شمانیوز
شما نیوز

ابوترابی در گفت‌وگو با شمانیوز:

یک میلیون و 200 هزار تومان عیدی پاسحگوی نیازهای خانواده نیست/ دولت به مصوبه سال 98 مجلس عمل نکرد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: من مانده‌ام دولت چطور از رویش آمده یک میلیون و 200 هزار تومان را به عنوان عیدی و پاداش آخر سال برای کارمندان، فرهنگیان و بازنشستگان در نظر بگیرد، او نمی‌داند که یک کارمندان با این مبلغ اندک نمی‌تواند از پس تأمین هزینه‌های خانواده در شب عید برآید.

یک میلیون و 200 هزار تومان عیدی پاسحگوی نیازهای خانواده نیست/ دولت به مصوبه سال 98 مجلس عمل نکرد

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره اعتراض کارمندان، فرهنگیان و بازنشستگان به میزان عیدی و پاداش آخر سال اظهار کرد: واقعاً این مبلغ پاسخگوی این دو قشر آن هم با تورم 50 درصدی نیست، منتها ادعای دولت این است که بودجه ندارد و در وضعیتی قرار ندارد که بتواند بیش از این مبلغ عیدی را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در سال 98 مجلس مصوب کرد حدود 38 درصد به حقوق و مزایای افرادی که حقوق دریافتی‌شان بسیار کم است، افزوده شود، گفت: همچنین آنهایی که بین 7 میلیون تا 9 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کردند، حدود 20 درصد به حقوقشان اضافه می‌شد و نیز براین اساس مقرر شد آنهایی که بالای 9 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کردند، حدود 10 درصد به حقوقشان افزوده شود؛ یعنی مجلس برای حقوق‌های بالا درصد افزایش بسیار کمی را در نظر گرفت و برای حقوق‌های پایین درصد افزایش 40 درصدی؛ بنابراین این به معنای عدالت در شرایط سخت اقتصادی است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه افزود: اما دولت به این مصوبه مجلس عمل نکرد و مشکلات بعدی را در پی داشت.

ابوترابی تصریح کرد: من مانده‌ام دولت چطور از رویش آمده که یک میلیون و 200 هزار تومان را به عنوان عیدی و پاداش آخر سال برای کارمندان و فرهنگیان در نظر گرفته، او نمی‌داند که یک کارمندان با این مبلغ اندک نمی‌تواند از پس تأمین هزینه‌های خانواده در شب عید برآید، مثلاً پدر خانواده با این پول چگونه هم میوه عید را تأمین کند، آجیل عید را تأمین کند، برای اعضای خانواده پوشاک خریداری کند، به مسافرت برود و خیلی از مسائل دیگر. گاهی اوقات فکر می‌کنم دولت عمداً می‌خواهد مردم را ناراضی کند.

وی با بیان اینکه مجلس دهم در بُعد قانون‌گذاری قوی عمل کرد، یادآور شد: اما در بُعد نظارت که مهمتر از قانون‌گذاری است، ضعیف عمل کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied