان همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در دوره های مختلف موفق به کسب رأی و ورود به مجلس شده اند، هستند کسانی که اکنون در کشورهایی مثل آمریکا زندگی می کنند و از هیچ اقدامی علیه منافع ملی ایران دریغ نمی کنند؛ افرادی مثل فاطمه حقیقت جو که گفته می شود توئیت های فارسی کاخ سفید به قلم او تهیه می شود.

فاطمه حقیقت‌جو متولد ‎۸ دی ۱۳۴۷ در جنوب تهران و فعال سیاسی و نماینده اصلاح‌طلب دوره ششم مجلس شورای اسلامی است. او عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و اولین رئیس شاخه جوانان این حزب اصلاح طلب بود که در دوره ششم نماینده مردم تهران شد ولی در حال حاضر در آمریکا به سر می برد.

حقیقت جو دارای دکترای مشاوره، پژوهشگر و مدرس دانشگاه‌های تهران و مراکز آموزش عالی فرهنگیان، نایب رئیس انجمن مشاوره ایران، ۱۰ سال سابقه در پست‌های امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران و دو دوره عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) بوده‌است.

حقیقت جو که در سال ۲۰۰۶–۲۰۰۵ محقق مدعو «مرکز مطالعات بین‌الملل دانشگاه‌ام آی تی» بود و پس از آن پژوهشگر «مرکز زنان در سیاست و سیاستگذاری دانشگاه هاروارد» است، گفته می شود توئیت‌های فارسی کاخ سفید را تهیه و با همکاری تیمش منتشر می کند.

او اولین نماینده مجلس ششم بود که در جریان تحصن و استعفای جمعی از نمایندگان مجلس ششم در اعتراض به مواردی ازجمله ردصلاحیت‌های گسترده به‌وسیله شورای نگهبان در انتخابات مجلس هفتم (اسفند ۸۲)، استعفایش توسط اعضای این مجلس در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۸۲ پذیرفته شد. نماینده تهران در دفاع از استعفای خود گفت: چون دیگر امکان تداوم عمل به قسم نمایندگی برای اینجانب وجود ندارد حضور در خانه ملت دیگر برایم افتخاری محسوب نمی‌شود لذا با استعفا اعتراض خود را نسبت به روند ناصواب نهاد‌های انتصابی و روند برگزاری انتخابات اسفند ۸۲ اعلام می‌دارم.

گفتنی است، حقیقت‌جو در سال ۱۳۸۰ در دادگاهی به ریاست سعید مرتضوی به ۲۰ ماه زندان محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر به ریاست احمد زرگر به ۱۷ ماه کاهش یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied