شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 7 بهمن

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 7 بهمن
تجمع اعتراضی مقابل وزارت خارجه علیه ظریف

جمعی از دانشجویان، طلاب و مردم دقایقی پیش (عصر دوشنبه ۷ بهمن ۹۸) در اعتراض به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره امکان مذاکره با آمریکا حتی پس از ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه توسط این کشور مقابل ساختمان وزارت خارجه تجمع کردند. دانشجویان و مردم با سردادن شعار‌هایی مخالفت خود را با انجام هرگونه مذاکره با آمریکا اعلام کردند و از وزیر امور خارجه کشورمان خواستند تا از مردم بابت اظهارات اخیرش عذرخواهی کند.تجمع‌کنندگان همچنین با سردادن شعار «مرگ بر امریکا» انزجار خود را به سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایتکار این کشور نشان دادند.برخی از تجمع کنندگان تصاویری از سردار شهید قاسم سلیمانی با خود همراه دارند.

divider1

یک هواپیمای مسافربری در ماهشهر دچار حادثه شد

هواپیمای شرکت هواپیمایی کاسپین از باند فرودگاه در ماهشهر خارج شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

واکنش متفاوت عضو مجلس خبرگان به سوزاندن کتاب پزشکی

سیدهاشم بطحائی گلپایگانی، نماینده تهران در مجلس خبرگان، گفت: دستگاه قضایی و دستگاه‌های مربوط باید این موضوع را بررسی و واکاوی کنند و ببینند که از کجا آب می‌خورد، هیچ دیوانه‌ای یک کتاب طبی را آتش نمی‌زند. سیدهاشم بطحائی گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، درباره انتشار ویدئوی آتش‌زدن کتاب «اصول طب داخلی هاریسون» به وسیله عباس تبریزیان با بیان اینکه من هم از طریق رسانه‌ها در جریان این کار قرار گرفتم، گفت: ابتدا باید دید که این فرد روحانی است یا روحانی‌نما. چون اگر فردی روحانی باشد و از وظایف روحانیت آگاهی داشته داشته باشد، هیچ وقت یک کتاب علمی را که مستند و مرجع بسیاری از کتاب‌های طبی است آتش نمی‌زند. شاید این کار مانند کار‌هایی است که مغول‌ها در آتش زدن کتابخانه شیخ طوسی در بغداد انجام دادند. او در ادامه افزود: این یک کتاب علمی و منبع است، حتی اگر در کتاب‌هایی هم مسائل و مطالب غیراخلاقی باشد، فرد حق آتش زدن آن‌ها را ندارد. می‌توان این نوع کتاب‌ها را نقد کرد، اما کسی اجازه آتش زدن آن‌ها را ندارد، فرد از نظر حقوقی و معنوی مسئول است و این کار جبهه گرفتن در مقابل علم محسوب می‌شود.

divider1

ردپای پلیس نمونه شهر در باند قاچاق جنسی+ عکس

پلیس انگلیس پس از ردیابی و دستگیری اعضای یک باند قاچاق جنسی، ردپای افسرپلیس نمونه شهر را به عنوان یکی از اعضای اصلی این باند پیدا و او را از کار معلق کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

بادامچیان: اصلاح‌طلبان در تهران بیش از ۱۳۰ نامزد تأیید صلاحیت شده دارند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اکنون برای هر کرسی نمایندگی مجلس، ۱۷ نامزد ثبت‌نام کرده‌اند که اصلاح‌طلبان در تهران بیش از ۱۳۰ نامزد تأیید صلاحیت شده دارند که افراد گمنامی هم نیستند.اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: حمله آمریکا به عراق و افغانستان و سوریه میلیارد‌ها دلار هزینه به مردم و دولت آمریکا به ویژه مالیات دهندگان آمریکایی تحمیل کرد بدون آنکه آورده‌ای برای آن‌ها داشته باشد.وی تأکید کرد: آنچه که مردم جهان، جمعه گذشته در بغداد مشاهده کردند، یک رفراندوم حقیقی برای خروج آمریکا از عراق بود. مجلس عراق این خروج را طی مصوبه‌ای اعلام کرد و ملت عراق نشان داد که یکپارچه از این مصوبه حمایت می‌کنند.بادامچیان با اشاره به شهادت شهید سلیمانی و شهید المهندس گفت: آنچه دنیا در رفراندوم عظیم ملت عراق مشاهده کرد، کشف این حقیقت بود که شهید سلیمانی و شهید المهندس همچنان فرماندهی عملیات سخت و نرم علیه آمریکا را به عهده دارند.

divider1

تعطیلی مدارس سه شنبه 8 بهمن

در شبکه های اجتماعی شایعه شده است با توجه به بارش برف و باران در استان ها و الودگی هوا در پایتخت مدارس فردا سه شنبه 8 بهمن تعطیل می باشد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

 
غرویان: پایداری می‌خواهد مجلس را هم به کشمکش بکشاند

محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه درباره علت تمایل‌نداشتن جبهه پایداری به وحدت و ائتلاف گفت: «قرائت‌ها و تفاسیر مختلفی از دین وجود دارد که بسیاری از آن‌ها را می‌توان محترم دانست، اما در این میان برخی می‌گویند که صرفا تفسیر ما از اسلام صحیح است و نمی‌پذیرند که این امکان وجود دارد که جریان‌های دیگری قرائت‌های خود را داشته باشند. جریان پایداری چنین تفکری دارد و می‌خواهد انحصار تفسیر در دست خودش باشد و خودش را مرکز دین و جهان تلقی می‌کند. آن‌ها اندیشه خود را برترین اندیشه می‌دانند و زیر بار هیچ تفکر دیگری نمی‌روند. با چنین مختصاتی طبیعی است که اهل وحدت نباشند. وقتی آن‌ها عموم جریان‌ها جز خودشان را انحراف در دین می‌دانند چه طور می‌توانند به وحدت برسند؟ آن‌ها باور دارند که وحدت با گروه‌های انحرافی بی‌معنی است و با لفاظی می‌گویند که اول باید هدف از وحدت مشخص شود و تا دقیق معلوم نباشد امکان وحدت وجود ندارد». غرویان ادامه داد: «نکته دیگر درباره جبهه پایداری این است که نیرو‌های این طیف در عموم مسائل احساس تکلیف می‌کنند که موضع‌گیری کنند. برای من جالب است که چرا همه مواردی که احساس تکلیف می‌کنند، تفرقه‌انگیز است و یک بارهم نشده است که برای وحدت احساس تکلیف کنند؛ درحالی که در اسلام بار‌ها و بار‌ها بر ضرورت وحدت جامعه مسلمین تأکید شده است. من از باطن نیرو‌های پایداری خبر ندارم، اما می‌دانم که آن‌ها از این شکل برخورد در پی اهداف و اغراض سیاسی هم هستند. چه طور ممکن است گروهی خود را پیرو اسلام ناب محمدی (ص) بداند و "واعتصموا بحبل اللَّه جمیعا ولا تفرقوا" را نخوانده باشد؟ نیرو‌های پایداری بگویند که این آیه و آیات دیگری با این مضمون برای چه وقتی است؟»

divider1

واکنش خبرگزاری دولت به حرف‌های کیمیا علیزاده

در این گزارش البته به صورت کاملا مشخصی تلاش شده فهرستی از جوایز و پاداش‌هایی که علیزاده در ایران به واسطه افتخارآفرینی‌هایش گرفته هم منتشر شود تا به نوعی پاسخی به صحبت‌های این ورزشکار 21 ساله باشد که عنوان کرده در ایران به‌عنوان یک ورزشکار زن زیاد مورد توجه قرار نگرفته است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

واکنش حداد عادل به توئیت‌های فارسی ترامپ

رئیس بنیاد سعدی با اشاره به استفاده رئیس جمهوری آمریکا از زبان فارسی در شبکه پیام‌رسان توییتر، گفت: این امر پیش‌و بیش از اینکه محتوای پیام او را نشان دهد که حقیقتی هم ندارد؛ قدرت زبان فارسی را منعکس می‌کند. غلامعلی حدادعادل امروز (دوشنبه) در ششمین گردهمایی موسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان اظهار با بیان تاریخچه‌ای از زبان فارسی و اشاره به گنجینه عظیم ادبیات فارسی اظهار داشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، وقتی می‌خواست به غلط کشور‌های دیگر در منطقه را از ایران بترساند و بیشتر اسلحه به آن‌ها بفروشد به آن‌ها گفت: اگر ما از شما حمایت نکنیم شما در ۲ هفته باید به زبان فارسی صحبت کنید. وی ادامه داد: همین امروز هم که ترامپ به زبان فارسی توییت می‌زند، این امر پیش و بیش از اینکه محتوا و حقیقت پیام‌های ترامپ را نشان دهد که حقیقتی ندارد قدرت زبان فارسی را منعکس می‌کند.

divider1

جانشین بیرانوند در پرسپولیس مشخص شد + عکس

اگر در نقل و انتقالات فصل آینده لیگ برتر خبر عقد قرارداد دروازه بان تراکتور با باشگاه پرسپولیس را شنیدید تعجب نکنید!

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

موسوی: ترامپ فقط کاباره‌داری بلد است

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: من تعجب نکردم که ترامپ به هدف قرار دادن ۵۲ نقطه اعتراف کرد؛ رئیس جمهوری که فقط کاباره داری بلد است را چه به سخن گفتن از فرهنگ و هویت ملی؟! سیدعباس موسوی در نشست هم‌اندیشی پاسداری از مراکز فرهنگی، میراث مشترک بشری که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: همانطور که هر فردی با هویت خود شناخته می‌شود، ملت‌ها نیز با توجه هویت ملی در عرصه جهان شناخته می‌شود. وی افزود: دولت‌ها نیز در عرصه بین الملل کار‌هایی می‌کنند که برآمده از هویت و ایدئولوژی آن‌ها است. اگر می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد دهنده گفتگوی تمدن‌ها، جهان عاری از خشونت و صلح و ارتباط خوب با همسایگان است، از هویت ایران نشأت می‌گیرد.

divider1

ماجرای ازدواج گرشا رضایی + بیوگرافی و تصاویر جدید

گرشا رضایی خواننده ای با اصالت لر که با چندین قطعه با صدای زیبا و دلنشین جایگاه خود را در دنیای موسیقی باز کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

ادعایی در مورد تائید صلاحیت برخی چهره‌های مشهور اصلاح طلب

برخی منابع خبری مدعی شدند: محمد علی وکیلی، الیاس حضرتی و علی مطهری برای کاندیداتوری انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند. تا کنون منابع رسمی صحت این مطلب را تایید نکرده اند

divider1

افشاگری انصاری فرد: اتفاقات تلخ بازی پرسپولیس-تراکتور را چه کسانی رقم زدند؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: واقعیت‌ها کاملا مشخص است. خودم دیروز استادیوم بودم و خیلی از مسائل را دیدم که شروع کننده اتفاقات تلخ روی سکوها چه کسانی بودند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

انتقاد ربیعی از خودداری صداوسیما برای پخش زنده سخنان رئیس‌جمهور

سخنگوی دولت از صدا و سیما بابت خودداری از پخش زنده سخنرانی رییس‌جمهوری انتقاد کرد. سخنگوی دولت با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و اهمیت سخنرانی رییس‌جمهوری در همایش استانداران و فرمانداران کل کشور گفت: شایسته نبود صدا و سیما در چنین شرایطی از پخش سخنرانی دکتر روحانی که در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات بود، امتناع کند. علی ربیعی در پاسخ به ایرنا که دلیل پخش نشدن سخنرانی روحانی را جویا شده بود، گفت: همه تلاش دولت و شخص رییس جمهوری بر این است که انتخابات مجلس باشکوه و با مشارکت گسترده مردم برگزار شود. همانگونه که دکتر روحانی در سخنرانی امروز خود نیز تاکید کردند و متأسفانه از تلویزیون پخش نشد، جمهوریت و مردم از جایگاه و اهمیت فوق‌العاده‌ای در قانون اساسی ما برخوردار است و اینکه سخنرانی رییس‌جمهوری منتخب مردم از صدا و سیما پخش نمی‌شود یا گاهی سانسور می‌شود، خلاف جمهوریت و مردم‌سالاری نظام است. سخنگوی دولت با تأکید بر این که رئیس جمهور و دولت مطالبه‌ای فراقانونی ندارند گفت: صحبت‌های امروز رییس جمهوری ناظر بر تقویت جایگاه مردم‌سالاری نظام بود و ایشان دلسوزانه منتقد برخی رفتار‌ها و نگاه‌های تنگ‌نظر آن است که منجر به نهایتاً منجر به ناامیدی و قهر بخش زیادی از مردم با صندوق رای می‌شود. سخنگوی دولت بار دیگر از اقدام صدا و سیما در امتناع از پخش سخنرانی رئیس جمهوری انتقاد کرده و خواستار اصلاح رویه‌های موجود در بخش‌های خاصی از رسانه ملی شد.

divider1

ماجرای ازدواج میترا حجار و سینا حجازی لو رفت + تصاویر و بیوگرافی

مدتی پیش ماجرای ازدواج میترا حجار بازیگر کشورمان با سینا حجازی شکل گرفت و بسیاری از تصاویر این دو هنرمند در کنار یکدیگر به این ماجرا قوت بخشید ، اما “میترا حجار” در برنامه دورهمی اعلام کرد که مجرد است!

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

واکنش فرمانده سپاه به تهدید ترور سردار قاآنی

فرمانده کل سپاه با اشاره به تهدید فرماندهان سپاه از سوی آمریکایی‌ها، خطاب به آنان هشدار داد: کسانی که فرماندهان ما را به ترور تهدید کرده اند اگر زنده بمانند قطعا از این گفته خود پشیمان خواهند شد. به گزارش سپاه نیوز سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در گفت و گویی در واکنش به تهدید فرماندهان سپاه از سوی آمریکایی‌ها با بیان اینکه آن‌هایی که فرماندهان ما را به ترور تهدید کرده اند، اگر زنده بمانند، قطعا از این گفته خود پشیمان خواهند شد، گفت:دشمنان ما بخشی از پیامد‌های دردناک ترور سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را دریافت کردند و متوجه شدند که اگر چنین حرکاتی انجام بدهند با ضربات کوبنده و مستمری مواجه خواهند شد. وی افزود: هم آمریکایی ها، هم صهیونیست‌ها و هم دیگران بدانند که اگر فرماندهان ما را تهدید کنند، هیچ یک از فرماندهانشان نقطه امنی نخواهند یافت، یعنی اگر فرماندهان ما را تهدید به ترور کنند یا تهدیدشان را عملی کنند جان هیچ فرماندهی از آن‌ها در امان نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied