شمانیوز
شما نیوز

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در گفت‌وگو با شمانیوز:

نمایندگان مجلس پیمانکار دست دوم نیستند/ مردم انتظار دارند نمایندگان شأن و جایگاه نمایندگی را حفظ کنند

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: نمایندگان مجلس پیمانکار دست دوم مجلس نیستند که بخواهند از دولت پروژه بگیرند و بعد هم بگویند که خیابان شهرشان و روستایشان را آسفالت کرده‌اند.

نمایندگان مجلس پیمانکار دست دوم نیستند/ مردم انتظار دارند نمایندگان شأن و جایگاه نمایندگی را حفظ کنند

ابوالقاسم رئوفیان، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با بیان اینکه کاندیداهای مجلس یازدهم باید به دور از هر گونه تخریب و رقابت غیراخلاقی به انتخابات مجلس یازدهم ورود پیدا کنند، اظهار کرد: کاندیداها باید به توانایی‌های خودشان بپردازند و  از برنامه‌هایشان برای مردم بگویند.

وی با بیان اینکه نباید از تخریب رقبا به عنوان نردبانی برای ورود به مجلس استفاده کرد، یادآور شد: نامزدهای انتخاباتی نباید وعده‌های خارج از اصول و چهارچوب سر دهند؛ یعنی آنچه که در حوزه اختیارات یک نماینده و دستورکار او باشد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین بیان کرد: نمایندگان مجلس پیمانکار دست دوم مجلس نیستند که بخواهند از دولت پروژه بگیرند و بعد هم بگویند که خیابان شهرشان و روستایشان را آسفالت کرده‌اند یا پروژه عمرانی انجام می‌دهند؛ آسفالت خیابان هیچ ربطی به وظایفی نمایندگی ندارد؛ چون یک نماینده دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت را برعهده دارد، ولی متأسفانه جای نماینده و پیمانکار تغییر کرده است.

رئوفیان با بیان اینکه مردم انتظار دارند که نمایندگانشان شأن نمایندگی را رعایت و با آنها در کمال شفافیت و صداقت برخورد کنند، یادآور شد: این موارد به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دوم اسفند کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه توجه به جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی از ضروریات کشور است، اظهار کرد: قانون اساسی جایگاه مجلس را به عنوان قوه ناظر و قانون‌گذار برای توسعه و پیشرفت کشور در نظر گرفته است.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس و با توجه به شرایطی که کشور از بعد اقتصادی و امنیتی در آن قرار دارد، نیازمند آن هستیم که مجلسی مقتدر، انقلابی و با روحیه جهادی داشته باشیم و با توجه به حاکمیت مردم سالاری دینی در کشور، این انتخاب مهم توسط مردم رقم می‌خورد.

رئوفیان خاطرنشان کرد: مجالسی که در طول ۱۰ دوره روی کار آمدند، با نوساناتی همراه بودند، گاه مجلس‌های مقتدری داشتیم و گاه نیز با چالش‌هایی در مجلس روبه‌رو بودیم، بنابراین انتظارمان از مردم و کاندیداها این است بدانند زمانی کرسی قانونگذاری را تصرف می‌کنند که باید شجاعانه و دغدغه‌مند و براساس زیرساخت‌ها و شرایط اقتصادی کنونی، برای رفاه و معیشت مردم تصمیم‌های شجاعانه و درست بگیرند.

وی با اشاره به اینکه مجلس باید در انتخاب افراد در رئوس دستگاه‌های اجرایی تعهد و توانمندی را مد نظر قرار دهد، گفت: نمایندگان باید همسو با هدایت‌های مقام معظم رهبری حرکت کنند، امروز کشور برای عبور از بحران‌های به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی نیازمند است.

دبیرکل حزب اسلامی ایران با تصریح اینکه امیدوارم مجلس یازدهم جایگاه خود را متناسب با قانون اساسی و نیاز مردم تعریف و ایفای نقش کند، خاطرنشان کرد: مردم به افرادی رأی دهند که دنبال مطامع شخصی، حزبی، مال‌اندوزی و دنیا طلبی نباشند و هم‌وغم، تخصص و تعهدشان را پای نظام و مرم بریزند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied