شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با شمانیوز:

طرح اقدام ملی مسکن با ریزش مشتری روبه‌رو شده است/ اقشار کم‌درآمد در طرح ملی مسکن نادیده گرفته شدند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حدود نیمی از افرادی که نام‌نویسی کرده بودند، به دلایل مختلف انصراف دادند یا حذف شدند و احتمال می‌رود نیمی دیگر از ثبت‌نام کنندگان به مرور زمان انصراف دهند و درخواست بازگشت پول‌هایشان را کنند.

طرح اقدام ملی مسکن با ریزش مشتری روبه‌رو شده است/ اقشار کم‌درآمد در طرح ملی مسکن نادیده گرفته شدند

سید هادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره طرح ملی مسکن اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن، گروه هدف بسیار محدودی را پوشش می‌دهد و برای اقشار ضعیف فایده ندارد، بلکه برای اقشار متوسط به بالا مفید است؛ چون افرادی که در این طرح ثبت‌نام می‌کنند، باید ماهیانه حدود دو میلیون تومان قسط پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه در داخل شهر تهران هیچ فضایی برای اجرایی کردن این طرح وجود ندارد، گفت: این طرح قرار است در حاشیه تهران و یا شهرهای جدیدی اجرایی شود.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: واگذاری زمین در طرح اقدام ملی مسکن، همانند مسکن مهر بر عهده دولت است، اما مشکل اصلی در موضوع ساخت است؛ چون همانطور که اشاره کردم باید ماهیانه دو میلیون تومان هر فردی بابت اقساط مسکن ملی به مدت 15 سال پرداخت کند.

 

بهادری با بیان اینکه واقعاً برای اقشار کم‌درآمد پرداخت ماهانه دو میلیون تومان زیاد است، یادآور شد: شاید ساکنان پایتخت بتوانند این هزینه را تأمین کنند، ولی در شهرستان‌ها درآمد افراد به زور کفاف زندگی عادی‌شان را می‌دهد چه برسد که بخواهند ماهانه دو میلیون تومان قسط پرداخت کنند.

وی گفت: ابتدا که دولت کلید طرح اقدام ملی مسکن را زد، تعداد بسیار زیادی از افراد در این طرح ثبت‌نام کردند، اما بررسی‌ها و آمار نشان می‌دهد که بعدها این طرح با کلی ریزش مواجه بوده؛ چون به بهانه‌های مختلف شرایط برخی از ثبت‌نام‌کنندگان احراز نشد یا از جذابیت‌هایی برخوردار نبوده است.

 

عضو کمیسیون عمران عنوان کرد: حدود نیمی از افرادی که نام‌نویسی کرده بودند، به دلایل مختلف انصراف دادند یا حذف شدند و احتمال می‌رود نیمی دیگر از ثبت‌نام کنندگان به مرور زمان انصراف دهند و درخواست بازگشت پول‌هایشان را کنند.

بهادری گفت: ما مخالف این طرح نیستیم، اما منتقد این هستیم که چرا باید جامعه هدف این طرح محدود باشد؟ یا چرا نباید پیش از اجرای پروژه مسکن ملی با کارشناسان و صاحبان نظر، مشورت می‌کرد؟

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied