شمانیوز
شما نیوز

فعالیت ۲۰۰ رابط محلات با عنوان مدافعان سلامت خاتم الاوصیاء(ع) در مبارزه با ویروس کرونا

حجت‌الاسلام دانایی از فعالیت ۲۰۰ رابط محلات با عنوان مدافعان سلامت در ۲۰۰ محله شهر تهران خبر داد و گفت: مدافعان سلامت با استقرار در عابر بانک و پمپ بنزین محلات خدمات مبارزه با بیماری کرونا را به مردم ارایه می دهند.

فعالیت ۲۰۰ رابط محلات با عنوان مدافعان سلامت خاتم الاوصیاء(ع) در مبارزه با ویروس کرونا

به گزارش شمانیوز به نقل از  شبستان  برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و انتقال سریع این بیماری نیازمند فعالیت تمام نهادها و ارگان ها نه تنها در سطح سازمانها و نهادهای مسئول بلکه به وسعت تمام شهرها و محلات کشور باید اقدامات لازم و مناسبی در مقابله با شیوع این بیماری پیش بینی شود در همین رابطه گفتگویی با  حجت الاسلام حمیدرضا دانایی دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تهران( بنیاد خاتم الاوصیاء (ع) )، مسئول قرارگاه مدافعان سلامت شهر تهران در مورد اقدامات این جبهه در مبارزه با این ویروس به شرح زیر ارایه می شود.


در مورد اقدامات بنیاد خاتم الاوصیاء توضیح بفرمایید ؟


  بنیاد خاتم الاوصیاء ماموریت جبهه سازی مجموعه های فرهنگی را در سراسر کشور برعهده دارد، نگاه این بنیاد آن است که به سرعت شبکه و جبهه انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

خدمات مدافعان سلامت این قرارگاه در ابتدای اعلام اخبار کرونا و شیوع آن در کشور بعد از انتخابات  با تشکیل قرارگاه آغاز شد و در طی این مدت خدمات مدافعان سلامت در این قرارگاه تکمیل شد و هنوز مباحث دیگری برای پیگیری و اجرا در دستور کار قرار دارد.


 اقدامات این بنیاد در مورد مقابله با ویروس کرونا را توضیح دهید ؟

 در مقابله با این بیماری احساس کردیم که نیازمند حضور جدی و توام با مهندسی در میدان هستیم به همین جهت در غالب محله محوری  وارد عمل شدیم زیرا زمان مقابله با این ویروس مشخص نیست و دارای ابعاد گسترده ای است و ما نباید در زمان و مکان محدود باشیم.

چه اقداماتی در محلات شهر تهران انجام شده است؟

با مدیریت محله محوری برای هر یک از مناطق شهرداری تهران، رابط  انتخاب شد تا بتوانیم جریان ها و پتاسیل های محله را از طریق این رابطین آزاد کنیم، وبعد به کمک رابطین منطقه رابطین محله را انتخاب کردیم.
 فعلا از  ۳۵۴ محله ی تهران ۲۰۰ رابط محله انتخاب شده و مشغول فعالیت هستیم تا این عدد را تکمیل کنیم .


 اقدامات رابطین محله را توصیف کنید؟

 توزیع مواد و محلول ضدعفونی کننده ، گندزدایی محلات، سمپاشی اماکن عمومی ، ثبت نام گروههای محلی برای رفع نیازمندی های سالمندان و خانواده های شهدا در خرید اقلام روزانه از جمله اقدامات این رابطین است.


آیا مدافعان سلامت برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در اماکن عمومی محلات که روزانه محل تردد مردم قرار می‌گیرد خدماتی ارایه می کنند ؟

مدافعان سلامت با استقرار در اماکن عمومی مانند پمپ بنزین ها و ارایه خدمات به رانندگان برای حفظ سلامت مردم از انها تقاضا می کنند که از اتومبیل پیاده نشوند که البته این افراد به ماسک و دستکش و‌ مواد ضدعفونی کننده مجهز هستند و با دستمال کاغذی کارت بنزین را به مسئولان پمپ بنزین می دهند تا از انتقال ویروس بیماری کرونا جلوگیری کنند.


همچنین بعد از اینکه مشخص شد تعدادی از دستگاه های ای تی ام توسط دستگاه های سمپاشی و گندزدایی اسیب دیده است تعدای از دوستان ما در برخی مناطق در عابر بانک ها دستمال کاغذی و سطل زباله برای حفظ سلامت مردم گذاشتند که به طور مستمر شارژ می شود و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

چه خدماتی به بیماران کرونا ارایه می دهید ؟

رسیدگی به امور بیماران کرونا از دیگر اقدامات انجام گرفته است که در روز یک یا ۲ مرتبه منازل آنها ضدعفونی و سمپاشی می شود و اگر بیمار سرپرست خانوار باشد داروها و اقلام مورد نیاز را برای این خانواده ها تهیه می کنند.


همچنین  اطلاعات خانواده شهدا و نیازمندان در محلات نیز در اختیار این قرارگاه قرار دارد تا نیازهای آنها پاسخ داده شود.

ما از رابطین محلات خواستیم تا تمام ظرفیت و پتانسیل محلات را به کار بگیرند و در این زمینه از ظرفیت خیرین محله نیز استفاده کنند و تمام خدمات از سوی مردم در محلات مدیریت و پشتبانی می شود به طور مثال خیرین در محلات ۲۰ بسته بهداشتی و غذایی آماده شده است و ما ۲۰ خانواده نیازمند در محلات را معرفی می کنیم تا بسته های تهیه شده به دست آنها برسد.

همچنین اطلاعات بیماران کرونایی توسط اتاق وضعیت قرارگاه ثبت و ضبط شده و خدمات مورد نیاز و مشاوره لازم برای آنها ارایه می شود.

 

در مبارزه با کرونا چه اقدام فرهنگی صورت گرفته است ؟

بعد مهم مبارزه با بیماری کرونا مباحث  فرهنگی است زیرا تعدای زیادی از فرزندان خانواده ها پای شبکه های مجازی و شبکه های اینترنتی و ماهواره هستند که به همین جهت بسته های محتوایی فرهنگی ، اعتقادی ، اموزش و پیشگیری برای آنها پیش بینی شده و همچنین مشاورانی در مباحث مذهبی و روانشناسی پاسخگوی افراد در فضای مجازی هستند./

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied