شمانیوز
شما نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با شمانیوز:

آسمان ایران امن است/ سرویس‌های بسیاری خوبی را بخش کنترل به هواپیماهای عبوری ارائه می‌دهد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد که آسمان کشورمان امن است و مطالبی که برخلاف این موضوع مطرح می‌شود، صحت ندارد و با اهداف سیاسی آمیخته شده است.

آسمان ایران امن است/ سرویس‌های بسیاری خوبی را بخش کنترل به هواپیماهای عبوری ارائه می‌دهد

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره امنیت آسمان کشورمان و انجام پروازهای بین‌المللی اظهار کرد: در چند هفته اخیر متأسفانه نگاه‌هایی که به مسئله سقوط هواپیمای اوکراینی وجود داشت، غالباً سیاسی بود و با هدف ناامن جلوه دادن فضای آسمان کشورمان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در راستای اهداف و مقاصد سیاسی می‌گویند پرواز بین‌المللی بر فراز آسمان کشورمان بعد از ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ 737 کاهش یافته اصلاً صحت ندارد، افزود: گزارش‌های فرودگاه امام خمینی(ره) کاملاً خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برخی شرکت‌ها و کشورها که از قبل به‌دنبال ایجاد محدودیت‌های برای خطوط هوایی کشورمان بودند و در مواردی هم اعمال کردند، با سوءاستفاده از فضاسازی‌های اخیر درصدد افزایش حساسیت‌‎‌های بین‌المللی در رابطه با امنیت فضای آسمان کشورمان هستند.

جعفرزاده با باین اینکه برخی کشورها و شرکت‌ها در طرح چنین موضوعاتی نگاه غیرواقعی و سیاسی را دخالت دادند، یادآور شد: حادثه رخ‌داده یک اتفاق بوده و همه ما ناراحت این موضوع هستیم و مهمتر اینکه اکثر مسافران جان‌باخته، از هم‌وطنان ما بودند.

وی با بیان اینکه کسانی که ادعا دارند آسمان کشورمان امنیت ندارد یک پروژه‌ای را در راستای یک پازل دنبال می‌کنند، گفت: در صورتی‌که این‌چنین نیست؛ زیرا در حال حاضر سرویس‌های بسیار خوبی را بخش مرکز کنترل به هواپیماهای عبوری از آسمان کشورمان ارائه می‌دهند و اینکه امنیت آسمان کشور بسیار بالا و خوب بوده و هست.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به جذابیت استفاده از آسمان کشورمان برای شرکت‌های بین‌المللی هواپیمایی خاطرنشان کرد: مسیری که از آسمان کشورمان می‌گذرد بسیار کوتاه و به‌صرفه است و این ویژگی به‌نفع و به سود شرکت‌‌های هواپیمایی خواهد بود.

وی ادامه داد: مطمئناً خیلی طولی نخواهد کشید که همه به این تبلیغات و سوءرفتارها پی خواهند برد و واقعیت را خواهند فهمید؛ بنابراین آسمان کشورمان امن است و اگر هم مطالبی خلاف این موضوع مطرح می‌شود فقط با هدف سیاسی است نه چیز دیگری.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied