شمانیوز
شما نیوز

تاکید نماینده ولی فقیه برای حضور در انتخابات

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه انتخابات نماد قدرت ملی است، حضور همگانی در انتخابات و پای صندوق‌های رای را اصل مهم برای افزایش اقتدار و امنیت کشور دانست.

تاکید نماینده ولی فقیه برای حضور در انتخابات

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر : حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و مادر اظهار داشت: حضرت امام راحل بارها و بارها بر نقش زنان در همه عرصه‌ها به ویژه انقلاب اسلامی تاکید داشته‌اند.

وی حضور و تأثیرگذاری بانوان و زنان را در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی را تأثیرگذار دانست و با تبریک ولادت حضرت امام راحل نیز گفت: حضرت امام راحل یک مولود مبارک بود که برکت زیادی داشته است و این انقلاب و نهضت اسلامی زمینه ساز انقلاب و نهضت جهانی حضرت مهدی (عج) خواهد بود.

وی صدور فتوای تاریخی حضرت امام راحل مبنی بر قتل سلمان رشدی که به پیامبر اسلام اهانت کرده بود را نشانه به روز حضرت امام راحل دانست و گفت: وی در عین حال که به روز بود از اصول و مبانی اعتقادی عقب نشینی نکرده است.

وی همچنین با گرامیداشت شهادت شهید محلاتی و ۴۰ نفر از یارانش به وسیله عمال آمریکایی‌ها، تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، یاد و خاطره نماینده فقید و سابق ولی فقیه در استان را گرام داشت و رحلت این عالم ربانی را به مقام معظم رهبری و بیت آیت الله طبرسی و مردم مازندران تسلیت گفت.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: طبق این بنیانیه، جمهوری اسلامی متحجر و برابر پدیده‌های نو به نو فاقد احساس و ادارک نیست ولی به اصول خود پایبند و مرزبندی برابر دشمنان حساس است و از خطوط اصلی خود بی مبادلاتی نمی‌کند.

امام جمعه ساری یادآور شد: نباید فقط نگاهمان با شرایط روز باشد و به مبانی اعتقادی توجه نکنیم و باید بین مبانی و مقتضیات روز جمع بندی کنیم.

انتخابات جمع ارزش‌ها و مقتضیات امروزی است

وی انتخابات و جمهوری اسلامی را جمع ارزش‌ها و مقتضیات امروزی دانست و گفت: ما مبانی دینی خود را در قالب مردم سالاری عرضه کنیم وانتخابات را عمومی کنیم و برای مردم حق رأی قائل باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با عنوان اینکه رأی ملت در انتخاب‌ها دخیل است، تصریح کرد: انتخابت نمونه‌ای از جمع مبانی اعتقادی و مقتضیات روز و زمان است زیرا نظام اسلامی، جمهوری و اسلامی و متکی بر آرای مردم است.

امام جمعه ساری با اشاره به شروع تبلیغات انتخابات مجلس از داوطلبان و طرفداران خواست تا اخلاق را رعایت کنند و یکدیگر را تخریب نکنند و گفت: داوطلبان برنامه‌ها و حرف‌های خود را بگوییند و از دادن وعده‌های بلندپروازانه و نادرست پرهیز کنند.

حجت الاسلام محمدی، حسن انتخاب و انتخاب احسن را امری مهم و ضروری دانست و خواستار شناسایی افراد لایق برای ورود به مجلس شد و گفت: شایسته‌ترین ها را انتخاب و روانه مجلس کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه دشمنان نقشه‌هایشان را برای انتخابات برنامه ریزی کرده‌اند، خواستار بصیرت مردم شد و گفت: نباید میدان و فرصت به دشمن و فتنه گران داد و نباید انتخابات و شورای نگهبان را زیر سوال برد و نباید گفت انتخابات تشریفاتی است زیرا این بزرگترین ضربه به جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه انتخابات نماد قدرت ملی است و نباید آن را زیر سوال برد گفت: نمک شناسی آن است که قدرشناسی کنیم و انتخابات را مورد تشکیک قرار ندهیم زیرا انتخابات در کشور از همه جای دنیا سالم‌تر و منظقی تر است.

امام جمعه ساری با اشاره به اهمیت انتخابات برای افزودن اقتدار ملت و امنیت ملی از روز دوم اسفند به عنوان روز جهاد اکبر یاد و تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر کسی به ایران و امنیت ان علاقمند است باید در انتخابات شرکت کند و حضور همگانی در انتخابات لازم و ضروری است.

حجت الاسلام محمدی لائینی در بخشی از سخنانش با تاکید براینکه سبک تقوایی را در زندگی پیاده کنیم، گفت: تقوای در زندگیی سبب خوشبختی و صلح می‌شود.

وی با اشاره به فرازی از خطبه پیامبر گرامی اسلام (ص) با تاکید برپیشه کردن تقوای الهی گفت: انسان دارای نهان و آشکار است و باید آن را به شکل درستی مدیریت کند.

وی ادامه داد: انسان از نظر روانشانی دارای سه بعد شخصیتی است و در همه حوزه‌ها خداوند انسان را به تقوی دعوت کرده است بنابراین باید در همه شئون زندگی از جمله خلوت‌ها تقوا را رعایت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied