شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 12 بهمن

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 12 بهمن

«پهلوانِ پدیده» در فرودگاه کیش رؤیت شد

محسن پهلوان (محکوم پرونده پدیده شاندیز) در فرودگاه کیش رویت شده است. اوایل مرداد امسال بود که حکم این متهم در پرونده پدیده شاندیز حبس ابد اعلام شد.محسن پهلوان مقدم فرزند اسدالله در جریان پرونده پدیده شاندیز با عنایت به قواعد تعدد معنوی جرم بلحاظ نقش برجسته‌ای که در شرکت پدیده شاندیز بعنوان مدیر عامل داشته و به عبارتی سردسته تخلفات و عناوین مجرمانه را در شرکت مذبور برعهده داشته است، همچنین هدایت و رهبری شبکه کلاهبرداری با استفاده از تبلیغات عامه جهت فروش سهام با قیمت کاذب از سوی ایشان بوده است و توجهاً به عدم اقدام مؤثر وی در مقام عمل تا زمان صدور حکم در راستای استرداد اموال سهامداران به تحمل حبس ابد (از مجازات تعزیری درجه یک) مضافاً استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقول و سهام شرکت پدیده که من غیر حق توسط وی تصاحب یا تصرف یا منتقل گردیده است به اشخاص (ذی نفعان) و جزای نقدی معادل مجموع آن به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران و محکومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی (استخدام در مشاغل دولتی).وی حالا در فرودگاه کیش حضور داشته است. در این خصوص سردبیر خبرگزاری میزان اعلام کرد: «علت حضور وی این بوده که در رابطه با تسریع در اجرای حکم پرونده پدیده به منظور بازگشت اموال سهامداران به بیت المال و تحت نظارت قضایی گرفته است.»

divider1

فرود اضطراری پرواز رامسر به تهران + جزئیات 

پرواز رامسر به تهران بعلت بدی هوا در فرودگاه یزد به زمین نشست.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید 

 

divider1

کنایه کرباسچی به روحانی درباره رد صلاحیت‌ها

روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:غلامحسین کرباسچی در روزنامه سازندگی نوشت: رئیس‌جمهور سخنان مهمی در رابطه با موضوع انتخابات و شرایط امروز کشور بیان کرد. اگرچه من با محتوای سخنان ایشان موافق هستم، اما ملاحظاتی تکمیلی در این‌باره دارم. گمان می‌کنم این توقع از آقای روحانی نمی‌رود که فقط در آستانه انتخابات سخنرانی‌ای با چنین محتوایی داشته باشد. بلکه مردم توقع دارند در طول این مدت دولت زمینه‌های عملی و اجرایی شدن این سخنان را فراهم می‌کرد. به عنوان نمونه لایحه دولت درباره اصلاح قانون انتخابات از سوی خود دولت و حامیان آن در مجلس پیگیری می‌شد تا نقش احزاب در انتخابات تثبیت می‌شد و مسئولیت وزارت کشور در این زمینه بیش از همه نهاد‌ها بوده است. از سوی دیگر بسیاری از پرونده‌هایی که (چه مالی و چه غیرمالی) درباره آن‌ها اقدام می‌شود (چه در دستگاه‌های اجرایی و چه در دستگاه‌های نظارتی)، بعضا ساخته و پرداخته خود نهاد‌های درون دولت است و خود مامورین دولت خیلی از این پرونده‌ها را تهیه کرده‌اند. در ارتباط با شورای نگهبان و دستگاه‌های قضایی این تمهیدات باید انجام می‌شد تا در شب انتخابات از آن برداشت به تقابل میان دولت و شورای نگهبان شود. چه آنکه خود این امر زمینه‌ای برای دلسرد کردن مردم خواهد بود. اینکه مسائل اختلافی به این شکل عمومی شده و آن را بین مردم بکشانیم اتفاقا به دلسرد شدن بیشتر آن‌ها خواهد انجامید. وی در پایان به کنایه نوشت: در مثل مناقشه نیست: «فی‌الصیف ضیعت اللبن» زنی تابستان از همسر مسن و ثروتمندش جدا شد و با جوانی فقیر ازدواج کرد، زمستان نیازمند شد از شوهر اولش کمی شیر خواست. پیرمرد گفت: «فی الصیف ضیعت اللبن»؛ یعنی همان تابستان که رفتی شیر را هم از بین بردی. مثل کسی است که موقعیت و فرصت‌های خوب را از دست می‌دهد.

divider1

جزئیات پرداخت یارانه نقدی در سال ۹۹

پرداخت یارانه نقدی سال آینده پس از ۱۰ سال پرداخت تغییر خواهد کرد و بنا بر اعلام کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، قرار است ۲۷ هزار تومان به مبلغ مصوب (۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان) به عنوان سبد حمایت معیشتی اضافه و در مجموع ۷۲۵۰۰ تومان برای هر نفر واریز شود.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید 

 

divider1

رکورددار رای آوری مجلس چه کسی است؟

تاکنون در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی اکبر هاشمی رفسنجانی با یک میلیون و ۸۹۱ هزار و ۲۶۴ در انتخابات مجلس دوم بالاترین رای و غلامعلی حدادعادل با ۸۴۴ هزار و ۲۳۰ رای در انتخابات مجلس هشتم پایین‌ترین رای را به عنوان نفر اول ادوار مختلف انتخابات مجلس به نام خود ثبت کرده‌اند.

divider1

روایت شوک آور از حضور شهید سردار سلیمانی در خانه داعشی + فیلم

فیلمی درباره ماجرای حضور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران در خانه یک داعشی در بوکمال سوریه را مشاهده می‌کنید.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید 

 

divider1

کدخدایی: ۲ هزار داوطلب دیگر تائید صلاحیت شدند

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، روز شنبه در نشست خبری خود با تاکید بر اینکه در دور اول حدود ۵۰ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند، گفت: در مرحله دوم بررسی صلاحیت ها، ۲ هزار نفر به تاییدیه‌های شورای نگهبان اضافه شد.

divider1

شمار قربانیان «کرونا» در چین به ۲۵۹ نفر رسید

دولت چین از افزایش آمار تلفات ویروس «کرونا» به ۲۵۹ نفر خبر داد.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید 

 

divider1

پژمانفر: لاریجانی اجازه نمی‌دهد مجلس زبان ملت باشد

پژمانفر با انتقاد از رفتار هیئت رئیسه مجلس دهم، اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل ضعف مجلس دهم آن است که معمولاً اجازه صحبت به نمایندگان داده نمی‌شود و آنان بسیاری از اوقات نمی‌توانند تذکر و اخطار‌های قانونی خود را به ویژه درباره مسائل مهم مطرح کنند.عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه لاریجانی اجازه نمی‌دهد که مجلس زبان ملت باشد، تصریح کرد: فضای استبداد و دیکتاتوری حاکم در مجلس باعث شده است که حرف ملت در مجلس مطرح نشود و این مسئله تاثیر زیادی در ضعف مجلس داشته است.

divider1

استراماچونی علت رفتن از استقلال  را فاش کرد + عکس 

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال بار دیگر تاکید کرد مسائل سیاسی نه ورزشی در خارج از مستطیل سبز در تصمیمش برای رفتن از ایران تاثیرگذار بوده است.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید 

 

divider1

ارزیابی فعال اصلاح‌طلب از اظهارات اخیر آیت‌الله مصباح

عبدالله ناصری در ارزیابی اظهارات اخیر آیت‌الله مصباح می‌گوید، از همان ابتدای دولت آیت‌الله هاشمی، او تلاش داشت که شاگردان خود را برای تحصیلات تکمیلی به کشور‌های خارجی بفرستد. علاوه بر این بسیاری از اعضای هیات علمی موسسه آیت‌الله مصباح کسانی هستند که تحصیلات خود را در کشور‌های اروپا، کانادا و آمریکا سپری کرده‌اند. عبدالله ناصری، فعال سیاسی و تحلیلگر در ارزیابی اظهارات اخیر آیت‌الله مصباح که برخی افراد تحصیل کرده خارج کشور را به داشتن ارتباطات پنهانی با آمریکا و انگلیس و نیز هم پیاله بودن آن‌ها خطاب کرده بود، به خبرنگار «انتخاب» گفت: «نوع نگاه و رویکرد آیت‌الله مصباح را از دو منظر می‌توان مورد تحلیل قرار داد. در سطح اول، نگاه او را می‌توان ناشی از تئوری توهم توطئه ارزیابی کرد. بر اساس این تئوری با نگاهی منفی همه دستاورد‌ها و رویکرد‌های غرب مخرب و بد محسوب می‌شوند و همه داشته‌ها داخلی مثبت و خوب ارزیابی می‌شوند.» وی افزود: «واقعیت این است که جامعه غرب علاوه بر توسعه چشم‌گیر در زمینه علوم طبیعی و تجربی، طی سده‌های گذشته در زمینه علوم انسانی و روش‌مند کردن نگاه به این حوزه نیز پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته اند. در این میان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های قابل توجه در حوزه علوم انسانی که در غرب نگاهی ویژه به آن دارند را می‌توان در حوزه مدل توسعه و پیشرفت جوامع ارزیابی کرد. بنابراین، اینکه مقام سیاسی کشورمان یا هر شخص دیگری در این کشور‌ها تحصیل کرده باشند نمی‌تواند محل خطا و انتقاد جدی باشد.»

divider1

ایرباس۳۱۹ هنگام فرود در فرودگاه کرمانشاه از باند منحرف شد

یک فروند ایرباس ۳۱۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر که تهران را به مقصد کرمانشاه ترک کرده بود حوالی ساعت ۶ صبح امروز به هنگام فرود در فرودگاه کرمانشاه بدلیل نقص چرخ جلو، از باند منحرف شد.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید 

divider1

روحانی برای تایید صلاحیت دامادش رایزنی کرده است؟
 
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در نشست خبری امروز خود، در خصوص تعریف عدم التزام به اسلام گفت: وقتی این مسأله مطرح می‌شود یعنی شما عملا بخشی از احکام اسلام را رعایت نمی‌کنید و به معنای عدم مسلمان بودن نیست. اگر مسلمانی شرب خمر داشته باشد کاری کرده که عدم التزام به اسلام است و فرد همچنان مسلمان است. فردی که مدعی است ٩ متر عمامه استفاده می‌کند و عدم التزام به اسلام گرفته در شورای نگهبان حاضر شد و ما به شوخی گفتیم استفاده از این متراژ عمامه مصداق اسراف است و این هم عدم التزام به قوانین اسلامی است.وی در خصوص رفت و آمد‌های اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان نیز گفت: طی یکی و دو سال گذشته اعلام کردیم که درب شورای نگهبان به روی هیچکس بسته نیست و دو روز پیش دبیرکل یکی از احزاب اینجا بود، قبل آن جمعی از فعالان سیاسی آمدند و برای ما جناح‌بندی به هیچ‌عنوان مطرح نیست و گوش ما برای شنیدن صحبت دلسوزان نظام همیشه آماده است.کدخدایی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جمهور برای تایید صلاحیت داماد خود با شورای نگهبان رایزنی کرده است، گفت: در خصوص این فرد رایزنی صورت نگرفته است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied