شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز جمعه 11 بهمن

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز جمعه 11 بهمن

صادقی: حاضرم در اجرای فرامین رهبری جانم را فدا کنم

محمود صادقی در نشست شورای اصلاح طلبان قم در پاسخ به سوال مکتوب ایرنا، بیان کرد: شورای نگهبان من را به استناد بند دوم ماده ۲۸ قانون اساسی یعنی عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی رد صلاحیت کرده است. وی به کنایه تصریح کرد: بند اول ماده ۲۸ عدم التزام به اسلام است که خوشبختانه من به خاطر آن رد صلاحیت نشده ام و به خاطر بند دوم آن که جنبه سیاسی دارد رد صلاحیت شده‌ام. وی با بیان گفت و گوی خودش و اعضای شورای نگهبان در رابطه با رد صلاحیتش اضافه کرد: به اعضای شورای نگهبان گفتم من با صراحت انتقاد می‌کنم نه با نفاق، من نفاق ندارم و با صراحت لهجه حق را فریاد می‌زنم و حاضر هستم در اجرای فرامین رهبری جانم را هم فدا کنم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان بحث خود را مسئولان شورای نگهبان تصریح کرد: به خاطر همین من همیشه انتقاد می‌کنم و با صراحت هم انتقاد می‌کنم. وی خاطرنشان کرد: من در مراجعه اخیر به شورای نگهبان و علت رد صلاحیتم به آن‌ها گفتم که به ولایت فقیه و نظام اسلامی اعتقاد راسخ دارم و هنوز حاضرم جانم را برایش فدا کنم. صادقی گفت: اگر امروز هم حادثه‌ای برای نظام رخ دهد باز هم برای حفظ آن ما راهی جبهه می‌شویم و به خاطر آن جانمان را فدا می‌کنیم.

divider1

سفر‌های توریستی از چین به ایران ممنوع می‌شود

معاون وزیر بهداشت از بازگشت ۷۰ ایرانی مقیم ووهان چین در هفته آینده خبر داد و گفت:سفرهای تفریحی از چین به ایران ممنوع و سفرهای کاری نیز محدود می شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1انتقادات میرسلیم از رئیس جمهور

میرسلیم گفت:‌ اگر آقای روحانی به جاى توهین به مجمع و ابراز بیانات تحقیرآمیز و یا به جاى استفاده از فرصت سخنرانى عمومى و مطبوعات یا کلاً رسانه‌هاى جمعى، و اظهار مطالبى که جنبه شماتت و تبلیغات سیاسى دارد، روش هم اندیشى توأم با همدلى بکار گرفته شود نتایج مثبت، سریع‌تر و بهتر حاصل مى‌شود و هیچ مسئولیتى نیز لوث نمى‌گردد.این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز حتى براى عامه مردم ما این سؤال مطرح است که چگونه با پیوستن بدون قید و شرط ما به FATF و با فراموش کردن ملاحظات مصلحتى، مبادلات بانکى موجود على رغم تحریم هاى ظالمانه آمریکا ، تسهیل مى شود؛ رئیس محترم جمهورى چگونه تضمین مى‌کند که FATF مشکلات ناشى از تحریم‌ها را کاهش خواهد داد یا برطرف خواهد کرد؟ بعلاوه چگونه از دبیرخانه FATF این اطمینان را کسب مى‌کنند که اطلاعات مالى و معاملاتى خارجى ما در شرایط اضطرارى و قهرى کنونى از طریق این کارگروه، مورد سوء استفاده آمریکا و اذنابش قرارنمى‌گیرد و حلقه محاصره علیه ما را تنگ‌تر نمى‌کند؟

divider1

ولی الله شیراندامی درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

«ولی‌الله شیراندامی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون عصر امروز(جمعه ۱۱ بهمن) درگذشت.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

واکنش اکرمی به رد صلاحیت‌ها: ملاک حال افراد است

 
عضو جامعه روحانیت مبارز کشور ملاک احراز صلاحیت را «حال» افراد دانست و با بیان اینکه کسانی که محکومیت قضایی ندارند و انقلاب اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند، صلاحیتشان باید احراز شود، تاکید کرد: معتقدم مطلعین و آگاهان بنشینند با خود شورای نگهبان صحبت کنند.«سیدرضا اکرمی» روز جمعه در گفتگو با ایرنا با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، تاکید کرد: در چهل سال گذشته و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود کارشکنی قدرت‌های جهانی، ایران در بسیاری از علوم در منطقه و جهان سرآمد شده است.وی افزود: همه دستاورد‌های کشور در حوزه بهداشت، صنعت، ارتباطات، تحصیلات، اقتصاد، علم و رفاه با حفظ اقتدار و استقلال ملی به دست آمده است.رییس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به حضور و فعالیت خود پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: به عنوان کسی که قبل و بعد از انقلاب را تجربه کرده ام باید اعلام کنم کسی نمی‌تواند ایران ۹۸ را با ایران ۵۸ از لحاظ توسعه و استقلال مقایسه کند.

divider1

همسر استاد شجریان: عزیز ما به خانه برگشت

کتایون خوانساری، همسر استاد محمدرضا شجریان در پست اینستاگرامی از بازگشت ایشان به منزل خبر داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

جلسه ویژه برای «کرونا» با حضور جهانگیری

 
جلسه بررسی راهکار‌های پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور و مقابله با این ویروس تا ساعتی دیگر به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار می‌شود.در پی انتشار ویروس کرونا در کشور‌های مختلف و اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان جهانی بهداشت، تا ساعتی دیگر جلسه‌ای به ریاست اسحاق جهانگیری و با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاعات، کشور، امور خارجه، راه وشهرسازی و نمایندگان سایر دستگاه‌های ذیربط برگزار خواهد شد تا برنامه ریزی و تهمیدات لازم برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور انجام و راهکار‌های مقابله با این ویروس بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

divider1

تقابل جذاب قلعه نویی در آخرین بازی لیگ برتری اش

هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر امروز با انجام ۵ بازی آغاز می‌شود که در حساس‌ترین بازی سپاهان در خانه از فولاد پذیرایی می‌کند؛ دیداری که شاید آخرین حضور قلعه نویی در سپاهان باشد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

مجلس قوی از نگاه دانش جعفری

داوود دانش جعفری در جلسه پویش اقتصادی راه نو با موضوع اولویت‌های اقتصادی مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس مکانی است که مظهر کار گروهی است. اینگونه نیست که هر نماینده ایده خود را بتواند به تنهایی عملی کند، برای هر کاری نیاز به یک اراده دسته جمعی در مجلس است.وی در ادامه اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم مجلس قدرت اجماع سازی است. بحث گم شدن وظایف نمایندگان مجلس بسیار مهم است. مجلس محدودیت‌هایی دارد و نمی‌تواند به همه آرزو‌های خود برسد. امروز در مجالس دنیا زمانی که یک لایحه به مجلس می‌رود مجلس حق دارد آره یا نه بگوید. یعنی یا کل آن را می‌پذیرد یا نمی‌پذیرد. چانه زنی‌ها به بیرون از مجلس باز می‌گردد. ما امروز یک پدیده‌ای داریم بسیاری از لوایح زمانی به مجلس می‌آید ۱۸۰ درجه ماهیت آن تغییر می‌کند.این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: یکی از بحث‌های اساسی روشن کردن وظیفه مجلس است. یکسری از وظایف اجرایی را نمی‌توان به تنهایی بر دوش مجلس انداخت. تنظیم رابطه بین کارآیی و عدالت بسیار مهم است. این نقص در مجلس زیاد است. بعضا در بحث‌های اقتصاد اثباتی و هنجاری همیشه بعد هنجاری را در نظر می‌گیرند و راه اثباتی برای آن ارائه نمی‌کنند. ما باید یک چارچوب برای حکمرانی مجلس داشته باشیم و نباید هر فرد تک به تک جلو برود.وی در پایان افزود: یک مجلس قوی مجلسی است که قدرت اجماع سازی قوی دارد و می‌تواند در راستای حل مشکلات قدم بردارد.

divider1

تاییدشدگان مسکن ملی پیامک دریافت می‌کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حداکثر تا روز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه به افراد واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن پیامک ارسال می‌شود گفت: تایید شدگان باید به سایت مراجعه کنند و از مکان ارایه مدارک مطلع شوند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

علم‌الهدی: فشارِ امروز نتیجه برجام است

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: ما تا زمانی که ارتباطمان با اهل بیت برقرار است دشمن از پس ما بر نمی‌آید. حوادثی که در هفته گذشته اتفاق افتاد و سقوط هواپیمای آمریکایی ثابت کرد دیگر آمریکا راه مقابله‌اش با ما منحصر به خدعه و فریب شده است. ما باید حواسمان باشد که فریب نخوریم. یکی از توطئه‌های آمریکا که برخی مسئولین هم فریب خوردند این است که آمریکا می‌خواهد ثابت کند بین معیشت و مقاومت قطب بندی وجود دارد و معیشت با مقاومت نمی‌خواند. برایان هوک از دو سال قبل گروهی تشکیل داده با عنوان اقدام علیه ایران و همانی است که سردار قاآنی را هم تهدید به ترور کرد. او در حاشیه نشست قطر گفت که کار ما با ملت ایران این است که آن‌ها را دعوت به مذاکره می‌کنیم، اما آن‌ها فقر را بر مذاکره ترجیح می‌دهند. این توطئه آمریکا است که معیشت با مقاومت نمی‌سازد. وی ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولین ما هم ندانسته این را می‌پذیرند و گافی در صحبت‌های خود می‌دهند که باعث می‌شود آمریکا ما را تحقیر کند. نتیجه مذاکره برای مردم ما مشخص است؛ شما سه سال در برجام مذاکره کردید و فشار بر مردم ما بیشتر شد. این مردم عقل، فهم و شعور دارند و می‌فهمند این فشار نتیجه همان مذاکره برجامی است و شما باز دم از مذاکره می‌زنید! آدم از برخی مسئولین تعجب می‌کند که با درایتشان چطور اینگونه گاف می‌دهند.

divider1

فرکی از هدایت پیکان استعفا داد

حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال پیکان پس از شکست سنگین خانگی تیمش مقابل شاهین شهرداری بوشهر، از سرمربیگری این تیم استعفا کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

موحدی کرمانی: لیستی رأی ندهید

محمّدعلی موحدی کرمانی، امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۱۱ بهمن) تهران انتخابات ۲ اسفند را مورد اشاره قرار داد و خطاب به مردم گفت: خدا فرمان داده که امانت‌ها را به صاحبان بدهید. امانت را به کسی که در آن خیانت می‌کند، ندهید. بیدار باشید. اینطور نباشد که به یک لیست نگاه کنید و بگویید از این چند نفر خوشمان می‌آید رأی می‌دهیم و از این چند نفر خوشمان نمی‌آید پس رأی نمی‌دهیم. بدانیم که روز قیامت باید جواب بدهیم. آیا این آدم واقعاً می‌خواهد خدمت کند یا آمده تا جیبش را پر کند و اقوام و دوستان خود را در مناصب حاکم کند؟ توصیه دوم موحدی کرمانی به مردم این بود که گول شعار‌ها را نخورند: «گول وعده‌ها را نخورید. به کسانی که می‌گویند فلان راه را درست می‌کنیم و وعده‌هایی از این قبیل، رأی ندهید. ببیند آیا او متدین است یا خیر؟ ما از شعار‌های دروغین خسته شده‌ایم. چنانچه خودتان افراد را می‌شناسید، خودتان انتخاب کنید، اگر نه، از افراد مورد اعتماد سؤال کنید. لیستی رأی ندهید، بلکه تک‌تک افراد را بشناسید و بعد رأی دهید.

divider1

علائم بیماری ویروسی کرونا

علائم بیماری ویروسی کرونا چیست؟ باید بدانید که تمامی علائم به یک آنفولانزا یا سرماخوردگی شدید شباهت دارد. همین امر تشخیص ابتلا را دشوار می‌سازد. اما نشانه‌های • تب • سرفه‌های شدید • دشواری تنفس • تنگی نفس را باید مدنظر قرار دهید.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

چادر مشکی ۷۰۰ هزار تومانی بیش از ۲ میلیون تومان فروش می‌رود

اسدالله سلیمانی، مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب با بیان اینکه هیچ نظارتی بر بازار چادر مشکی وجود ندارد، گفت: مسئولین مدام از رصد بازار سخن می‌گویند، ولی در عمل هیچ اتفاقی در بازار نیفتاده و با نزدیک شدن به شب عید افزایش قیمت‌ها غوغا شده است. مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب تصریح کرد: امروز تولید چادرمشکی یک کار فرهنگی نیاز دارد باید از فروشندگان پرسید چرا یک چادرمشکی که ۱۰۰ هزار تومان بود امروز به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است ارزان‌ترین چادر‌ها ۱۳۰ هزار تومان بود که به ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان رسیده است در مجموع در بازار چادر زیر ۲۵۰ هزار تومانی نیست. سلیمانی با اشاره به اینکه گرانترین چادر یاردی ۹۰ هزار تومان است گفت: با محاسبه سود دوخت و سایر هزینه‌ها نباید این چادر بیشتر از ۷۰۰ هزار تومان در بازار به فروش برسد، اما امروز این چادر‌ها بالای دو میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. وی با اعلام اینکه هیچ نظارتی بر بازار چادر مشکی وجود ندارد، گفت: مسئولین مدام از رصد بازار و تعیین و تکلیف این پارچه سخن می‌گویند، ولی در عمل هیچ اتفاقی در بازار نیفتاده و با نزدیک شدن به شب عید افزایش قیمت‌ها حتی بیشتر هم شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied