شمانیوز
شما نیوز

محاکمه نتانیاهو از ماه آینده آغاز می‌شود

محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) آغاز می‌شود.

محاکمه نتانیاهو از ماه آینده آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از برترین ها: وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه اعلام کرد که محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام این رسانه، تاریخ مذکور ۲ هفته پس از برگزاری دور سوم انتخابات کنیست خواهد بود.

این در حالیست که خبرنگار شبکه کان رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش کرده بود که قرار است بنیامین نتانیاهو در دادگاه منطقه‌ای اورشلیم (قدس اشغالی) با حضور ۳ قاضی و ۳۳۳ شاهد محاکمه شود.

گفتنی است، «سارا نتانیاهو» همسر نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی نیز چندی پیش به اتهام‌ کلاهبرداری، فساد مالی و سوء استفاده از منابع دولتی در اولین جلسه دادگاه خود در فلسطین اشغالی حاضر شده بود.

وی تاکنون چندین بار به دلیل سوءاستفاده از اموال عمومی و هزینه بودجه برای مصارف شخصی، مورد بازجویی قرار گرفته بود.

بازجویان پرونده سارا نتانیاهو در این خصوص اعلام کردند که وی از قوانین مرتبط آگاه بوده و عامدانه مبلغ ۹۹ هزار دلار را برای مصارف شخصی خرج کرده است.

شایان ذکر است؛ بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی نیز با اتهامات فساد مالی مواجه بوده و روند تحقیقات قضایی درباره وی هم اکنون در جریان است.

بنیامین نتانیاهو پیشتر برای دوازدهمین نیز بار طی دو سال اخیر به خاطر پرونده‌ های فساد دولتی مورد بازجویی قرار گرفته بود.

این اقدام توسط یگان «لاهاو ۴۴۳» (Lahav ۴۴۳) به عنوان واحد تحقیقات مبارزه با فساد به انجام رسید.

در «پرونده ۴۰۰۰» گروهی از نزدیکان نتانیاهو در مظان اتهام سوء استفاده از جایگاه خود برای ارتقاء تصویر رسانه‌ ای وی و همسرش قرار گرفته‌ اند.

در همین رابطه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با داشتن پرونده‌های فساد مالی و دریافت رشوه از بازرگانان خارجی و تبانی با برخی جراید موسوم به «پرونده‌ های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰» نیز متهم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied