شمانیوز
شما نیوز

«خاوازی» می‌تواند در وزارت جهاد کشاورزی تحول ایجاد کند

‌عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:«خاوازی» می‌تواند آرزوی تحول بزرگ در وزارت جهاد کشاورزی در راستای حرکت از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن را محقق کند.

«خاوازی» می‌تواند در وزارت جهاد کشاورزی تحول ایجاد کند

‌به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر :  در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رأی اعتماد به «کاظم خاوازی» وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، محمدعلی وکیلی عضو فراکسیون امید در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: پُر بودن قفسه‌های سوپرمارکت‌ها را در شرایط فعلی مدیونحجتی و تیم او هستیم.

وی افزود: در اقتصاد کلان امن ترین بخش که کمترین آسیب را از کرونا دید بخش کشاورزی است چرا که همه بخش‌های اقتصادی متکی به ارز هستند و از شرایط کرونایی اقتصاد آسیب زیادی دیدند، این امر نشان می‌دهد بخش کشاورزی نقطه امنیت ما در بحران هاست.

عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: اما همین بخش که می‌تواند اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارد با ظرفیت‌های واقعی اش فاصله زیادی دارد، ما شعارهای زیادی درباره استقلال کشاورزی می‌دهیم اما بزرگترین مشکل این بخش مدیریت سنتی آن است.

وکیلی با بیان اینکه مدیریت‌های قبلی وزارت جهاد کشاورزی رویکرد جهادی داشتند اما توجهی به اقدامات عملی و دانش بنیان برای مدیریت بخش کشاورزی نداشتند، گفت: «خاوازی» مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی بود که این مرکز نزدیک به سه هزار عضو هیئت علمی دارد.

وی با اشاره به انتقادات محمود صادقی درباره عدم سابقه اجرایی خاوازی در بخش کشاورزی نیز، گفت: سابقه اجرایی به این معناست که فرد بیل و کلنگ به دست بگیرد؟ رهاورد کشاورزی متکی به بیل و کلنگ هدر رفت؛ مشکل اصلی بخش کشاورزی ما مدیریت سنتی آن است. کشاورزی ما همچنان به روش بیل و کلنگی اداره می‌شود.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: خاوازی تک درختی در کویر است که بدون تکیه بر آقازادگی، برندهای سیاسی و احزاب پیشرفت کرده است و می‌تواند آرزوی تحول بزرگ در وزارت جهاد کشاورزی در راستای حرکت از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن را محقق کند.

وکیلی تاکید کرد: دغدغه مبارزه با مافیا، حذف پست‌های رانتی و زائد، حذف قوانین مزاحم، حذف امضاهای طلایی از طریق هوشمندسازی ساختار خدمات در این وزارتخانه از انتظارات مهم ماست.

وی توجه به اقتصاد و معیشت کشاورزان را به عنوان موتور اقتصاد کشور، مهم خواند و گفت: با ارتقا توانمندی‌های بخش کشاورزی می‌توان نشاط را به این بخش برگرداند. اگر بخش کشاورزی جاذبه لازم را پیدا کند مهاجرت از روستاها کاهش یافته و روستاها می‌توانند کمک خوبی به شهرها برای بهبود زندگی مردم کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برنامه‌های وزرا عمدتاً ویترینی است، گفت: همیشه فاصله زیادی بین برنامه‌ها و عملکرد وزرا وجود دارد اما در برنامه‌های خاوازی به اقدامات عملی اشاره شده است و برنامه‌های وی شعاری نیست.

وکیلی بخش پایانی اظهارات خود را به بیان مباحث سیاسی پیرامون مجلس دهم و دولت دوازدهم اختصاص داد و تصریح کرد: مجلس حدود یک ماه فرصت دارد اگر کرونا اجازه بدهد از هفتم خرداد ماه مجلس یازدهم شروع به کار خواهد کرد. تعدادی از همکاران ما در مجلس آینده حضور دارند، فرصت مفید دولت دوازدهم حدود یک سال است.

وی تاکید کرد: از مجلس آینده می‌خواهم اجازه دهند در یک سال آینده دولت در فضای آرام برای مقابله با بحران‌ها اقدام کند، ان شا الله ملت در سال ۱۴۰۰ هم تصمیم درستی خواهند گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس دهم هر عملکردی داشت در ثانیه‌های پایانی عمر خود به سر می‌برند، هر چه خواستند به مردم گفتند تا مجلس را از چشم ملت بیندازند...

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied