شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 30 دی

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 30 دی

حمایت آیت‌الله سیستانی از ادامه تظاهرات در عراق

آیت‌الله سید علی سیستانی در دیدار با هیئتی از معترضان عراقی بر ادامه تظاهرات‌ در این کشور تاکید کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

صدا و سیما باید به نفع صندوق رأی تبلیغات کند، نه یک جناح خاص

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: در رسانه ملی در بحث برنامه‌سازی سیاسی فقط روی یک بخش یا جناح تمرکز می‌کنند و بقیه جنبه‌ها یادشان می‌رود و جالب است به جای این‌که تنوع دهند و بخواهند تمامی قشر‌ها و جریان‌ها را پای تلویزیون بکشند، همین بخش را هم از زاویه دید یک عده خاص می‌بینند. طبیه سیاوشی در گفتگو با ایلنا، درباره این‌که چرا این روزها، صداو سیما که عنوان ملی را با خود دارد به جای ایجاد همبستگی و وحدت به برخی حواشی در جامعه دامن می‌زند، گفت: امروز در آستانه انتخابات مجلس هستیم و باید رسانه ملی فارغ از این‌که بخواهد به نفع نماینده و جناحی تبلیغ کند به نفع صندوق‌های رأی تبلیغات انجام دهد و موجبات همدلی، اعتمادسازی و وحدت را در میان مردم به وجود آورد. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل فقدان شدید چنین دیدگاهی، تاکنون رسانه ملی نتوانسته است اعتمادسازی و انسجام پروری که نیاز امروز کشور ماست و به شدت هم ضرورت دارد را به وجود بیاورد.

divider1

حضور خانواده شهدای آتش‌نشان مقابل پلاسکو + عکس

همزمان با سومین سالگرد حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو جمعی از خانواده شهدای آتش نشان با حضور در مقابل این ساختمان یاد عزیزانشان را گرامی داشتند.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

divider1

حمله عضو جبهه پایداری به لاریجانی

قاسم روانبخش گفت: لاریجانی با لابی‌های کذایی مانع استقلال نماینده‌ها می‌شد و حالا که قرار است ایشان در مجلس نباشد، نماینده‌ها با آزادی و فراغ بال بیشتری فعالیت خواهند کرد و مردمسالاری نمود بیشتری خواهد یافت.

divider1

محاکمه یک مترجم آلمانی به اتهام جاسوسی برای ایران

یک مترجم آلمانی با طرح ادعای جاسوسی برای ایران محاکمه می‌شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادگاه آلمانی در شهر کوبلنز آلمان یک مترجم ۵۱ ساله ارتش آلمان را به جاسوسی برای ایران متهم کرد. دادگاه آلمان مدعی شده است که این مرد همراه با همسرش برای ایران جاسوسی می‌کرده است. محاکمه این فرد از امروز آغاز شده است.

divider1

 

جزییات پیشنهاد AFC به ایران برای حل مناقشه

دبیرکل AFC در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران راهکار حل مشکل میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا را به فدراسیون فوتبال اعلام کرده است.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

 
متوسط ماندگاری نمایندگان در مجلس چقدر است؟

با هنر گفت: متوسط ماندگاری نمایندگان در مجلس ۱.۵ دوره بوده است و در نتیجه افرادی که جدید وارد مجلس می‌شوند، تا بخواهند با برنامه‌های قبلی آشنا شوند و با آن‌ها کنار بیایند زمان زیادی می‌گذرد. محمدرضا باهنر که چندین دوره نماینده مجلس بوده و جایگاه نائب رئیس بودن را هم درک کرده است در گفتگویی اظهار داشت: در این دوره مجلس فکر می‌کنم این مقدار به ۸۰ درصد برسد؛ چون نمایندگانی که در آن حضور داشتند، برنامه‌هایی را می‌خواستند اجرایی کنند که نشدنی بود. در نهایت دوره ماندگاری نمایندگان در مجلس پایین می‌آید؛ متوسط ماندگاری نمایندگان در مجلس ۱.۵ دوره بوده است و در نتیجه افرادی که جدید وارد مجلس می‌شوند، تا بخواهند با برنامه‌های قبلی آشنا شوند و با آن‌ها کنار بیایند زمان زیادی می‌گذرد.

divider1

کیمیا علیزاده نمی‌تواند برای کشور دیگر بازی کند

رئیس فدراسیون تکواندو در واکنش به خبر پناهندگی کیمیا علیزاده گفت: او نمی تواند برای کشور دیگر بازی کند و این کار قانونی نیست

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

منتجب‌نیا: خدمت رهبری شهادت می‌دهم اکثر ردصلاحیت‌شدگان طرفدار نظام هستند

حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا با اشاره به اینکه از اوایل سال اعلام کردیم که حزب جمهوریت در انتخابات حضور و مشارکت فعالی خواهد داشت، اظهار کرد: ما نسبت به افراد و گروه‌هایی که نسبت به حضور و مشارکت در انتخابات تردید و تشکیک داشتند، انتقاد داشتیم و آماده بوده و هستیم که در انتخابات شرکت کنیم، ولی لازمه شرکت در انتخابات چه برای اصولگرایان و چه برای اصلاح طلبان این است که فضای بازی مهیا شود. اگر انتخابات در فضایی مسدود و بسته برگزار شود، افتخار آمیز نیست. منتجب‌نیا با بیان اینکه بسیاری از رد صلاحیت شدگان را می‌شناسیم که جزء متدین‌ترین و متشرع‌ترین افراد هستند که به دلیل عدم التزام به اسلام، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه یا رد صلاحیت شده اند یا صلاحیت آن‌ها توسط هیات نظارت احراز نشده است، افزود: سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه‌ای گفت که عدم التزام به معنای نماز نخواندن و روزه نگرفتن افراد نیست و از طرق دیگر می‌توان عدم التزام به اسلام و ... را متوجه شد.وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها فرمودند؛ برای من اصولگرا و اصلاح طلب یکسان هستند. خدمت رهبری شهادت می‌دهم، اکثریت رد صلاحیت شدگان این دوره، جز طرفداران پر و پا قرص نظام هستند؛ لذا از ایشان تقاضا دارم به شورای نگهبان دستور دهند این افراد را تایید کرده و به عرصه انتخابات وارد کنند. معتقدم در خصوص بررسی صلاحیت‌ها حق کشی شده است.

divider1

اولین واکنش به ترک نماز جمعه توسط روحانی

روزنامه کیهان در شماره امروز خود به به ترک زودهنگام نماز جمعه توسط رئیس جمهور واکنش نشان داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

مجلسی که نماینده یک قشر خاص باشد مجلس واقعی نیست

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: قانون‌گذار نیز شورای نگهبان را به همین منظور تعیین کرده که، چون مجلس نماینده همه اقشار جامعه است، احتمال دارد مصوباتی داشته باشد که خلاف شرع باشد. پس شورای نگهبان باید این مصوبات را با شرع انطباق دهد؛ بنابراین مجلسی که نماینده یک قشر خاص باشد، دیگر مجلس واقعی نیست. مطهری با اشاره به اظهارات اخیر عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان، درباره نمایندگان فعلی رد صلاحیت‌شده مجلس گفت: آقای کدخدایی برخی از نمایندگان رد صلاحیت‌شده مجلس فعلی را دارای فساد مالی دانستند، در حالی که بعضی از این موارد در حد اتهام است و ممکن است این افراد در دادگاه تبرئه شوند. نماینده مردم تهران در خانه ملت همچنین به واکنش منفی کدخدایی نسبت به اظهارات رئیس‌جمهوری اشاره کرد و توضیح داد: صحبت اخیر ایشان درباره اظهارات رئیس‌جمهوری منطقی نبود و بیشتر بر اساس احساسات و حب و بغض بیان شد. حرف رئیس‌جمهور یک مطلب کلی بود و ربطی به رد صلاحیت دامادشان نداشت. مطهری در پایان گفت: متاسفانه آقای کدخدایی نگاه خوبی به جایگاه مجلس و نظارت استصوابی و آزادی بیان ندارد. جالب است که مجلس دهم به آقای کدخدایی رأی داد، اما مجلس نهم به ایشان رأی نداد

divider1

بارش مجدد برف در پایتخت از چهارشنبه‌

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش برف در تهران تا ساعت ۱۶ امروز ادامه دارد، گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از فردا شب در اغلب نقاط کشور بارش برف و باران داریم و پایتخت روزهای‌های چهارشنبه و پنجشنبه برفی است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

 
پیش‌بینی هاشمی‌طبا از مشارکت مردم در انتخابات

فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو توضیحاتی ارائه کرد. مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم به «نامه‌نیوز» گفت: «مشارکت مردمی منوط به تائید فرد خاصی نیست بلکه مشارکت افراد برای تائید نظام است». او معتقد است: «باتوجه به تعداد گسترده‌ای از رد صلاحیت شدگان اصلاح‌طلب شاید توانایی تشکیل یک لیست منسجم را نداشته باشیم، شاید هم داشته باشیم. احتمال آن وجود دارد که در صورت اجماع کلی با همان تعداد محدود یک لیست منسجم را تشکیل دهیم البته احتمال آن بسیار اندک است». او در ادامه درباره ردصلاحیت‌های گسترده تصریح کرد: «به عقیده من باید دلایل این رد صلاحیت‌ها را بررسی کرد. نکته بعدی عدم انسجام فکری اصلاح طلبان تائید صلاحیت شده است. مواد اولیه تشکیل‌دهنده یک لیست، هم‌فکری کامل بین افراد یک جناح است». او در رابطه با مقبولیت اصلاح‌طلبان در بین مردم و توجه به مطالبات مردمی از جانب نامزد‌های اصلاح‌طلب، اظهار کرد: «باتوجه به وضع موجود به‌ویژه مطالبات اقتصادی هیچ‌یک از جناح‌های تائید شده چه اصلاح‌طلب چه اصولگرا توانایی رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردمی را نخواهند داشت ولو اینکه مطالبات مردمی عموماً اقتصادی است. در شرایط فعلی بررسی مطالبات اقتصادی مردم ممکن نیست بنابراین با توجه به اتحاد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بازهم توانایی رسیدگی به این مطالبات اقتصادی امکان‌پذیر نخواهد بود». هاشمی‌طبا در رابطه با مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو مطرح کرد: «مشارکت مردمی منوط به تائید فرد خاصی نیست بلکه مشارکت افراد برای تائید نظام است. به عقیده بنده مشارکت به‌مانند دوره‌های پیشین خوب خواهد بود».

divider1

سخنگوی وزارت خارجه کشور:

سفر ظریف به سوئیس از جانب کشور میزبان لغو شد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز در نشست خبری با رسانه ها از لغو سفر ظریف به سوئیس از جانب کشور میزبان خبر داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

ملاقات نمایندگان رد صلاحیت شده با اعضای شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان گفت: هر روز تعدادی از نمایندگانی که صلاحیت آنان تایید نشده با اعضای شورای نگهبان ملاقات می‌کنند. عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «هر روز تعدادی از نمایندگانی که صلاحیت آنان تایید نشده با اعضای شورای نگهبان ملاقات می‌کنند. مدارک و دلایل برای آنان تبیین شده و توضیحات آن‌ها استماع می‌گردد. اگر چه دفاع رییس مجلس از همکاران قابل درک است، لیکن مناسب بود نمایندگان نیز مستندات را به رییس مجلس ارایه می‌کردند.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied