شمانیوز
شما نیوز

انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری آغاز شد

ای گیری برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز در ۲۰۸ حوزه انتخابیه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد. بر اساس قانون انتخابات، ستاد انتخابات کشور می‌تواند زمان رای‌گیری را حداکثر تا ساعت ۲۴ امروز جمعه تمدید کند و پس از آن رای‌گیری پایان می‌یابد...

انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری آغاز شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تابناک: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در برخی استان هایی که به دلیل فقدان نمایندگان خود در خبرگان، نیازمند معرفی افراد جدیدی هستند، آغاز شد.

رای گیری برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز در ۲۰۸ حوزه انتخابیه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

بر اساس قانون انتخابات، ستاد انتخابات کشور می‌تواند زمان رای‌گیری را حداکثر تا ساعت ۲۴ امروز جمعه تمدید کند و پس از آن رای‌گیری پایان می‌یابد.

براساس اظهارات جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور، نتایج ۵ حوزه اقلیت‌های دینی پس از شمارش آرا به سرعت مشخص و شمارش آرای ۲۰۳ حوزه تک نماینده با اتمام رای‌گیری، شمارش آغاز می‌شود.

نتایج نهایی انتخابات تهران و چند حوزه کلان‌شهر احتمالا تا یکشنبه اعلام خواهد شد. بیش از ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رأی اولی هستند.

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان نیز همزمان در تهران، خراسان‌های شمالی و رضوی، قم و فارس برگزار می‌شود.

براساس ماده 27 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب کنندگان باید دارای شرایط زیر باشند: 1-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران 2-هجده سال تمام 3-عاقل بودن

 

وزیر کشور آغاز رسمی انتخابات را اعلام کرد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور آغاز رسمی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه توفیق شد به لطف خداوند متعال و توکل به عنایت الهی ما انتخابات مجلس شورای اسلامی را امروز داشته باشیم تاکید کرد: ضمن تشکر از همه اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت و همه دست‌اندکاران امر انتخابات امیدوارم با حضور مردم عزیز و خوبمان امروز حماسه دیگری را برگزار کنیم و نشان دهیم در سایه امنیت و لطف الهی مردم ما وظیفه خودشان در قبال انقلاب انجام خواهند داد.

وی افزود: این انتخابات که به تعبیر رهبری انقلاب جهاد عمومی نام گرفته امیدوارم انشاالله بتواند مردم را یک گام بلندی به سمن اهداف انقلاب سوق دهد.

وزیر کشور تصریح کرد: امیدوارم که همه اعضای اجرایی و نظارت و همه دوستانی که در شعب های ۵۵ هزار گانه انتخابات هستند انتخابات را در کمال صحت، سلامت و قانونی و در یک بستر امن انجام دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied