شمانیوز
شما نیوز

اکثر نمایندگان مجلس کرونا گرفتند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره مخاطرات تشکیل جلسه علنی گفت: جلسه علنی مجلس منطبق با پروتکل وزارت بهداشت هوشمندسازی شده و با ستاد ملی مبارزه با کرونا هماهنگ است.

اکثر نمایندگان مجلس کرونا گرفتند

به گزارش شمانیوز و به نقل از آنا: امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ، با اشاره به اعلام هیئت رئیسه مجلس مبنی بر برگزاری جلسات علنی صحن در شرایطی که هنوز وضعیت سفید برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ در کشور اعلام نشده اظهار کرد: اخذ هرگونه تصمیم در مجلس شورای اسلامی نهادی بامحور گفتگو صورت می‌گیرد و متأسفانه این تبادل نظر در جلسات آنلاین با نمایندگان به خوبی شکل نمی‌گرفت برای همین هیئت رئیسه تصمیم گرفت نمایندگانی که آلوده به ویروس نیستند، در صحن مجلس حضور پیدا کنند و با حفظ فاصله در گفتگوها شرکت داشته باشند و نمایندگانی که تست کرونای آنها مثبت بوده به صورت غیرحضوری و از طریق ویدئو کنفرانس در جلسات نقش آفرینی کنند.

وی افزود: با همین رویکرد از همه نمایندگان مجدداً آزمایش گرفته شد تا ببینیم کدامیک از نمایندگان در سلامت کامل هستند و اجازه حضور در جلسات علنی را دارند. بنابراین روز سه‌شنبه و چهارشنبه که جلسه علنی در صحن خواهیم داشت کسانی حضور دارند که تست آنها مثبت نبوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به خاطر تعطیل بودن موأخذه می‌شد، تأکید کرد: مسئولان دولت اعلام کردند تا ۲۰ فروردین امکان هیچ تجمعی وجود ندارد و بعد از آن تجمع‌ها طبق پروتکل هوشمند صورت خواهد گرفت. بنابراین تجمع مجلس را هم منطبق با پروتکل وزارت بهداشت هوشمندسازی کردیم و هر تصمیم در این زمینه در ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته شده است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در جلسه با ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شد نمایندگانی که تست منفی دارند در صحن مجلس حضور یافته و به صورت ایزوله و حفظ فاصله امنیتی به فعالیت قانون‌گذاری خود بپردازند و نمایندگانی که احتمال بیماری داشتند هم از طریق ویدئو کنفرانس با جلسه ارتباط داشته باشند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق این برنامه تمام نمایندگانی که تست کرونای آنان منفی بوده باید در صحن مجلس حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: طبق آزمایش‌های صورت گرفته از نمایندگان در سه روز گذشته مشخص شد که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس به ویروس کرونا مبتلا هستند، بنابراین تعداد افرادی که از سلامت کامل برخوردارند و می‌توانند در صحن حضور داشته باشند، زیاد نیست و اجرای پروتکل‌های بهداشتی ممکن خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تأکید مجلس بر پایان تعطیلی مجلس و از سرگیری فعالیت‌ها مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا را متقاعد به برگزاری جلسات صحن علنی کرد، گفت: مجلس شورای اسلامی با توجه به جایگاهش باید با مسائل جاری در کشور همراه باشد، لذا به رغم مخالفت‌ها مسئولان را مجاب کردیم که مجلس دیگر بیش از این نمی‌تواند تعطیل باشد و لازم است پیگیر مسائل باشد.

وی اضافه کرد: فردا، نخستین جلسه مجلس با حضور مدیران مربوط کنترل ویروس کرونا تشکیل می‌شود و اینها باید به نمایندگان گزارش دهند که تاکنون چه کرده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی درباره مسائل مطرح شده پیرامون مشکلات زیرساختی برگزاری جلسات آنلاین مجلس گفت: زیرساخت‌ها برای برگزاری چنین جلساتی کاملاً فراهم بود و آزمایش‌های صورت گرفته نتایج مثبت داشت و این تصمیم مجلس به هیچ عنوان به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ارتباط آنلاین گرفته نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied