شمانیوز
شما نیوز

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های خارجی

رسانه‌های انگلیسی‌زبان به بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اتهام تولید ویروس کرونا توسط آمریکا و ظرفیت ایران برای مقابله مقابله با چالش‌ها و مشکلات در همه سطوح پرداختند.

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های خارجی

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایرنا: رسانه‌های انگلیسی‌زبان به بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اتهام تولید ویروس کرونا توسط آمریکا و ظرفیت ایران برای مقابله مقابله با چالش‌ها و مشکلات در همه سطوح پرداختند.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه در گزارشی نوشت: آیت الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران گفت که پیشنهاد ایالات متحده برای کمک به مقابله ایران با همه‌گیری ویروس کرونا عجیب است.

این خبرگزاری همچنین بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اتهام تولید ویروس توسط آمریکا را برجسته کرده و افزود: [آیت الله] خامنه‌ای در یک سخنرانی تلویزیونی بیان داشت که آمریکایی‌ها تا الان چندبار پیشنهاد کمک به ایران برای مقابله با این ویروس را داده‌اند. گذشته از این واقعیت که اتهام‌هایی مطرح است که آمریکا این ویروس را تولید کرده، پیشنهاد آن‌ها عجیب است چراکه خودشان در مقابله با این ویروس دچار کمبود هستند.

رویترز همچنین ظرفیت‌های ایران برای مقابله با بحران‌ها مورد توجه قرار داد و به نقل از رهبر معظم انقلاب ادامه داد: ایران ظرفیت مقابله با هر بحرانی از جمله شیوع ویروس کرونا را دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشت که آیت الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران روز یکشنبه با اشاره به اتهام مبنی بر تولید ویروس کرونا توسط آمریکا، پیشنهاد واشنگتن برای کمک به ایران برای مقابله با این ویروس را رد کرد.

آسوشیتدپرس با اشاره به تحریم‌های سنگین ایالات متحده علیه ایران افزود: رهبر ایران خطاب به آمریکا گفت: ممکن است دارویی وارد کشور کنید که این ویروس را ماندگار کند. شاید کسی را به عنوان درمان کننده یا پزشک وارد ایران کنید تا اطلاعات خود را از میزان اثرگذاری این ویروس را تکمیل کند. چون گفته می شود یک بخش با استفاده از آشنایی‌های ژنتیک ایرانی، مخصوص ایران تولید شده.

این خبرگزاری همچنین گفت که «لیجیان ژائو» سخنگو دولت چین نیز در هفته‌های گذشته به منشأ آمریکایی ویروس کرونا اشاره کرده و گفته بود که ارتش ایالات متحده این ویروس را به شهر ووهان که مرکز شیوع آن در چین بود، آورده است.

شبکه راشاتودی نیز همین بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب را برجسته کرد و در تارنمای خود نوشت که آیت الله خامنه‌ای پیشنهاد آمریکا را به دلیل احتمال تولید ویروس کرونا توسط ایالات متحده رد کرد.

راشاتوی همچنین نوشت که رهبر عالی ایران پذیرفتن کمک آمریکا را «غیرعاقلانه» دانست.

روزنامه میرور چاپ انگلیس در مطبی با عنوان «رهبر عالی ایران گفت که "شارلاتان‌های" آمریکایی احتمالا کووید19 را تولید کرده‌اند»، سخنان شدید اللحن رهبر انقلاب علیه مقام‌های آمریکایی را مورد توجه قرار داد.

این روزنامه نوشت: آیت الله خامنه‌ای بیان داشت: ما دشمن، کم نداریم اما از همه خبیث تر و عنودتر آمریکا است. مقامات آمریکا، دروغ گو، پشت هم انداز، وقیح، طماع و انواع و اقسام شارلاتان هستند و شارلتانی حرف می زنند. ظالم، سنگدل، بی رحم، تروریست هستند آنچه خوبان همه دارند این ها به تنهایی دارند.

روزنامه میرور همچنین بر صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره کمبودهای نظام بهداشتی آمریکا در مقابله با ویروس کرونا را تاکید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied