شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 3 اسفند

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 3 اسفند
چهارده وزیر، استاندار و فرماندار دولت احمدی نژاد در لیست نمایندگان مجلس آینده
 
افراد زیر به مجلس یازدهم راه یافتند؛

▪️مهدی سعادتی، استاندار گیلان در دولت دهم از حوزه انتخابیه بابل
▪️عبدالرضا مصری، وزیر رفاه دولت نهم از حوزه کرمانشاه
▪️حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت دهم از حوزه همدان و فامنین
▪️ علی نیکزاد، استاندار اردبیل در دولت نهم و وزیر راه و شهرسازی دولت دهم از حوزه اردبیل، نیر، نمین و سرعین
▪️مسعود خاتمی، رییس هلال احمر در دولت نهم از حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار
▪️ محمود عباس زاده مشکینی، استاندار ایلام در دولت دهم از حوزه مشکین شهر
▪️ علیرضا شهبازی، استاندار کردستان در دولت دهم از حوزه نهاوند
▪️ محمود احمدی بیغش، استاندار خراسان شمالی در دولت دهم از حوزه شازند
▪️فریدون عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی در دولت دهم از حوزه انتخابیه کازرون و کوه چنار
▪️ شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت‌های نهم و دهم از حوزه انتخابیه رامسر، تنکابن، عباس‌آباد، متل قو و کلارآباد
▪️علی اصغر عنابستانی، فرماندار سبزوار در دولت نهم و استاندار چهارمحال و بختیاری در دولت دهم از حوزه انتخابیه سبزوار
▪️احمد علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی در دولت‌های نهم و دهم از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو
▪️ وحید جلال زاده استاندار دولت دهم در آذربایجان غربی از حوزه انتخابیه ارومیه
▪️اسدالله عباسی وزیر کار در دولت دهم از حوزه انتخابیه رودسر و املش

divider1

درصد مشارکت در انتخابات مجلس

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی به اتمام رسید که تا زمان ارسال این گزارش، نتایج رسمی این مرحله از انتخابات از سوی وزارت کشور اعلام نشده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید 

divider1

 

چین تلاشی برای قرار نگرفتن ایران در لیست سیاه نکرد

قاسم محبعلی، مدیر کل سابق خاورمیانه وزارت امور خارجه گفته است: «اکنون مساله این نیست که ایران عضو FATF شود بلکه موضوع همکاری با این نهاد است. در واقع مساله عضویت در FATF و رعایت استاندارد‌های مورد درخواست این گروه مالی در یک راستا قابل ارزیابی نیستند، زیرا عضویت نیازمند پیوستن به کنوانسیون‌های مختلف و رسیدن به استاندارد‌های بین‌المللی است. باید توجه داشته باشیم که سفارت روسیه نیز طی بیانیه‌ای از ایران خواستار شد، خواسته‌های کارگروه اقدام مالی را رعایت و اجرا کند. علاوه بر این، توجه داشته باشیم که قرار گرفتن ایران در لیست سیاه در شرایطی است که ریاست دوره‌ای بر عهده کشور چین است. چین که اکنون نزدیک‌ترین پیوند اقتصادی را با ایران دارد تلاشی برای قرار نگرفتن ایران در لیست سیاه نداشت. به طور حتم این وضعیت بر مناسبات اقتصادی ایران با تمامی کشور‌های دوست همانند روسیه، چین، عراق و... تاثیر خواهد گذاشت. در سطحی فراتر حتی دولت‌ها نمی‌توانند زیاد دخیل باشند، بانک‌ها، شرکت‌ها و... زمانی وارد مبادلات مالی بین‌المللی می‌شوند ناچار هستند قواعد کارگروه اقدام مالی را رعایت کند؛ بنابراین، به نظر می‌رسد از وضعیت بحرانی فعل به وضعیتی بحرانی‌تر گذار خواهیم کرد.»
divider1

 

کرونا به هاشمی رفسنجانی هم رحم نکرد؟!

برخی از اخبار منتشر شده حکایت از این دارد که محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به ویروس کرونا مبتلا شده است.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید 

 

divider1

 

کدخدایی از سوت زنی مردم آمار داد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: سامانه مردم ناظر از ابتدای راه اندازی تا ساعت ۱۳ روز شنبه سوم اسفند، ۲۶۳۸ گزارش مردمی دریافت کرده است که ۱۱۶۵ مورد آن مربوط به بعد از آغاز زمان رای گیری است. عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت: «سامانه مردم ناظر از ابتدای راه اندازی تا ساعت ۱۳ روز شنبه ۳ اسفند، ۲۶۳۸ گزارش مردمی دریافت کرده است که ۱۱۶۵ مورد آن مربوط به بعد از آغاز زمان رای گیری است. کارشناسان سامانه ۲۲۱ گزارش مستند و دقیق را برای بررسی و اقدام قانونی لازم به دفاتر استانی ارجاع داده‌اند.»

divider1

 

ساعت و زمان پخش فصل دوم «عصرجدید»

فصل دوم مسابقه عصر جدید با اجرای احسان علیخانی همزمان با ولادت امام علی (ع) روی آنتن شبکه سه می‌رود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید 

 

divider1

 

راه گفت‌وگوی برجام را با اتحادیه اروپا نبسته‌ایم

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای را به نفع منطقه و جهان می‌دانیم و اقدام آمریکا در خروج از برجام به ضرر ملت‌های منطقه، جهان و خود مردم آمریکا بوده است، گفت: همه باید تلاش کنیم برجام حفظ شود و ما در این زمینه راه گفت وگو با اتحادیه اروپا را نبسته‌ایم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار " استف بلوک" وزیر امور خارجه دولت پادشاهی هلند با وی، با اشاره به روابط خوب و دوستانه دو کشور در طول قرن‌های گذشته افزود: علاقه‌مند توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با هلند هستیم. روحانی خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ما بر مبنای تعامل سازنده با کشورهاست و علاقه‌مندیم روابط با اتحادیه اروپا گرم‌تر باشد. رییس جمهوری با اشاره به اعمال تحریم‌های غیر قانونی و یکجانبه آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا حتی دارو و غذای مردم ایران را نیز در برگرفته و انتظار این است که ملت‌های آزاده دنیا با صدای رسا این تحریم‌های غیر قانونی را محکوم کنند. روحانی در ادامه با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام افزود: ما معتقدیم که توافق هسته‌ای به نفع منطقه و جهان بود و اقدام آمریکا به ضرر همه و حتی مردم خود آمریکاست و در ۲۱ ماه گذشته از خروج آمریکایی‌ها از برجام، متاسفانه اتحادیه اروپا نتوانسته گام موثری در راستای روابط دوجانبه و اجرای تعهداتش در برجام بردارد.

divider1

 

نگرانی بهداشت‌ جهانی از شیوع کرونا در ایران

تدروس ادهانون، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که مرگ چهار نفر ظرف ۴۸ ساعت در ایران باعث نگرانی است. برخی از کشورهای همسایه ایران تدابیر مرزی ویژه‌ای ایجاد کرده‌اند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید 

 

divider1

 

کدام اعضای شورای شهر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟

رئیس شورای شهر تهران گفت: سه‌شنبه هفته گذشته، جلسه شورایاران در منطقه ۱۳ تشکیل شد و علاوه بر من «مسجد جامعی»، «میلانی» از اعضای شورای شهر و برخی از همکاران روابط عمومی در این جلسه حضور یافتند. «رحمان‌زاده» شهردار منطقه ۱۳ در جلسه ماسک بر صورت داشت و به من گفت: آنفلوآنزا دارم و به دلیل اینکه در روز ۲۲ بهمن گشت زده‌ام دچار بیماری شده‌ام. امروز از «خداکرمی» که پزشک شورا هستند و عضو کمیته سلامت و محیط زیست بوده در مورد وضعیت جسمانی «رحمانی» سوال کردم که ایشان به من گفتند از ۴ تست کرونا شهردار منطقه ۱۳ سه مورد آن مثبت بوده است. از آنجایی که هفته پیش من در کنار شهردار منطقه ۱۳ بودم، امروز تصمیم گرفتم از منزل بیرون نیایم. در حال حاضر علائمی از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ندارم./فارس

divider1

 

قالیباف در انتخابات صدرنشین شد

 با شمارش حدود نیمی از آراء صندوق‌های رأی در شهرستان‌های استان‌ تهران نتایج ابتدایی آرای مردمی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استخراج شده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید 

 

divider1

 

توصیه آیت‌الله مکارم درباره ویروس کرونا

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: مردم باید توصیه‌ و دستورهایی را که مسئولان بهداشت و درمان کشور برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ارائه می‌دهند، با دقت رعایت کنند و انجام دهند و از حضور در امکان عمومی بپرهیزند. این مرجع تقلید در یک فایل ویدئویی که روز شنبه منتشر شد، در این باره گفت: برای مقابله با این بیماری باید بر اعصاب خود مسلط باشیم و از ترس و استرس پرهیز نماییم. آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر توکل بر خداوند، تاکید کرد: خوب است در تمام خانه‌ها زیارت عاشورا و حدیث کسا خوانده شود، زیرا این دو به همه روحیه می‌دهد و آثار گرانبهایی دارد. وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی، ادامه داد: در این مقطع زمانی معاشرت‌ها و حضور در مراکز عمومی صحیح نیست. از جمله مسائلی که بر هر انسانی واجب است، حفظ جان و سلامت است و اگر انسان در این زمینه کوتاهی کند، در پیشگاه خداوند مسئولیت دارد.
divider1

 

لیست بیمارستان‌های پذیرش کننده بیماران مبتلا به کرونا اعلام شد

 لیست بیمارستان های پذیرش کننده بیماران مبتلا به کرونا از سوی سازمان نظام پزشکی کشور اعلام شد.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید 

 

divider1

 

FATF از حضور مردم در انتخابات، انتقام گرفت

کیهان با توجه به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه اف‌ای تی اف نوشت:با توجه به مخالفت قطعی و قانونی ایران با دو لایحه پالرمو و CFT، بیانیه FATF را می‌توان در حد و اندازه یک عملیات روانی برای انتقام از مردمی دانست که حضور خود در پای صندوق‌های رای را با عشق و دلباختگی به سردار دل‌ها آمیخته بودند و این نکته نشان می‌دهد، آمریکا و متحدانش به وضوح درک کرده‌اند که باید در انتخابات اخیر منتظر سیلی آبدار دیگری از سوی مردم خداجوی و پاکباخته ایران باشند. کارگروه ویژه اقدام مالی در بخش پایانی بیانیه وعده داده است در صورت پذیرش لوایح مورد اشاره از سوی ایران، این کارگروه گام‌هایی در جهت تعلیق اقدامات تقابلی برخواهد داشت! و البته همچنان تعریف خود از گروه‌های تروریستی را حفظ خواهد کرد! و این به معنای آن است که آمریکا و متحدانش از تغییر جهت‌گیری در مجلس آینده به شدت نگرانند.
divider1

 

چگونه کرونا نگیریم؟ + علائم ویروس کرونا 

این روزها مدتی است این سازمان برای مقابله هماهنگ کشورها با ویروسی نسبتا جدید به نام کرونا اعلام وضعیت فوق العاده  کرده است.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید 

divider1

 

 

بازداشت تمام اعضای یک شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار

رئیس مرکز حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار در نشست خبری امروز سوم اسفندماه اظهار کرد: در جریان برگزاری انتخابات دوم اسفند ماه جاری، همه اعضای یک شعبه اخذ رای به علت سهل انگاری بازداشت شدند و برای این صندوق فرآیند قضایی طی می‌شود. سنجرانی گفت: در قبال صیانت از آرای مردم مسئولیم و هرجا احساس کردیم رای مردم مورد دستبرد یا تخلفی قرار گرفته برخورد کردیم و برای این صندوق نیز تقاضای ابطال آرا دادیم. وی یادآور شد: دستگاه احراز هویت سبب کشف این ماجرا شد به طوری که شعبه اخذ رای تقاضای تعرفه داشت و آمار اعلامی دستگاه احراز هویت چنین چیزی را نشان نمی‌داد. فرماندار خواف گفت: ابطال یا عدم ابطال آرای این صندوق تاثیری در نتیجه کلی یا تغییر فرد پیروز انتخابات ندارد. وی بیان کرد: تنها راه توسعه و پیشرفت این شهرستان‌ها، حفظ وحدت و همدلی میان مردم با مردم و مردم با مسئولان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied