شمانیوز
شما نیوز

تولید انبوه کیت تشخیص کرونا در وزارت دفاع

آیین رونمایی از تولید انبوه نسل دوم کیت تشخیص کرونا ساخته شده توسط متخصصین صنعت دفاعی برگزار شد.

تولید انبوه کیت تشخیص کرونا در وزارت دفاع

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر :  آئین رونمایی از تولید انبوه نسل دوم کیت تشخیص کرونا ساخته شده توسط متخصصین صنعت دفاعی با حضور امیرسرتیپ دوم فرهاد امیری رئیس مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی وزارت دفاع و سردار عزیزی دلشاد رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم فرهاد امیری در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: افتخار داریم که یکی از دستاوردهای مهم دفاعی را که به دست متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حاصل شده است را به محضر ملت شریف ایران اسلامی تقدیم نمائیم.

وی با بیان اینکه حدود یک هفته پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور، وزارت دفاع به فناوری کیت تشخیصی این ویروس دست پیدا کرد اظهار داشت: امروز افتخار داریم که نسل دوم این کیت‌های تشخیصی به مرحله تولید انبوه رسانده ایم.

امیر سرتیپ دوم فرهاد امیری با بیان اینکه کیت‌های تولیدی در وزارت دفاع دارای سه مشخصه مهم هستند ادامه داد: این کیت‌ها کاملاً منطبق با موارد اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید شده است و این کیت‌ها بر اساس تشخیص سه نوع ژن E، N ، Rdrp عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه از روزهای اول همه گیری و در گام اول کیت‌هایی در وزارت دفاع بر اساس ژن “ N” طراحی و تولید شد افزود: خوشبختانه بررسی نتایج حاصل از عملکرد این کیت‌ها درتطابق با علائم بالینی بیماران، دقت بالای این محصول مهم را به اثبات رساند.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی وزارت دفاع با بیان اینکه این کیت‌ها از صحت و دقت بالایی برخوردار است که به تأیید مراجع مربوطه رسیده است گفت: این گام در راستای اجرای فرمان فرماندهی معظم کل قوا و در راستای کمک رسانی به رفع بحران کرونا در کشور آمادگی هر چه بیشتر نیروهای مسلح در ارتقای قابلیت‌های دفاعی زیستی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: وزارت دفاع آماده تأمین کامل نیازهای کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و حتی آمادگی صادرات آن به سایر کشورها نیز فراهم است.

سردار عزیزی دلشاد رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستادکل نیروهای مسلح نیز در این مراسم گفت: این کیت در زمان سه ساعت می‌تواند بیماری را با دقت خیلی خوب تشخیص دهد و می‌تواند بر اساس تمام ژنوم های دنیا عمل کند. نمونه تحقیقاتی این کیت قبل از اسفندماه و پیش از آنکه اولین نمونه بیماری کرونا در کشور تشخیص داده شود آماده شده بود و از آن زمان تا کنون سیر مراحل تحقیقاتی خود را طی کرده و مجوزهای لازم را کسب کرده و امروز آماده تولید انبوه است تا در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد.

وی افزود: این کیت از نمونه‌های مشابه خود در دنیا چیزی کم ندارد و حتی توان صادرات هم دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied