شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 10 اسفند

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 10 اسفند

هشدار قطع آب در تهران همزمان با نگرانی از شیوع کرونا

به دنبال نگرانی از شیوع ویروس کرونا در تهران و ضرورت رعایت دوچندان نکات بهداشتی از سوی شهروندان و هم‌چنین هم‌زمانی آن با سنت نوروزی خانه‌تکانی، مصرف آب تهران به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است. مصرف آب شهروندان تهرانی در روز جمعه ۹ اسفندماه ۹۸ از مرز سه میلیون مترمکعب عبور کرد که این میزان برای این مقطع از سال بالا است. همچنین افزایش مصرف آب در روز‌های گذشته موجب افت فشار در برخی مناطق شهر تهران و قطع آب در شهر‌ها و روستا‌های پیرامونی شده است. به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب استان تهران طی اطلاعیه از مشترکان استان تهران درخواست کرد تاضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی تا حد امکان از مصارف غیر ضروری مانند شست‌وشوی فرش، پتو، در‌ها و پنجره‌ها خودداری شود تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشویم و این مقطع حساس را بدون کم‌آبی و قطع آب سپری کنیم.

divider1

 

تفاوت های کرونا با آنفلوآنزا + جزئیات

فوق تخصص بیماری‌های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به نحوه افتراق عفونت ویروسی کرونا با آنفلوانزا و سرماخوردگی، تاکید کرد: عطسه و آبریزش بینی علامت کرونا نیست، بیماران نباید تنها با دیدن علایمی مانند آبریزش بینی و عطسه به مراکز درمانی مراجعه کنند؛ چراکه نه تنها خود را در معرض خطر و بیماری قرار می‌دهند، بلکه با ایجاد شلوغی در مراکز درمانی، کادر درمان را با مشکل روبرو می‌کنند.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

 

«دربی ایتالیا» به خاطر کرونا لغو شد

فدراسیون فوتبال ایتالیا تصمیم گرفت پنج دیدار هفته بیست و ششم سری آ. را لغو کند. فدراسیون فوتبال ایتالیا امروز (شنبه) اعلام کرد پنج دیدار سری آ. ایتالیا از هفته بیست و ششم که قرار بود پشت در‌های بسته برگزار شود لغو شده است. بر این اساس دیدار حساس یوونتوس و اینتر هم برگزار نمی‌شود. پیش از این قرار بود بازی تیم‌های اودینزه با فیورنتینا، میلان با جنوا، پارما با اسپال و ساسولو با برشا به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا بدون تماشاگر به انجام برسد.

divider1

 

جزئیات مالیات عیدی کارگران 

براساس قانون عیدی و پاداش کارگران تا سقف معینی معاف از مالیات است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

 

تا اطلاع ثانوی حرم‌های مطهر در استان فارس تعطیل می‌شود

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تعطیلی حرم‌های مطهر در استان فارس خبر داد. «عبدالرسول همتی»، امروز (شنبه ۹ اسفند) در جلسه کارگروه سلامت که ویژه «کرونا» در سالن «شهید قاضی» استانداری فارس برگزار شد، گفت: تا روز گذشته آمار را اطلاع رسانی می‌کردیم که از امروز آمار را به وزارت بهداشت ارائه می‌کنیم. وی تاکید کرد: با تولیت اماکن مذهبی جلسات داشتیم و تمهیدات خوبی اجرا شده تا اطلاع ثانوی حرم‌های مطهر در استان تعطیل می‌شود و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تنها یک در باز است و مردم از همان در وارد می‌شوند و در صحن سلام می‌دهند و خارج می‌شوند و سایر حرم‌های دیگر هم همین خواهد شد و مسائل ضدعفونی کردن در تمام حرم‌ها اجرا می‌شود.

divider1

 

اخرین امار مبتلایان و فوتی های کرونا در ایران + ارقام

آخرین آمار ابتلا و فوتی ناشی از کروناویروس جدید اعلام شد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

 

کشف بیش از ۱۶ میلیون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده

سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: در بازرسی از انبار‌ها و مراکز توزیع طی یک هفته گذشته، ۱۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۱۷ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۶ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۶۷۳ عدد انواع ماسک، ۹ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۴۰۰ عدد دستکش‌های بهداشتی (لاتکس) و ۲۴۷ هزار و ۸۴۴ بطری انواع مواد ضد عفونی کننده احتکاری کشف شد. با دستور قضائی، انبار‌های مذکور پلمب و اقلام کشف شده برای بررسی بیشتر تحویل نمایندگان مراجع ذی‌ربط شد. در این رابطه ۷۱ نفر دستگیر و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

divider1

 

 ساعت کاری ادارات کاهش یافت + جزئیات

 فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران گفت: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران ساعت کاری ادارات دولتی و دستگاههای عمومی تا اطلاع ثانونی و تغییر شرایط بیماری از ساعت ۸ تا ۱۳ است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

 

قالیباف با فراکسیون نواصولگرایان می‌آید، اصلاح‌طلبان با اقلیت قوی

قبضه کردن مجلس یازدهم از سوی اصولگرایان، اما و اگر‌ها را درباره آرایش سیاسی و فراکسیونی این مجلس بیشتر کرده و این سوال مطرح می‌شود که آیا قرار است تنها یک فراکسیون سیاسی و اکثریت میدان‌دار باشد؟! قالیباف که بعد از انتخابات ۹۶ و در نامه‌های سرگشاده به جوانان اصولگرا از نواصولگرایی سخن می‌گفت: حالا در نزدیک‌ترین حالت برای تحقق بخشیدن به رویای خود قرار دارد و می‌تواند فراکسیون «نواصولگرایان» را تشکیل دهد. در میان نمایندگان مجلس یازدهم دولتمردان و مدیران احمدی‌نژادی کم نیستند، افرادی که قابلیت آن را دارند تا یک فراکسیون جداگانه تشکیل بدهند. «جبهه پایداری» که در آخرین چانه‌زنی‌ها توانست سهم قابل توجهی از لیست را به دست بیاورد می‌تواند یا در قامت یک فراکسیون جدا وارد میدان شود یا در کنار احمدی نژادی‌ها یک فراکسیون قدرتمند را شکل دهد. احتمال دارد طیف اصولگرایان سنتی متشکل از نمایندگانی برخاسته از جامعه روحانیت، موتلفه و جبهه پیروان دست به تشکیل فراکسیونی مجزا بزنند. اصلاح طلبان حضوری کمرنگ در مجلس آینده دارند، اما زمزمه تشکیل فراکسیونی اقلیت، اما قوی از این اردوگاه شنیده می‌شود. تشکیل فراکسیون مستقلین هم که در این مجلس تعدادشان از چپ گرایان بیشتر شده محتمل به نظر می‌رسد. / خبرآنلاین

divider1

 

وزیر دادگستری تهران کرونا گرفت+عکس

​وزیر سابق دادگستری و مشاور رئیس قوه قضائیه هم با ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ⁧مسیح دانشوری بستری شد اما هنوز جواب آزمایش سخنگوی دولت اعلام نشده است .

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

 

تست کرونای پنج نماینده مجلس مثبت است

عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: از ۱۰۰ نماینده مجلس که تست کرونا داده‌اند تست پنج تن از آن‌ها مثبت بود، مقرر شد از دیگر نمایندگان هم این تست گرفته شود. در بحث بررسی لایحه بودجه هم از آنجایی که مجلس این لایحه را به کمیسیون تلفیق ارجاع داده هنوز گزارش از این کمیسیون به پارلمان ارائه نشده است. از فردا جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه برقرار است و گزارش نهایی این کمیسیون را به هیات رئیسه ارائه خواهد داد تا هرچه سریعتر مجلس بودجه ۹۹ را تصویب کند. مجلس فردا جلسه علنی ندارد. /صداوسیما

divider1

 

زمان واریز یارانه معیشتی + مبلغ جدید یارانه 

امشب ساعت ۲۴ چهارمین مرحله حمایت معیشتی به حساب سرپرستان خانوار‌ واریز می‌شود.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

 

زلزله‌ای که در ایران لرزید، در ترکیه کشته گرفت

نیو صدر در گزارشی در خبرآنلاین نوشت: هفته گذشته دو زلزله نسبت قوی در یک روز استان آذربایجان غربی را لرزاندند. موضوع عجیبی که در این حادثه بسیاری را حیرت زده کرد وقوع دو زلزله نسبتا قوی در یک روز در یک منطقه بود. اما مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی، معتقد است، این اتفاقی عجیب در منطقه قطور نیست. او در همین رابطه به خبرآنلاین می‌گوید: «منطقه‌ای که زلزله‌ها در آن رخ داد به طور کلی منطقه پر لرزه‌ای است، این منطقه، محل برخورد گسلی بین ایران، ترکیه و شمال عراق است، به این دلیل هم زلزله در این منطقه و هم قله‌های آتش‌نشانی فراوان است. اتفاقا در گذشته هم زلزله‌های پی‌درپی در این محل رخ داده بود.»

divider1

 

 کاهش ساعت طرح‌های ترافیکی در پایتخت + قیمت

حجت جزئیات تصمیم شورای ترافیک برای کاهش زمان اجرای طرح‌های ترافیکی در پایتخت را تشریح کرد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

 

علت شکست اصلاح طلبان از زبان میرتاج الدینی

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: جریان مقابل اصولگرایی که حامی دولت و به نوعی عامل روی کار آمدن دولت فعلی بودند به دلیل عدم موفقیت دولت در مباحث اقتصادی، دچار بی انگیزگی و دلسردی شده و از انسجام کافی و جدیت لازم برای یک رقابت سیاسی برخوردار نبود. سید محمدرضا میرتاج الدینی، منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم، ضمن قدردانی از حضور مردم پای صندوق‌های رای، درباره میزان مشارکت این دوره از انتخابات مجلس گفت: میزان مشارکت مردم با وجود شرایط خاص تحریمی و فشار اقتصادی در مقایسه با کشور‌های خارجی که مدعی دموکراسی هستند و در انتخابات‌های خود مشارکت 30درصدی دارند قابل قبول و قابل دفاع است. میرتاج الدینی کاهش حضور مردم در انتخابات را نسبت به دوره‌های قبل، عدم موفقیت دولت در تحقق شعار‌های اقتصادی و همچنین کارنامه ضعیف مجلس فعلی در زمینه اقتصاد و مطالبه گری از دولت دانست و افزود: این اتفاقات موجب دلسردی برخی قشرهای مردم شد لذا برخی عدم شرکت در انتخابات را بی تاثیر در بهبود وضعیت اقتصادی تصور کردند و به پای صندوق رای نیامدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied