شمانیوز
شما نیوز

یوسفیان ملا در گفت‌وگو با شمانیوز:

مخالفان شورای نگهبان درصدد تحمیل نظارت استطلاعی به جمهوری اسلامی هستند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی با طرح نظارت استطلاعی خواهان تضعیف شورای نگهبان بوده که درتلاش برای برای تحمیل این نوع نظارت به جمهوری اسلامی هستند.

مخالفان شورای نگهبان درصدد تحمیل نظارت استطلاعی به جمهوری اسلامی هستند

عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: شورای نگهبان یادگار امام راحل و از مهمترین و بزرگترین سنگر جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: اگر کسی علیه شورای نگهبان سخن می‌گوید، قطعاً و یقیناً به جمهوری اسلامی ایران اعتقاد ندارد؛ چون تمامی دشمنانی که خواهان ایجاد اختلاف، آشوب و اغتشاش در کشورمان هستند، نخستین جایی که بر روی آن انگشت می‌گذارند، تخریب شورای نگهبان است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنان به خوبی می‌دانند که اگر دیگر ساختاری به‌نام شورای نگهبان در کشور وجود نداشته باشد، جمهوری اسلامی به راحتی تضعیف می‌شود و دیگر نیازی به حمله نظامی و گزینه‌های دیگر نیست.

یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: اگر شورای نگهبان نباشد، تمامی مصوبات مجلس می‌تواند برخلاف شرع و اصول قانون اساسی باشد.

وی گفت: از سویی دیگر اگر شورای نگهبان از ساختار نظام سیاسی کشور حذف شود، مسیر ورود افراد غیرصالح به مجلس و ریاست جمهوری هموار می‌شود و افراد غیرصلاح اکثریت را به دست خواهند آورد و در این وضعیت قوانینی به تصویب خواهد رسید که هیچ سنخیتی با شرع و اصول قانون اساسی و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دشمن اگر موفق شود، شورای نگهبان را حذف کند، جمهوریت و اسلامیت از جمهوری اسلامی حذف خواهد شد.

یوسفیان ملا نظارت استصوابی را براساس اصول قانون اساسی دانست و عنوان کرد: اگر به جای نظارت استصوابی نظارت استطلاعی (اطلاع‌رسانی) بود، دیگر نظارت معنا و مفهومی نداشت؛ یعنی اگر هر اتفاقی میفتاد، اطلاع می‌دادند. برای مثال اطلاع می‌دادند که از فلان حوزه انتخابیه یک فرد ناصالحی کاندیدا شده یا آرای فلان حوزه انتخابیه خریداری شده است؛ در صورتی که فقط اطلاع می‌دادند و هیچ قدرتی برای ابطال آراء یا رد صلاحیت نداشتند؛ لذا این مغایر روح قانون اساسی است.

وی گفت: وقتی در قانون اساسی آمده که قوانین باید منطبق با اصول اسلامی و قانون اساساسی باشد، باید نهادی وجود داشته باشد که قدرت اظهار نظر غیراستطلاعی داشته باشد؛ در غیر اینصورت خلاف خواست مردم عمل خواهد شد و نظام تضعیف می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied