شمانیوز
شما نیوز

رهبر انقلاب: ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: انسان در مواجهه با هر مشکلی باید انتظار گشایش و فرج داشته باشد که این خود یک گشایش است.

رهبر انقلاب: ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید

به گزارش شمانیوز و به نقل از فرارو: سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت نیمه‌ شعبان، آغاز شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این گفت‌وگوی تلویزیونی به بیان نکاتی درباره مسائل داخلی و بین‌المللی خواهند پرداخت.

گزیده سخنان رهبر انقلاب را در زیر می‌خوانید:

- بنده متاسفانه توفیق دیدار نزدیک شما را ندارم و ناچار از دور با شما صحبت می‌کنم، به هر حال این هم تجربه‌ای است.

- در تاریخ بشر کمتر دوره‌ای اتفاق افتاده باشد که آحاد بشری در همه جای عالم به قدر امروز احساس نیاز به یک منجی داشته باشند. چه نخبگان که آگاهانه این نیاز را احساس می‌کنند و چه مردم که در ناخودآگاه خود به یک منجی و مهدی احساس نیاز می‌کنند.

- امروز بعد از آنی که بشریت مکاتب‌ و مسلک‌های گوناگون را تجربه کرده از کمونیسم تا لیبرال دموکراسی غربی، اما بشر احساس آرامش نمی‌کند

- بشر با پیشرفت‌های حیرت آور، احساس آرامش نمی‌کند. بشریت دچار فحشا و گناه و بی عدالتی و شکاف طبقاتی بسیار وسیع است. بشر دچار سوء استفاده قدرت‌ها از علم است و بشر دچار سوء استفاده از کشفیات طبیعت است.

- خرد انسانی نعمت بزرگی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات دنیا را حل کند، لکن برخی گره‌ها را نمی‌توان با آن حل کرد.

- امروز بی عدالتی در دنیا از علم تغذیه می کند یعنی علم پیشرفته در خدمت بی عدالتی و سلطه بر ملت‌ها است. حل اینها به یک قدرت الهی نیاز دارد؛ به دست پرقدرت امام معصوم. لذا ماموریت بزرگ حضرت بقیه الله الاعظم(عج) قسط و عدل است.

- در بسیاری از روایات و زیارت ها و دعاها به این معنا اشاره شده است؛ عدلی که انتظار است ایشان به وجود بیاورند در یک بخش خاص نیست بلکه در همه شئون زندگی است.

- وعده فرج و حرکت عظیم الهی در انتهای تاریخ برای برقراری عدالت ایجاد خواهد شد و البته زندگی واقعی بشر در آن زمان شروع خواهد شد.

- برای اینکه نیاز به عدالت جهت پیدا کرده و مفید باشد در اسلام از ما انتظار خواسته شده است که فراتر از نیاز است. انتظار یعنی امید و اعتقاد به اینکه آینده قطعی وجود دارد و این انتظار سازنده است.

- در معارف ما انتظار فرج جایگاه بسیار مهمی دارد. در انتظار فرج امید و تحرک است و اقدام هم وجود دارد. انتظار فرج حضرت ولی عصر یک مصداق از فرج و امید است

- مشکلات زیادی در زندگی هر انسانی بوجود می‌آید که نباید مایوس شده و امیدوار بود. انتظار فرج و گشایش، گشایشی برای انسان بوده و او را از یاس و درماندگی نجات می‌دهد.

- امت محمدی در هیچ حادثه‌ای در زندگی احساس یاس و ناامیدی ندارند.

- انتظار به معنای دست رو دست گذاشتن نیست بلکه به معنای اقدام کردن است و باید انسان احساس کند که عاقبتی وجود دارد که باید برای آن تلاش کرد.

- باید در راه ایجاد جامعه مهدوی تلاش کنیم و خودسازی و دگرسازی کرد و بتوانیم محیط پیرامونی خود را به جامعه مهدوی نزدیک کرد.

- جامعه مهدوی جامعه قسط برادری و علم و عزت است. انتظار فرج غیر از بی صبری و مدت معین کردن است. بی صبری کردن و پا کوبیدن برای فرج نیست بلکه باید خود را آماده برای حضور امام عصر کرد.

- انسان نباید عجله کند بلکه باید بر اساس حکمت عمل کرد. مراد از انتظار فرج، فرج نهایی است و فرج بعد از هشدار و حوادث همه گیر مانند حوادث امروزه دنیا که برخی را ناراحت کرده و حتی برخی‌ها خودکشی کرده‌اند.

- باید با دعا و مناجات با پرودگار باید انتظار فرج را افزایش داد. دعاهای فراوان و مناجات گوناگون در ماه شعبان و رمضان وجود دارد ضمن اینکه باید با ائمه خداوند راز و نیاز کرد.

- یاد خداوند به انسان گشایش و بهجت داده و رحمت الهی را جلب می‌کند.

- حادثه کرونا یک ابتلای عمومی و آزمون دینی هم برای دولت‌ها و همه ملت‌ها است و در حقیقت دولت‌ها و ملت‌ها در این حادثه امتحان می‌شوند.

- حادثه کرونا آزمون عجیبی است البته درباره آمارها و اقدامات بسیار خوبی که انجام شده، و همچنین توصیه‌های مسئولان حرف زیاد زده شده و مسئولان هم در این خصوص زیاد سخن گفته‌اند. البته صدا و سیما هم در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است لذا در این زمینه عرضی ندارم.

- ملت ایران در این آزمون (شیوع بیماری کرونا) خوش درخشید. ملت ایران در آزمون کرونا- این بیماری عمومی و وبای مدرن- خوب درخشید.

- این اوج افتخار ملی مجموعه درمانی کشور است که بارها هم گفته‌ام و باز هم تکرار می‌کنم عظمت کار اینها و ارزش کارشان چه پزشکان و چه پرستان و چه بخش‌های خدماتی، تزریقاتی،‌ مدیریتی و وزارتخانه‌ها و سایر بخش‌ها بسیار ارزشمند است. همچنین مدیریت‌هایی که در این زمینه فعال هستند. اینها جان و سلامت خود را در راه خدمت به مردم گذاشته‌اند و این خیلی با ارزش است. آنها رنج دوری از خانواده را تحمل کرده‌اند وحتی در تعطیلات نوروز خانواده خود را هم ندیدند و دچار فشار ناشی از برخورد با بیماران بد حال شدند و بیخوابی را به جان خریدند تا همه اینها خاطره خوشی از مجموعه دستگاه‌های کشور برای ملت در ذهن‌ها باقی گذاشت.

- جامعه درمانی کشور از خود خاطره‌هایی به جا گذاشت و در کنار اینها افرادی که به صورت داوطلبانی وارد میدان شدند اعم از طلاب دانشجویان جهادی و هزاران بسیجی و مردم که خدمات با ارزشی ارائه کرده‌اند. اینها از توصیف فراتر است و انسان را از سویی شگفت زده و از سوی دیگر دیگری را ممنون و متشکر می‌کند.

- البته در این میان نیروهای مسلح از تمام توان خود استفاده کردند و در زمینه علمی و کشفیات و ساخت و ساز و همچنین تولید امکانات بهداشتی و درمانی خدمات ارزشمندی داشتند. آنها از بیمارستان‌ها ونقاهتگاه‌ها بهترین بخش‌های خود را در اختیار این حوزه گذاشتند و تمام توان و ابتکار خود را در این راه به خرج دادند و پیدا شد ظرفیت بسیار زیادی در داخل و بیرون نیروهای مسلح وجود دارد. ما می‌دیدیم جوانانی می‌آمدند در مورد کشفیات و ساخت و ساز خود توضیح می‌دادند.ما اصلا اینها را نمی شناختیم بنابراین ظرفیت‌های بسیاری نشان داده شده و مردم هم انصافا مشارکت‌های خوب ،‌بسیار زیبا، شگفت انگیز و جالبی را نشان دادند که ما به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم. البته اینکه ما این موارد را ذکر می‌کنیم به این معنا نیست که تنها این اقدامات شکل گرفته بلکه اینها نمونه‌هایی از مجموعه گزارش‌هایی است که به ما ارائه شده است.

- به عنوان مثال طرح هر محله یک قربانی در سبزوار که همه اهل محل جمع می‌شوند و به نیازمندان همان محله گوشت برای اطعام نیازمندان می‌دهند؛ در یزد مادر شهیدی با همکاری جمعی از بانوان خانه‌های خود را تبدیل به خیاط خانه برای تولید ماسک کرده‌اند.یا در نهاوند که هزاران نفر از بانوان که در زمان جنگ جمع می‌شدند و نان می‌پختند اکنون هم برای خدمت و مهار کرونا دور هم جمع شدند.

- در خوزستان هم قرارگاهی برای ضد عفونی محله‌ها تشکیل شده است.در شیراز نیز معتمدین محل با املاک و صاحبخانه‌ها برای ملاحظه و مراعات برای مردم در راستای اجاره خانه‌ها صحبت می‌کنند. در تبریز هم رئیس حوزه علمیه، خود وارد شده و به شکل میدانی در این راستا خدمت می‌کند. در یکی از شهرها نامزد انتخابات مجلس که رای نیاورده است یک فرد حزب اللهی ستاد خود را تعطیل نکرده و در راستای مقابله با کرونا و خدمت به مردم دفتر خود را فعال کرده است.

- صدها یا هزاران مورد شبیه مواردی که مواد ذکر شده در سراسر کشور وجود دارد که قبلا اشاره کرده‌ام که اینها نشانه عمق فرهنگ اسلامی ورسوخ این فرهنگ در میان مردم ما است.

 

- بر خلاف خواسته و کسانی که در یکی دو دهه اخیر بعضی‌ها تلاش کردند فرهنگ ایرانی-اسلامی را تحقیر کنند و مردم را متوجه سبک زندگی غربی کنند، خوشبختانه احساس تفکر اسلامی و زنجیره ارزش های اسلامی در مردم بسیار قوی و راسخ است.

- متقابلا فرهنگ و تمدن غربی هم محصول خود را نشان داد- آنچه در آمریکا و اروپا اتفاق افتاد، بعضی از آنها در تلویزیون نشان داده شد، برخی هم نشان داده نشد. اینکه یک دولت ماسک و دستکش مربوط به دولت و ملت دیگر را برای خود ببرد یا مردم هر روز در ظرف مدت کوتاهی فروشگاه ها را تخلیه کنند و برای خرید بیشتر تلاش کنند. یا کسانی برای چند دستمال توالت به جان هم بیافتند و یا برای خرید اسلحه صف بکشند چون احساس خطر می‌کنند. یا اینکه بیمار پیر را معالجه نکنند.

 

- بعضی‌ها از ترس کرونا و مرگ خودکشی کردند. این البته نتیجه منطقی و طبیعی فلسفه حاکم بر تمدن غربی است که فلسفه مادی و اغلب بی خدایی است.

- یکی از سناتورهای غربی همین چند روز پیش گفته بود که غرب وحشی زنده شد. وقتی می گوییم غرب روحی وحشی دارد که با ظاهرش منافاتی ندارد، برخی انکار می کنند.

- بعد دیگر این حادثه رفتار عمومی ملت ما در به کار بستن توصیه ها است. مردم واقعا آنچه را ستاد ملی مبارزه به صورت قاطع اعلام می کند، مردم رعایت می کنند. ممکن است چیزی را به صورت مردد اعلام کنند و مردم به آنصورت رعایت نکنند، اما آنجا که قاطع اعلام می کنند مردم رعایت می کنند. نمونه اش روز 13 فروردین است که کسی باور نمی کرد مردم ایران سیزده به در نروند، اما مردم به توصیه عمل کردند.

- این نظم عمومی باید ادامه داشته باشد و توصیه های ستاد ملی مقابله باید جدی گرفته شود.

- کرونا مشکل بزرگی برای بشریت است لاکن این مشکل در قیاس با بسیاری از مشکلات چیز کوچکی به حساب می آید. مشکلات فراوانی را در دنیا و کشور خودمان داشتیم که از این حادثه کمتر نبود بلکه بیشتر بود. از جمله درست در 32 سال پیش در همین ایام هواپیماهای صدام مواد شیمیایی را در بخش هایی ریختند و از مردم ما و مردم خوشان هزاران نفر را کشتند و البته همه قدرت های بزرگ هم از صدام حمایت می کردند.

- برخی از همین کشورهای غربی سلاح شیمیایی را به صدام دادند و تا به امروز هم احدی از آنها جواب پس نداده است.

- در جنگ‌های بزرگ دنیا مثل دو جنگ جهانی میلیون‌ها نفر کشته شدند. در جنگ ویتنام همینطور و در جنگهای گوناگون دیگر مثل حمله به عراق عده زیادی به شهادت رسیدند.

- مسئله کرونا ما را نباید از توطئه دشمنان و استکبار غافل کند؛ دشمنی استکبار با اصل نظام جمهوری اسلامی است. اصل جمهوری اسلامی و مردمسالاری اسلامی از نظر استکبار قابل فهم نیست.

- برای برخی از اقشار ضعیف مسئولان فکرهایی کرده‌‌اند و توصیه می‌کنم که مسئولان دولتی هر چه سریع‌تر این برنامه‌ها و فکرها را اعلام و اجرا کنند.

- عده‌ای از مردم در شرایط فعلی زندگی سختی می‌گذراند و مردمی که دست باز دارند از آنها حمایت کنند.

- ماه رمضان در پیش است و این ماه انفاق و ایثار و نیازمندان است و نیاز است که رزمایشی برای کمک مؤمنانه به نیازمندان بوجود آید تا به فقرا کمک شده و خاطره خوشی در اذهان ایجاد شود.

- بایستی صحنه‌ها و جلوه‌ای از جامعه مهدوی نظیر جامعه عدل و قسط و عزت و علم و برادری را ایجاد کنیم.

- در غیاب جلسات عمومی ماه رمضان نظیر دعا و سخنرانی و توسل که سال جاری از آن محروم هستیم نباید از عبادت و تضرع و خشوع در تنهایی غافل شویم. باید در بین خانواده‌ها خود و در اتاق خود خشوع و خضوع را بوجود آوریم.

- مسئولین و فعالان جوان در عرصه علم و فناوری نباید جهش تولید را فراموش کنند و بایستی به هر قیمتی که هست آن را دنبال کرده و کشور را جهش دهیم . جوانان باید ساخت و ساز و تولید نیازهای فراوان کشور در آزمایشگاه‌ها دنبال کنند.

- ان شا الله آرزوهای ملت بزرگ ایران با فرج حضرت ولی عصر تحقق بخشیده خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied