شمانیوز
شما نیوز

بیانیه رئیس قوه قضاییه در مورد معامله قرن

رئیس قوه قضاییه در مورد معامله قرن بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه رئیس قوه قضاییه در مورد معامله قرن

به گزارش شمانیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در مورد معامله قرن بیانیه ای صادر کرد.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ان فرعون علا فی الارض و جعل اهل‌ها شیعا یستضعف طائفۀ منهم یذبح ابنائهم و یستحیی نسائهم انه کان من المفسدین و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین

طرحی که روز گذشته رئیس جمهور تروریست رژیم امریکا برای محو حقوق ملت فلسطین با عنوان معامله‌ی قرن از آن رونمایی کرد، برگ دیگری از سلسله ترفند‌های فریب کارانه ی امریکایی ها برای تحکیم ظلم، تجاوز و اشغالگری است که قطعاً نخواهد توانست تا فریاد عدالت¬خواهی ملت فلسطین و دیگر آزادیخواهان جهان را که امروز در قامت مقاومت ظهور کرده است، خاموش کند.

تاریخ ثابت کرده است که ستیز با عدالت، شمشیر عدالت را تیزتر می‌کند، لذا امریکایی ها باید بیش از گذشته از خشم ملت فلسطین و دیگر ملت های منطقه در هراس و وحشت باشند. امریکایی ها باید بدانند که با غرس درخت ظلم نمی‌توان میوه‌ی صلح و آرامش را چید. امنیت و ثبات میوه‌های نهال عدالت هستند و عدالت نیز جز از راه تأمین همه‌ی حقوق ملت فلسطین و پایان کامل اشغالگری صهیونیست‌ها محقق نخواهد شد.

معامله‌ی قرن که بر پایه‌های ظلم و تجاوز بر ملت فلسطین بنا شده است، نه تن‌ها امنیت و ثبات را برای صهیونیست ها به ارمغان نخواهد آورد، بلکه ناامنی را بیش از گذشته در فلسطین اشغالی نهادینه خواهد کرد. امریکایی ها باید بدانند که سپر پوشالی معامله‌ی قرن، تاب ایستادگی در برابر شمشیر بران مقاومت را ندارد.

طرح معامله‌ی قرن مغایر با اصل بنیادین و آمره‌ی حقوق بین الملل یعنی حق تعیین سرنوشت ملت‌ها و نقض حاکمیت سرزمینی ملت فلسطین و نیز به رسمیت شناختن تجاوز و اشغالگری است، لذا نه تن‌ها هیچ مقبولیتی میان ملت‌های منطقه ندارد، بلکه از هیچ مشروعیت حقوقی نیز برخوردار نیست.

امریکا با این ترفند و زپرپاگذاشتن حقوق ملت فلسطین، بار دیگر حقوق بشر را به سخره گرفت. طرح معامله‌ی قرن، باید به-عنوان کیفرخواست ملت‌های آزاده‌ی جهان علیه رژیم امریکا به عنوان گستاخ ترین ناقض حقوق بشر در جهان در مجامع حقوق بشری مطرح شود. ملت‌های منطقه از مراجع حقوقی جهانی و نیز مجامع حقوق بشری دنیا انتظار دارند تا علیه رژیم قانون شکن امریکا به دلیل زیرپاگذاشتن اصول بنیادین حقوق بشر اقامه‌ی دعوا کنند.

جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که تنها مقاومت است که می‌تواند تضمین کننده‌ی حقوق ملت فلسطین و حافظ استقلال کشور‌های منطقه و ضامن امنیت منطقه باشد. تجربه‌ی چهار دهه ی گذشته ثابت کرده است که آن چیزی که خنجر تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کشور‌های منطقه و گسترش سرزمینی آن را به سپر دفاعی برای حفظ موجودیت این رژیم در داخل سرزمین های اشغالی محدود کرده است، صرفاً الگوی موفق مقاومت بوده است.

سیاست جمهوری اسلامی ایران در موضوع فلسطین که برآمده از اصل بدیهی تأمین حقوق ملت فلسطین است، هم برقراری عدالت را برای همه تضمین می¬کند و هم امنیت پایدار و ثبات فراگیر را برقرار خواهد کرد.

 

سیدابراهیم رئیسی
رئیس قوه ی قضاییه نهم بهمن ۱۳۹۸

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied