شمانیوز
شما نیوز

روحانی در جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛

مردم باید از فردا آمادگی سخت‌گیری‌های بیشتر را داشته باشند/ کمبود تخت، پرستار و پزشک نداریم

رئیس جمهور گفت: طرحی را وزارت بهداشت تحت عنوان فاصله گذاری اجتماعی آورده و مردم باید از فردا آمادگی سخت‌گیری‌ها را داشته باشند.

مردم باید از فردا آمادگی سخت‌گیری‌های بیشتر را داشته باشند/ کمبود تخت، پرستار و پزشک نداریم

به گزارش شمانیوز: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: در روز‌های گذشته فعالیت‌های اقتصادی تعطیل شد و فقط اماکن و فروشگاه‌هایی مثل داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی که مواد لازم و ضروری را در اختیار مردم قرار می‌دهند؛ درحال فعالیت هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه سلامت مردم برای ما اهمیت داشته است، گفت: از حدود ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار کارمند بخش اعظم آنها تعطیل هستند و در بخش‌های دیگر دولتی به صورت گردشی و فقط یک سوم کارمندان مشغول کار هستند.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: امروز مردم برای تأمین نیاز‌های ضروری در شرایط مناسب قرار دارند.

او بیان کرد: بخش‌های مختلف جامعه در حال تلاش برای تامین نیازمندی های مردم در زمینه بهداشت و درمان هستند؛ البته بار اصلی مسئولیت بر عهده وزارت بهداشت و درمان، پزشکان و پرستاران عزیز ما است.

رئیس جمهور با اشاره به روند درمان بیماری کرونا در کشور گفت: در زمینه درمان و مراجعه مردم به پزشکان یک کار خوبی در کشور در حال انجام است و تقریبا داریم غربالگری می‌کنیم که چه کسانی باید در خانه بمانند و چه کسانی باید به پزشک مراجعه کنند. به حمد الله تا امروز کمبود تخت، پرستار و پزشک نداریم.

 

۶۰ درصد تخت بیمارستانی در مشهد خالی است

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: تمام مقامات از مردم درخواست کردند که در این ایام سفر نکنند؛ همچنین روز قبل استاندار خراسان رضوی آمار و گزارشی از سفر مردم به این استان به بنده ارائه کرد، که گزارش ارائه شده نشان دهنده همراهی مردم بود.

او اضافه کرد: در ادامه استاندار خراسان رضوی تأکید کردند که ایام عید امسال نسبت به سال قبل ۷۸ درصد مسافر کاهش پیدا کرده و تمام هتل‌ها و مراکز اقامتی استان خالی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ۶۰ درصد تخت بیمارستانی ما در مشهد خالی است و ۳۰ درصد از تخت‌های بخش ویژه هم جای خالی دارد، بیان کرد: دستورالعمل اولیه ما این بوده که هر کشوری می‌خواهد در زمینه مبارزه با کرونا به ما کمک کند، آن را دریافت می‌کنیم و هر کشوری هم از ما کمک بخواهد در حد توان به آنها هم کمک می‌کنیم.

او با تشکر از وزارت امور خارجه گفت: دستورالعمل اولیه ما این بوده که هر کشوری می‌خواهد در زمینه مبارزه با کرونا به ما کمک کند، آن را دریافت می‌کنیم و هر کشوری هم از ما کمک بخواهد در حد توان به آنها هم کمک می‌کنیم. وزارت امور خارجه طرح نه به تحریم را راه انداخته است و تلاش بر این است که پول‌های بلوکه شده ما آزاد شود.

رئیس جمهور گفت: روز قبل در ستاد ملی مبارزه با کرونا بحث مفصلی مبنی بر افزایش سختگیری‌ها شد؛ همچنین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را وزارت بهداشت مطرح کرده بود تا سختگیری‌های بیشتری در بعضی مکان‌ها اعمال شود، زیرا این طرح نیاز به بحث‌های تخصصی و دقت بیشتر داشت و این امر به کمیته امنیتی اجتماعی که وزیر کشور مسئول آن است، محول شد.

 

طرح سختگیرانه باید تا  شنبه ۱۶ فروردین اجرا شود

حجت‌الاسلام روحانی افزود: تدوین این طرح تا ظهر طول می‌کشد ولی بالاخره تصویب و ابلاغ می‌شود. این ابلاغ ممکن است یک ذره سخت گیرانه باشد و برای سفرها مشکلاتی به وجود بیاورد و از مردم بخواهد زودتر از سفر برگردند و از موج بعدی سفرهای ممانعت کند. این تصمیمات سخت برای حفاظت از جان آنها است و ممکن است تمامی پارک‌ها بسته شود، سیزده‌به‌در مثل سال‌های قبل نباشد، اما چاره‌ای جز این نداریم؛ البته ما باید موج دیگر کرونا را مدیریت کنیم و تا شنبه ۱۶ فروردین این طرح سختگیرانه باید اجرا شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: مصوبات دیگری هم در زمینه کمک اقتصادی خواهیم داشت ما هر توانی داشته باشیم استفاده خواهیم کرد؛ همچنین هر طرحی نیاز به کمک و مشارکت مردم دارد، زیرا اگر همه در کنار هم باشیم کار راحت‌تر انجام می‌شود؛ مردم باید از فردا آمادگی سخت‌گیری‌ها را داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied